Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت از تامین یک میلیون تن گندله برای تولید محصولات ذوب‌آهن خبر داد و گفت: با تامین مواد اولیه، امسال تولید ذوب آهن به سه میلیون تن خواهد رسید. تاریخ انتشار: 18:09 - 29 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۳۰۰۳۵

خبرگزاری میزان ـ بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت صمت، حسین مدرس خیابانی در حاشیه بازدید و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های ذوب‌آهن اصفهان گفت: تولیدکنندگان مواد معدنی در تلاش هستند که بتوانند یک ذخیره مکفی و قابل اتکایی از مواد اولیه را در اختیار مجموعه صنعتی ذوب‌آهن قرار دهند تا این بنگاه صنعتی بتواند از حداکثر ظرفیت خود برای تولید استفاده نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت از برآورد تولید سالانه ۳.۶ میلیون تنی ذوب‌آهن بر اساس ظرفیت‌های کنونی خبر داد و افزود: علت کاهش و کارکرد زیر ظرفیت ذوب آهن اصفهان، عدم دسترسی مکفی به مواد اولیه بوده است که بر این اساس تلاش داریم تا مواد اولیه مورد نیاز آن را تامین کنیم؛ اما باید توجه داشت که موضوع تامین مواد اولیه مجموعه‌های فولادی و نیاز آن‌ها به سنگ‌آهن، یک موضوع بسیار جدی است که بر این اساس، وزارت صنعت، معدن و تجارت در تلاش است تا بتواند چاره‌ای موثر برای تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع پایین‌دستی تدبیر کند.

بیشتر بخوانید: افزایش ۲ برابری صادرات محصولات فولاد مبارکه علیرغم تحریم

وی تصریح کرد: قرار بر این است که فولاد مبارکه نیز سالانه یک میلیون تن گندله در اختیار ذوب آهن اصفهان قرار دهد؛ ضمن اینکه سهمیه ۱ میلیون و ۷۵۰ هزار تنی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی نیز قرار است که محقق شود که در این صورت، مجموعه تولید فولاد ذوب آهن اصفهان به سه میلیون تن خواهد رسید.

به گفته مدرس خیابانی، در سال ۹۹ برخی از شاخص‌های تولید از جمله نرخ ارز، تورم و دستمزد تغییر یافته و اثر خود را بر صنایع مختلف کشور به جای گذاشته است؛ بر این اساس دو راه وجود دارد که اگر بخواهیم با سرکوب قیمت، بازار را کنترل کنیم، به مفهوم تعطیلی تولید است که به هیچ عنوان مدنظر دولت در سال‌های گذشته نبوده و اکنون هم در سال جهش تولید، پذیرفته شده نیست.

وی با بیان اینکه امسال باید تلاش کرد که ظرفیت‌های تولید را فراتر از سال‌های گذشته افزایش داد، ادامه داد: طرح‌های توسعه‌ای نیز به این منظور در حال تکمیل و بهره‌برداری هستند، بنابراین سیاست دولت هم در قیمتگذاری محصولات تولیدی، انقباضی نیست، اما اگر عده‌ای از فضای کنونی سوءاستفاده کرده و در حال گرانفروشی هستند، به هیچ عنوان پذیرفته شده نبوده و بنابراین دولت با آنها، به شدت برخورد خواهد کرد.

مدرس خیابانی با بیان اینکه با هر گونه افزایش خودسرانه قیمت که مبنای منطقی و قانونی ندارد، برخورد می‌شود، گفت: در مقابل تغییرات قیمت متناسب با شاخص‌های منطقی و نهاده‌های تولیدی را می‌پذیریم تا تولید به مسیر خود ادامه دهد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزارت صمت ذوب آهن اصفهان ذوب آهن اصفهان مواد اولیه میلیون تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۴۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش سخنگوی دولت برای بازنشستگان تامین اجتماعی

سخنگوی دولت گفت: به پیشنهاد وزارت کار، افزایش حقوق بازنشستگان امروز در هیات دولت تصویب شد و حقوق حداقل‌بگیران ۳۵ درصد افزایش می‌یابد.   به گزارش مهر، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: به پیشنهاد وزارت کار، افزایش حقوق بازنشستگان امروز در هیات دولت تصویب شد و حقوق حداقل‌بگیران ۳۵ درصد افزایش می‌یابد.   وی افزود: به عنوان مثال یک فرد بازنشسته دارای همسر که یک فرزند داشته باشد، بالای ۱۰ میلیون تومان دریافتی خواهد داشت و البته سایر سطوح هم افزایش ۲۲ درصد و یک مبلغ ثابت دارند. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ۴۰۰ داروی مورد نیاز بازنشستگان از شمول بیمه خارج شده‌اند دستمزد سال 1403 چقدر از تورم عقب می‌ماند؟ دبیرکل خانه کارگر: پرونده دستمزد امسال کارگران هنوز بسته نشده/ حق مسکن و بن کارگری می تواند افزایش یابد!

دیگر خبرها

  • سرپرست وزارت اقتصاد در دولت احمدی‌نژاد: باجناقم از من شاکی است که چرا برای او وام جور نکردم
  • پیگیری نوبت دهی الکترونیک در بیمارستان‌های تامین اجتماعی
  • مشکل طولانی شدن فرایند اداری ترخیص مواد اولیه شرکت‌های داروسازی به زودی رفع می‌شود
  • مشکل طولانی شدن ترخیص مواد اولیه دارو برطرف می‌شود
  • تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی بین استان‌های بوشهر و قزوین منعقد شد
  • سفر سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان به ایران
  • سمنان|وقتی تحریم‌ باعث کاهش هزینه مواد اولیه یک شرکت می‌شود
  • خبر خوش سخنگوی دولت برای بازنشستگان تامین اجتماعی
  • مددجویان خراسان‌جنوبی هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش به بازار عرضه کردند
  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند