Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ان‌پی‌آر  یک درمان جدید برای کووید-۱۹ که  از پلاسمای خون گاو به دست می‌آید، ماه آینده روی انسان آزمایش می‌شود.

دانشمندان در شرکت SAB Biotherapeutics در آمریکا روی ایجاد آنتی‌بادی‌های پلی‌کلونال (پادتن‌های چند دودمانی) کار می‌کنند. پادتن‌های چنددودمانی مجموعه‌ای از پادتن‌های متفاوت هستند که از بدن در برابر یک عامل مهاجم معین دفاع می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت قبلا پادتن‌های چند دودمانی را برای درمان مرس (نشانگان تنفسی خاورمیانه که ناشی از یک ویروس کرونای دیگر است) و آنفلوآنزا  ساخته است.

اکنن این شرکت می‌خواهد پادتن‌های چنددودمانی باری درمان یا حتی پیشگیری بیماری کووید-۱۹ ناشی از ویروس کرونای جدید بسازد و برای این کار از گاوها کمک می‌گیرد.

البته این گاوها گاوهای معمولی نیستند، چرا که ژن‌های از سیستم ایمنی بدن انسان که باعث تولید پادتن در بدن می‌شود، به این حیوانات تزریق شده است و آنها را به تولیدکننده‌های پادتن تبدیل کرده است.

بعد پروتئین‌های ویروس کرونا به این گاوهای خاص تزریق می‌شود تا آنها یک پادتن اختصاصی خنثی‌کننده قوی در برابر ویروس کرونا بسازند که قابل استفاده در بیماران باشد

دانشمندان تصور می‌کنند که پادتن‌های خنثی کننده هدفمند می‌توانند به جلوگیری از عفونت یا کند کردن عفونت در کسی که در معرض کروناویروس جدید است، کمک کند.

دانشمندان تصمیم گرفتند که از گاوها استفاده کنند، زیرا آنها ادعا می‌کنند که مقادیر زیادی پلاسما را می‌توان از آنها بیرون کشید.

"ادی سالیوان" توضیح داد: هر ماه بین ۳۰ تا ۴۵ لیتر پلاسما از هر حیوان می‌توان به دست آورد.

آزمایشات انسانی این درمان جدید کروناویروس از ماه آینده آغاز می‌شود. در عین حال طبق آخرین گزارش CNN، آزمایش‌های انسانی برای درمان کووید-۱۹ حاصل از پلاسمای گاوها توسط یک شرکت دیگر نیز انتظار می‌رود هفته آینده آغاز شود.

دکتر "جورج یانکوپولوس"، رئیس شرکت داروسازی Regeneron که یک شرکت دیگر است که آزمایشات انسانی درمان کووید-۱۹ را با دارویی که از موش‌ها گرفته شده است، آغاز کرده است، می‌گوید: ما امیدواریم که تا پایان تابستان بتوانیم صدها هزار دوز برای بیماران نیازمند، هم برای پیشگیری و هم برای درمان فراهم کنیم.

در این گزارش آمده است که گاوها نسبت به اهداکنندگان پلاسمای انسانی مزایای بسیاری دارند. آنها ایمنی قوی‌تری نسبت به انسان دارند که باعث می‌شود واکنش آنها در تزریق مکرر کروناویروس قوی‌تر شود.

کد خبر 523048 برچسب‌ها كروناويروس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۴۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت

عباس جمالی٬ مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: واکسن نوافلوپاد ۵۰۳ بر اساس ویروس‌های آنفولانزای فوق حاد پرندگان در گردش ایران و منطقه خاورمیانه ۲.۳.۴.۴ Clade که مهمترین سویه آن در حال حاضر H۵N۸ بوده ساخته شده است و حداکثر شباهت آنتی ژنی با ویروس‌های بیماری زای حال حاضر کشور را دارا است.

او افزود: از این رو جهت پیشگیری از بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان به ویژه سویه H۵N۸ در گله‌های مرغ اجداد مادر تخم گذار و بوقلمون مورد مصرف قرار می‌گیرد. واکسن نوافلوپاد ۵۰۳ حاوی ویروس غیر فعال (کشته) شده آنفولانزای (H۵N۳) به میزان حداقل HAU ۱۰۲۴ است که در ترکیب با ادجوانت روغنی به عنوان یک القا کننده قوی آنتی بادی ساخته شده است.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: این واکسن به دلیل دارا بودن مقدار بهینه آنتی ژن قادر به القا آنتی بادی ضد ویروس آنفولانزای فوق حاد پرندگان (H۵N۳) حداقل معادل ۶۴ سه هفته پس از واکسیناسیون بوده که بر اساس مستندات سازمان جهانی بهداشت دام (OIE) منطبق با حفاظت کامل از گله طیور در برابر این ویروس بیماری زا است.

جمالی با اشاره به طریقه مصرف این واکسن بیان کرد: تزریق ۵۰ میلی لیتر یک دوز زیر پوست گردن یا تزریق عضلانی در سینه پرنده سالم در سه هفتگی و بالاتر، تزریق یادآور ۳ الی ۴ هفته پس از تزریق اول توصیه می‌شود. در صورت نیاز تزریق دوز یادآور ۶ ماه پس از تزریق دوز دوم انجام شود. برنامه واکسیناسیون باید چهار هفته قبل از شروع تخم گذاری کامل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • تولید میکروقطره‌هایی که برای تشخیص دقیق بیماری استفاده خواهند شد
  • مجوز قبولی بیمه اتکایی دی به زودی صادر می شود
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • ۴ ادویه ضد آلزایمر
  • «دست مایو الکترونیک»در هلال احمر به تولید انبوه می رسد
  • درمان کودکان زیر ۷ سال رایگان می‌شود
  • توضیحات وزیر بهداشت درمورد رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال
  • تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • تولید نخ‌های آنتی باکتریال با استفاده از نانو ذرات روی در یزد