Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@08:58:33 GMT

تفاهم‌نامه احداث بزرگراه تبریز - شبستر امضا شد

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۳۴۰۴۹

تفاهم‌نامه احداث بزرگراه تبریز - شبستر امضا شد

به گزارش ایرنا، با اجرای این طرح زیرساختی و عمرانی، طی مسیر تبریز تا شبستر حدود ۲۰ دقیقه طول خواهد کشید.

این اولین تجربه جاده سازی در ایران خواهد بود که توسط خیران در مدت ۳۶ ماه اجرا خواهد شد.

هزینه کامل ساخت این بزرگراه با احتساب هزینه های جانبی، تعدیل دوره ساخت، هزینه های مطالعات و تملک اراضی مسیر ۳۸۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتقای سطح سرویس جاده تبریز- صوفیان، احیای بخشی از جاده ابریشم، کاهش هزینه ها، کاهش حجم ترافیک صوفیان، ارتقای ایمنی محور و کاهش ترافیک خروجی شهر تبریز به سمت صوفیان از جمله توجیه های فنی این طرح است.

این تفاهم نامه به منظور تأمین مالی برای احداث، نگهداری، بهره‌برداری و انتقال پروژه بزرگراه شبستر-تبریز و تأسیسات جانبی آن شامل ساختمان‌ها و ایستگاه‌های اخذ عوارض، پلیس‌راه، اورژانس و راهدارخانه امضا شد.

بر اساس این تفاهم‌نامه، ۱۰۰ درصد منابع مالی مورد نیاز برای اجرای کل این طرح در چهار خط عبوری، توسط شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان شبستر تأمین خواهد شد و مطالعات مهندسی و کنترل کیفی خدمات جنبی باید به تصویب اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی برسد.

سلطانی، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر فاصله صوفیان تا شبستر، ۵۵ کیلومتر است که با اجرای این طرح، علاوه بر کاهش ترافیک و زمان سفر، فاصله ۲ شهرستان تبریز و شبستر به ۴۰ کیلومتر کاهش خواهد یافت.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی تردد جاده ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی تردد جاده ای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی تردد جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۴۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز

 رئیس دانشگاه مراغه گفت: به منظور ایجاد و گسترش همکاری‏‌های آموزشی، پژوهشی، عمرانی و سرمایه گذاری در تولید و توسعه محصولات دانش‏ بنیان تفاهم نامه مشترک همکاری دانشگاه مراغه با شرکت صنعتی فولاد ماهان تبریز منعقد شد.

 زادشکوریان افزود: استانداردسازی و سرمایه گذاری در تولید و توسعه محصولات دانش بنیان با در نظر گرفتن کلیه امکانات طرفین اعم از فنی، تولیدی، نیروی انسانی و اطلاعات، تجربه و تخصص از دیگر اهداف این تفاهم نامه صنعتی و آموزشی است.

وی اضافه کرد: بهره‏ مندی از توانمندی‏‌های نیروی انسانی، دانش فنی، تجهیزات و امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی به منظور حل معضلات و چالش‌های صنعت فولاد در اولویت برنامه‌های دانشگاه مراغه و این شرکت خواهد بود.

رئیس دانشگاه مراغه گفت: ایجاد زمینه برای کارآموزی دانشجویان و فرصت مطالعاتی اساتید در این تفاهم نامه آمده است.

در دانشگاه مراغه ۳ هزار و ۵۰۰ دانشجو مشغول به تحصیل هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال
  • تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد
  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان
  • آغاز اجرای طرح فیبر نوری در بیرجند
  • ایران و روسیه تفاهم‌نامه امنیتی امضا کردند
  • همکاری دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام امضا شد
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد 
  • برای حل مشکلات لرستان، تمام‌قد در کنار دولت ایستاده‌ایم