Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@06:48:14 GMT

مراکز آموزشی در صنایع راه‌اندازی شود

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۳۳۸۸۲

مراکز آموزشی در صنایع راه‌اندازی شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،پروین صالحی نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی امروز در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی فولاد مبارکه با بیان اینکه منطقه از طرف وزارتخانه صمت باید شرایطی را برای استقرار واحد‌های صنعتی پایین دستی فولاد فراهم کند اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم صنایع تبدیلی را برای محصولات اولیه فولاد راه‌اندازی کنیم تا هزینه‌های بالای حمل و نقل کاسته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: در دنیای واقعی باید کارگر فنی ماهر در سیستم صنعت داشته باشیم که ۱۰ کارگر ماهر در گود و تنها یک ناظر نظارت کند و بخشی از این امر توسط مراکز دانش‌بنیان فراهم شده که متاسفانه تکاپوی لازم برای تامین نیاز کشور را ندارد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بهتر است در قطب‌های صنعتی کشور که یکی از آن‌ها قطب صنعتی مبارکه است، مرکز آموزشی کارگر فنی ماهر داشته باشیم و از متخصصین مشغول به‌کار در این صنعت و دانش‌بنیان استفاده کرد.

او با بیان دیگر نیاز‌های منطقه گفت: جوانان به‌دلیل وجود صنعت فولاد انتظار ویژه‌تری از نظر ایجاد اشتغال دارند و همچنین پیمانکاران نیز انتظار توجه بیشتر از سوی مدیران نسبت به پیمانکاران غیربومی دارند. همچنین در شهرک صنعتی با رکود واحد‌های صنعتی روبه‌رو هستیم و این رکود با توجه به منابع مالی که اختصاص می‌یابد، باید وضعیت بهتری داشته باشد.

صالحی از سرپرست وزارت صمت درخواست کرد که از ورود مشابه خارجی محصولات داخلی و از خام فروشی مواد اولیه فولاد جلوگیری شود، زیرا منابع سنگ معدن محدود و ظرفیت تولید فولاد در کشور ایجاد شده است و مسئولان باید بسنجند که سنگ معدن تا چند سال آینده می‌تواند پاسخگوی نیاز کشور باشد.

او یادآور شد: اهداف سال جهش تولید با همت مردم و مسئولان محقق خواهد شد و کارشناسان محیط زیست در این عرصه با صنایع از بابت تقابل و چشم بستن برخورد نکنند بلکه در کنار آن‌ها قرار گیرند و با ارزیابی عوارض آن را به حداقل برسانند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری از پیوند خوردن متخصصین فولاد و قسمت پژوهشی دانشگاه‌های صنعتی کشور گفت: در آینده نزدیک شاهد تولید الکترود این صنایع در داخل ایران و بومی‌سازی تکنولوژی آن خواهیم بود.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه اندازی مراکز آموزشی کارگر فنی ماهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۳۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی‌سازی دستگاه مورد نیاز گلخانه‌های صنعتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، دستگاه‌های CO2 ساز تولید این کارخانه علاوه بر تامین نیاز مصارف گلخانه ای کشور در نخستین تجربه صادراتی خود بخشی از نیاز کشورهای حاشیه خزر را هم تامین خواهد کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی این محصول با نصف قیمت نمونه مشابه خارجی عرضه می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس
  • دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی
  • بومی‌سازی دستگاه مورد نیاز گلخانه‌های صنعتی
  • توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه
  • تعاملات سایپا با فولاد مبارکه در راستای افزایش ۱۰۰ درصدی تولید خودرو
  • پورمختار: مراکز پژوهشی، راهکارهای عملی برای مشارکت مردم در جهش تولید ارائه کنند
  • پهپادهای اوکراین صنعت فولاد روسیه را هدف گرفتند
  • فاز دوم شهرک صنعتی محمودآباد راه‌اندازی می‌شود
  • همکاری دانش‌بنیان دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی