Web Analytics Made Easy - Statcounter

احسان ارکانی روز پنجشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان افزود: طرحهای هادی روستایی براساس قانون باید سالانه مصوب وبازبینی شوند اما مدیران در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حاضر نیستند اختیارات در این بخش را به فرمانداران واگذار کنند.

وی ادامه داد: هم اینک بسیاری از روستاییان برای توسعه و ساخت واحدهای مسکونی خود دچار مشکل شده‌اند و با توجه به مشکلات ترجیح می‌دهند که در حاشیه شهر سرگردان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس آسیب شناسی که در حوزه دستگاه‌های اجرایی انجام دادیم، یکی از بزرگترین مشکلات، عدم تفویض اختیارات از تهران به استانهاست زیرا در کشور دچار مشکل فرهنگ مقاومت در برابر تمرکززدایی و تفویض اختیارات هستیم.

ارکانی افزود: یک دلیل عدم تفویض اختیارات هم به نگرانی مدیران دستگاه‌های اجرایی از دستگاه‌های نظارتی مانند دیوان محاسبات یا سازمان بازرسی باز می‌گردد که تلاش می‌کنیم نگرانی مدیران را حداقل از بابت دیوان محاسبات برطرف کنیم.

وی با اشاره به الگوی مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی در خراسان رضوی ادامه داد: حداقل مزیت این مثلث این بود که مشکل ساختاری کشور مبنی بر انجام اقدامات جزیره‌ای و پراکنده پیرامون یک موضوع خاص را حل کرد و در این الگو به صورت هدفمند از همه ظرفیت نهادها، ائمه جمعه و نمایندگان مجلس برای توسعه منطقه شان بهره گرفته می‌شود.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت: مزیتها و فواید اجرای مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی در شهرستانها مشخص شده و اگر انجام اصلاحاتی برای تحقق اهداف این مثلث در شهرستانها لازم باشد، مجمع نمایندگان خراسان رضوی در این موضوع همراه خواهد بود.

ارکانی افزود: یکی از اقدامات ما در آغاز کار دوره جدید مجلس شورای اسلامی ارایه طرح دوفوریتی ایجاد کمیسیون ویژه حمایت از تولید است که به هیات رئیسه مجلس تقدیم شد که در نخستین فرصت بعد از تشکیل کمیسیونهای تخصصی مجلس در دستور کار قرار خواهد گرفت و در آنجا آماده پذیرش پیشنهادات و راهکارهای تشکلهای بخش خصوصی خواهیم بود.

نماینده قوچان: دشواری آغاز کسب و کار توسط جوانان از مهمترین مشکلات اقتصادی است

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: یکی از مهمترین مشکلات اقتصادی، دشواری آغاز کسب و کار توسط جوانان است که باید در این زمینه تدبیری برای سهولت ایجاد کسب و کار اندیشیده شود و اگر فکری به حال وضعیت اقتصادی کشور و استان نکنیم مطمئن باشیم که اکثر مدیران از این میزها پایین کشیده خواهند شد.

علی آذری افزود: باید درباره خروج سرمایه‌های منجمد از بانکها و بی ثباتی قوانین تدبیری بیندیشیم زیرا اگر قوانین، پشتوانه محکمی برای کسب و کار باشند به طور قطع  عدالت سایه یکسانی برای معیشت همگان به ارمغان می‌آورد.

وی ادامه داد: عدم اجرای درست قوانین مالیاتی و خصوصی سازی و نیز عدم شفافیت در امور  از مشکلاتی است که اقتصاد خراسان رضوی را درگیر کرده است.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی گفت: آیا هدف از ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی مانع کسب و کار شدن است یا یکپارچه سازی اصول بیمه بین کارگران و کارفرمایان و پیمانکاران؟ چه شده که این ماده تبدیل به یک مانع شده است؟ نباید اجازه دهیم موانع قانونی به این صورت اقتصاد کشور را درگیر کند.

آذری یکی از مصیبتهای اقتصاد را تصمیم سازی کشوری از بالا دانست و افزود: خیلی از قوانین ما منزوی هستند و کنار گذاشته شده‌اند که علت این است که یا ترجمه هستند یا تطبیقی با فرهنگ ما ندارند، در حالی که هدف از قوانین، تسهیلگری است.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی فاروج اتاق بازرگانی ایران نیشابور قوچان بنياد مسكن انقلاب اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی فاروج اتاق بازرگانی ایران نیشابور قوچان بنياد مسكن انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی فاروج اتاق بازرگانی ایران نیشابور قوچان بنياد مسكن انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی نماینده مردم کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۳۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت، از برنامه شورای وحدت در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: شورای وحدت دو ماموریت اساسی دارد. نخست کمک به کشورداری بر اساس نظام مسائل است. یعنی موضوعات اساسی کشورداری شناسایی و حوزه‌هایی که مورد اجماع نیست به بحث گذاشته شود تا به نظر واحدی دست یابیم و آن را در اختیار دولت قرار دهیم که این جزو ماموریت اصلی شورای وحدت است.

وی در گفتگو با ایرنا، دومین ماموریت شورای متبوعش را حضور در مناسبت‌ها و رویدادهای مهم سیاسی بیان کرد و افزود: یکی از این مناسبت ها، انتخابات است که شورای وحدت در عمر چهارساله خود در انتخابات ریاست‌جمهوری و مجلس دوازدهم و مجلس خبرگان رهبری حضور فعال و مسئولانه داشت، البته در انتخابات مجلس در حوزه تهران انتظار ما برآورده نشد.

سخنگوی شورای وحدت با بیان اینکه در سطح کشور با تلاش شورای وحدت ۶۰ نماینده اختصاصی و ۳۰ نماینده مشترک با جریان های دیگر راهی بهارستان شدند، اعلام کرد: در مرحله دوم انتخابات هم نامزد داریم که معرفی می‌‍شوند و ممکن است تصمیم بگیریم از فهرست‌های دیگر لیست را تکمیل و به مردم تهران معرفی کنیم. در استان‌ها هم بررسی‌ها انجام و نامزدها مشخص شدند که در زمان خود اعلام می‌کنیم.

متکی همچنین مهمترین برنامه مجلس دوازدهم را نظارت عنوان کرد و گفت: دستگاه‌های حکمرانی در کشور نیاز دارند هر چند وقت یکبار خود را در معرض قضاوت مردم قرار دهند که در حکمرانی نوین در دنیا به آن سنجش مقبولیت می‌گویند. تلقی بر این است که مردم نسبت به مجلس یک ارزیابی بسیار مثبتی ندارند و انتقادات و مطالبات برزمین مانده دارند که فکر می‌کنند مجلس به آن رسیدگی نکرده است.

وی با بیان اینکه بر این اساس ما ضرورت تحول در رویکردها و کاردکردهای مجلس دوازدهم را مطرح کردیم، افزود: در مجلس در حوزه های شکلی و سخت افزای کار نیاز به تحول داریم.

منتخب مجلس داوزدهم از دیگر حوزه هایی که نیاز به تحول دارد را حوزه مدیریت مجلس عنوان کرد و گفت: رئیس مجلس قبل از ورود به دستور صحن علنی باید موضوعات را بررسی کرده باشد و در عین حال باید گروه‌های مشاوره‌ای تشکیل دهد تا موضوعات را بررسی کنند که این مشاوران می‌تواند روسای کمیسیون‌ها، استادان دانشگاه و نخبگان باشند و از طرفی تعامل باید برآمده از نگاه نمایندگان باشد.

متکی در بیان ویژگی‌های رئیس مجلس دوازدهم نیز، اظهار کرد: اشراف به حوزه داخلی و خارجی و دیپلماتیک می‌تواند نقاط قوت یک نامزد ریاست مجلس باشد تا بتواند مدیریت شکلی و محتوایی موفقی را در مجلس داشته باشد. یا می تواند خودش متخصص باشد و یا از مشاوران استفاده کند. اما باید نسبت به مسائل کلان کشور داری اشراف داشته باشد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899368

دیگر خبرها

  • دو ضربه مهم به بودجه‌نویسی کشور؛ یکی در دولت احمدی‌نژاد و یکی در دولت رئیسی
  • درخواست «افزایش اختیارات آتش‌نشانی در برابر ساختمان‌های ناایمن» به مجلس می‌رود
  • مربیان باید موضوعات را با ارزش‌های دینی تبیین و تشریح کنند
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • حسینی: در حال آماده شدن برای تعامل بیشتر با مجلس آینده هستیم
  • روستا‌های حاشیه شیراز مظلوم‌ترین روستا‌های فارس هستند
  • ۲۴۵ نماینده در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راهی خانه ملت می‌شوند
  • رعایت قوانین و حفظ کیان شورا سرلوحه اقدامات شهردار باشد
  • تذکر رییس شورا به کیانی ؛ رعایت قوانین و حفظ کیان شورا باید سرلوحه کار شهردار کرج باشد