Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، امروز ۲۹ خرداد ماه با حضور سردار محمدرضا اسحاقی معاون مهندسی ناجا،  بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان، امام جمعه، فرماندار، نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس، فرمانده انتظامی و جمعی از مسئولان رفسنجان، ستاد فرماندهی انتظامی این شهرستان افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ساختمان با هزینه‌ای بالغ بر ۷ میلیارد تومان به همت خیر امنیت‌ساز و طی سه سال در زمینی به وسعت ۱۴۱۷ مترمربع احداث شده است.

 محمدصادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در این آیین از مشارکت خیران در عرصه‌های مختلف و خدمات و تلاش‌های نیرو‌های انتظامی تقدیر و تشکر کرد و گفت: تامین امنیت خود به خودی میسر نشده است، ماموریت‌ها و زحمات متعددی در حوزه امنیت برقرار است و ساعت‌ها فکر و انرژی و برنامه‌ریزی دارد.

  اوادامه داد: در هر استان و شهرستان نیز تفاوت در نوع ورود و کار نیروی انتظامی وجود دارد و آمادگی، به روز بودن و دانش می‌خواهد که نیرو‌های انتظامی از آن برخوردار هستند. 

بصیری به پیچیدگی به وجود آمده در جرائم و لزوم تحلیل و بررسی آن‌ها اشاره داشت و بیان کرد: در مقایسه پلیس ایران با کشور‌های دیگر، باید فاکتورهایی، چون شرافت و انسانیت را نیز لحاظ کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان باگرامیداشت یاد شهدای عرصه امنیت تصریح کرد: اقتدار زمانی است که در عین قدرت و ابهت، شرافت انسان‌ها را هم حفظ کنیم کاری که در آمریکا شاهد آن نیستیم.

محمدرضا اسحاقی معاون مهندسی ناجا بیان داشت: با تاکیدات رهبر معظم انقلاب، جبران عقب‌ماندگی در حوزه تجهیزات و بنای نیروی انتظامی مورد توجه مجلس و دولت قرار گرفت. 

اوبا بیان اینکه امکانات پلیس، متناسب با توسعه نقاط سکونتگاهی گسترش پیدا نکرد، گفت: فاصله بین واقعیت و منابع موجود و نیاز‌ها زیاد بود که در برنامه ششم به آن توجه شد و مقرر گردید تا طی برنامه ۵ ساله افزایش نیرو‌ها و امکانات و تجهیزات را داشته باشیم.

اسحاقی تصریح کرد: شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای نیست که خواسته ما به شکل مطلوب محقق شود و امیدواریم مجلس جدید در تخصیص منابع و استمرار و تکمیل برنامه ششم ما را کمک کند.

معاون مهندسی ناجا ادامه داد: رهبری شخصا بحث خیران امنیت‌ساز را تبیین کردند و اینکه عقب ماندگی و مشکلات نیروی انتظامی را به دلیل تامین امنیت داخلی و عمومی جبران کنیم.

  او اظهارکرد: رهبری فرمودند که مسئولیت دفاع و امنیت کشور اساسا به عهده دولت است، اما مردم پایه در کشور هستند و باید به کمک فرزندان خود در نیروی انتظامی بیایند.

سردار اسحاقی افزود: وزیر کشور به دنبال این مباحث موظف شد تا ساز و کار قانونی را فراهم آورد و مجمع خیران امنیت‌ساز راه اندازی شد.

  او گفت: حدود ۱۵ درصد از مراجعان به کلانتری‌ها و ستاد‌های انتظامی را مجرمان تشکیل می‌دهند، بیش از ۱۰۰ نوع ماموریت در حوزه نیرو‌های انتظامی انجام می‌شود که متناسب با آن خدمات به شهروندان داده می‌شود.

معاون مهندسی ناجا گفت: یک هزار میلیارد تومان بودجه مهندسی سال قبل بود که به رغم سعی و تلاش‌های صورت گرفته نهایتا ۲۰۰ میلیارد تومان آن محقق شد و ۲۰۰ میلیارد تومان هم خیران کمک کردند.

 فصیحی هرندی، فرماندار و رئیس مجمع خیران امنیت‌ساز شهرستان رفسنجان به پشتیبانی‌های مادی و معنوی مردم خیر رفسنجان در عرصه‌های علم و دانش، امنیت، سلامت و بهداشت اشاره کرد و پرورش ایده‌ها برای مشارکت خیران در امر تامین امنیت را شایسته تقدیر دانست.

  او از احداث مجتمع آموزشی، فرهنگی و ورزشی خیرساز ویژه دختران رفسنجان خبر داد و گفت:  معتقدم که در امر خیر باید تعجیل کرد و لذا کلنگ این مجموعه امروز به زمین زده می‌شود.

فصیحی هرندی، تجهیز و به روز رسانی ابزار و امکانات نیروی انتظامی را لازمه افزایش اقتدار و ابهت این قشر دانست.

حجت‌الاسلام جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با ذکر این نکته که سخنان من ناظر بر کشور است، گفت: خیران در حوزه آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، راه و ترابری، فرهنگی باید به لحاظ اخلاقی ورود کنند.

او ابراز داشت: وظیفه دولت، حکومت و بنده است که تمام زیرساخت‌های امنیتی شهر را فراهم کنم و بهترین مکان و امکانات در اختیار نیرو‌های امنیتی و نظامی باشد.

سردار ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان، لزوم راه‌اندازی دوربین‌های پلاک خوان را در حوزه سیستم‌های نظارت تصویری مورد اشاره قرار داد و گفت: بسیج تجهیز خودرو‌ها به سامانه ردیاب و پیشگیری را دنبال می‌کنیم.

او  دوربین‌های پلاک‌خوان را در ارتقای ضریب امنیتی و کمک به رفع مشکلات ترافیکی موثر دانست و بیان داشت: رفسنجان می‌تواند به عنوان اولین شهرستان باشد که با این اقدام، گام بزرگی در حوزه امنیت بردارد.

در این آیین همچنین از خانواده معظم شهدا و خانواده متوفی مهندسی فرماندهی انتظامی شهرستان رفسنجان و دست اندرکاران تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری کرمان امنیت اجتماعی معاون مهندسی ناجا نیروی انتظامی میلیارد تومان امنیت ساز نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۳۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت

یونس پناهی٬ معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر ۲۷۴ هزار و ۱۰۳ پژوهشگر فعال و ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت به ثبت رسیده اند.

وی بیان کرد: اکنون ۱۰۱ واحد توسعه تحقیقات بالینی، ۴ مرکز ملی تحقیقاتی۵۷ مطالعه کوهورت فعال و ۲۶ شبکه تحقیقاتی در سراسر کشور داریم. در حال حاضر ۳۳۰ طرح برای ارزشیابی مراکز تحقیقاتی بررسی شده اند.  

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اضافه کرد: با مجوز شورای گسترش ۱۱ مرکز نوآوری تاسیس و ۱۱۴مرکز رشد فناوری سلامت راه اندازی شده اند.

پناهی ادامه داد: اکنون ۴۱۳۰ پتنت ملی در حوزه سلامت  و در مجامع علمی  بین المللی به ثبت رسیده است که این موضوع سبب ارتقای رشد علمی و تولید علم در کشور خواهد شد.  

معاون تحقیقات وزارت بهداشت تاکید کرد: در راستای توسعه مرز‌های نوین تحقیقات سلامت محور از ظرفیت‌های علمی کشور استفاده بهینه شده است.  

وی اضافه کرد: بهبود فرایند تولید علم و حرکت در مرز‌های دانش در جهت مسئله محوری و ماموریت گرایی توسعه پیدا کرده است.

پناهی گفت: در حال حاضر رتبه تولید علمی ایران در دنیا ۱۵ و جایگاه کشورمان از منظر فناوری ۶۲ است که بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده این جایگاه ارتقا پیدا خواهد کرد.

معاون تحقیقات وزارت بهداشت افزود: با توجه به حذف ردیف بودجه مراکز تحقیقاتی دارای ردیف مستقل بودجه از کتاب قانون بودجه سال ۱۴۰۱، مراکز تحقیقاتی بر اساس زمینه و سابقه فعالیت در گروه ­های مربوطه امتیازدهی و رتبه بندی خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • تشدید برخورد با خودرو‌های هنجارشکن در میاندوآب
  • تشدید برخورد با خودروهای دارای پلاک مخدوش
  • تشدید برخورد با خودروهای هنجارشکن در میاندوآب
  • یادواره ۲۴ شهید روحانی شهرستان‌های انار و رفسنجان برگزار شد
  • تکمیل ‌‌هوشمندسازی پلاک‌های پستی تا پایان سال ۱۴۰۴
  • ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت
  • بهره برداری از مرکز نیکوکاری امام رئوف (ع) شهر سین برخوار
  • راه‌اندازی اردوگاه دانش‌آموزی چمعالی بعد از ۱۸ سال
  • توقیف موتورسنگین غیرمجاز در طرح پلیس رفسنجان
  • لزوم راه‌اندازی خط راه‌آهن جدید ایران و ترکیه از طریق تبریز