Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-02@00:30:40 GMT

هشدارهای هواشناسی به کشاورزان

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۳۴۲۱۴

هشدارهای هواشناسی به کشاورزان

حقیقت گفت: با توجه به پیش‌بینی بارش‌های رگباری در استان‌های شمال غرب به گندمکاران توصیه می‌شود گندم‌ها را به مکان سرپوشیده انتقال دهند.

به گزارش مشرق، مسعود حقیقت مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی از وقوع بارش‌های رگباری خبر داد و گفت: با توجه به احتمال بارش‌های رگباری در استان‌های شمال غرب به گندمکاران توصیه می‌شود که پس از برداشت گندم‌ها را به مکان سرپوشیده انتقال دهند تا مشکل خاصی رخ ندهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به شرایط جوی به نوغانداران استان‌های شمالی توصیه می‌شود که گرمای هوا و رطوبت را کنترل کنند.

بیشتر بخوانید

هشدار هواشناسی درخصوص احتمال خیزش گرد و خاک

حقیقت در توصیه‌ای به پسته کاران گفت: پسته کاران دور آبیاری در باغات خود را به گونه‌ای تنظیم کنند تا با رفع نیاز آبی گیاه، پسته تولیدی پوچ نشود.

مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی با اشاره به اینکه تا پایان هفته روند دما در بسیاری از مناطق کشور افزایشی است، بیان کرد: با توجه به شرایط جوی به گلخانه داران توصیه می‌شود که تهویه مناسب را در واحدهای خود برقرار کنند.

وی درباره آخرین وضعیت بارش از ابتدای سال زراعی جدید بیان کرد: بنابر آخرین آمار مجموع بارش از ابتدای سال زراعی تاکنون ۲۸۵.۲ میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد کاهش و دوره بلندمدت ۲۹.۴ درصد رشد داشته است.

حقیقت در پایان با اشاره به اینکه ۱۲۲.۸ درصد بارش کل کشور تامین شده است، تصریح کرد: علی رغم کاهش میزان بارش نسبت به سال قبل، اما پراکنش میزان بارش به حدی مناسب است که کشاورزان در تامین آب مورد نیاز مشکلی ندارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم بارش باران هشدار کشاورزان توصیه می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۴۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی برای کشاورزان فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،هواشناسی هنگام بارش باران‌های تند، رگباری و سیل آسا به کشاورزان توصیه‌هایی کرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • باران میهمان بهاری در مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد
  • هشدار هواشناسی برای کشاورزان فارس
  • ‌آغاز فعالیت سامانه بارشی از امشب در فارس‌/ مراقب آبگرفتگی معابر باشید
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • احتمال طغیان رودخانه‌ها در این استان ها
  • احتمال طغیان رودخانه‌ها در غرب، جنوب‌غرب، فلات مرکزی و شرق کشور
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد/ ورودی مخازن همچنان دارای ۸ درصد
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده
  • هشدار نارنجی  هواشناسی: بارش باران استان فارس را در بر می‌گیرد