Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش "نماینده" با نهایی شدن اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم، احمد نادری و محمدمهدی زاهدی کاندیداهای اصلی برای ریاست بر این کمیسیون هستند.

احمد نادری به منظور تبیین رویکرد خود برای آینده این کمیسیون، برنامه‌ای با رویکرد انقلاب آموزشی و تحقق عدالت آموزشی ارائه کرده  و با طرح یک فراخوان عمومی از نخبگان، اساتید، معلمان و کلیه اعضای خانواده بزرگ آموزش کشور خواسته است تا دغدغه‌ها و مشکلات خود را اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدمهدی زاهدی نیز با تکیه بر تجربیات ۷ سال ریاست خود بر کمیسیون آموزش، بر ادامه راه طی شده در چند سال گذشته این کمیسیون و تحقق اهداف اسناد بالادستی حوزه آموزش تاکید دارد.

آنچه در این میان مساله‌ای مهم و قابل توجه است، میزان تذکرات چندین و چندباره مقام معظم رهبری در طول یک دهه گذشته پیرامون تحول عمیق و همه‌جانبه نظام آموزشی کشور است؛ مساله‌ای که اخیرا نیز در بیانات معظم‌له در سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) مورد تاکید و تذکر قرار گرفت.

از طرف دیگر، مطالبه جدی عموم مردم و خانواده‌ها نسبت به آشفتگی فضای آموزشی کشور بخصوص در آموزش و پرورش و بحث مدارس غیرانتفاعی، کار کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم و رییس این کمیسیون را سخت‌تر می‌کند.

با این حال به نظر می‌رسد طی یک دهه گذشته، نه دولت و نه مجلس نتوانسته‌اند اقداماتی اساسی در مبارزه و مقابله با مافیای آموزشی داشته باشند؛ موضوعی که از سطح آموزش و پرورش تا آموزش عالی را متاثر ساخته و خصوصی‌سازی آموزش را به مرحله سوداگری افسارگسیخته در این حوزه تبدیل کرده است.  

مشکلات صنفی و دغدغه‌های عدیده‌ی  فرهنگیان، در حوزه‌هایی مثل نظام جبران خدمت، سطح حقوق و دستمزد،  وضعیت جذب و استخدام، شرایط نامساعد بازنشستگان، وضعیت بلاتکلیف صندوق فرهنگیان و ده‌ها مساله‌ی دیگر، جز مطالبات جدی و فوری این قشر شریف جامعه است و تجمعات اخیر بخشی از معلمان و کارکنان این بخش، حاکی از وضعیت بحرانی معیشت و شرایط اشتغال ایشان دارد. این نوع مسایل محدود به کارکنان آموزش و پرورش نیست و در سطح دانشگاه‌ها و پرسنل آموزش عالی نیز مشکلات متعددی مطرح است که عمدتا شامل حوزه اداری و مساله امنیت شغلی کارکنان این بخش است.

از طرف دیگر، برخی کوتاهی‌های نظارتی حوزه آموزش طی ادوار گذشته سبب شده تا موضوعاتی از جمله مدارک تحصیلی مجعول برخی مسئولین، کمتر پیگیری شده و یا سرعت رسیدگی به آن کند گردد.

در سطح سیاستگذاری و قانونگذاری نیز، بحث فناوری های نوین، هموارسازی فرایند اخذ مجوزها و اقدامات پایه‌ای، توسعه‌ی آموزشی، تحول در محتوای آموزشی و موارد متعدد دیگر، از جمله مسائلی است که لزوم حل و رفع آن با بهره گیری از رویکردهای علمی، کارآمد و نوین ضرورت دارد؛ رویکردهای که یکبار برای همیشه شر آزمون و خطا و محافظه‌کاری را از سر حوزه آموزش و تحقیقات کم کند.

با این حال باید منتظر ماند و دید که اعضای کمیسیون آموزش، از میان آقایان نادری و زاهدی کدامیک را برای ریاست این کمیسیون انتخاب خواهد کرد؟

منبع: نماینده

کلیدواژه: احمد نادری رئیس کمیسیون اموزش و تحقیقات کمیسیون کمیسیون آموزش مجلس مجلس مجلس یازدهم محمدمهدی زاهدی کمیسیون آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۵۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد

به گزارش جماران؛ عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس گفت: با مصوبه کمیسیون تلفیق بنا شد تا ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ اختصاص یابد.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با ایرنا با بیان اینکه جلسه پایانی کمیسیون تلفیق برای بررسی جدول لایحه بودجه با حضور معاونان سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار داشت: نشست کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ امروز با حضور اکثریت اعضا برگزار شده و گزارش هیئت رئیسه کمیسیون در جلسات با کمیسیون‌های تخصصی درباره جداول بودجه قرائت شد.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ اختصاص یابد.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ما به ازای دو دهم درصد از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده برای نوسازی مدارس اختصاص یابد، علاوه بر این بر اساس مصوبه امروز کمیسیون مقرر شد تا در بودجه سال ۱۴۰۳ یک همت در اختیار وزارت علوم و یک همت در اختیار وزارت بهداشت برای تامین نیازهای دانشگاه‌های جامع زیر مجموعه وزارت علوم و دانشگاه‌های علوم اختصاص یابد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار داشت: معاونان سازمان برنامه و بودجه که به عنوان نماینده دولت در کمیسیون حضور داشتند با این مصوبات مخالفتی نداشتند و همراه بودند لذا بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ نیز در کمیسیون تلفیق به پایان رسید.

وی افزود: گزارش کمیسیون تلفیق فردا پنجشنبه در سیستم مجلس بارگذاری می‌شود تا نمایندگان بتوانند پیشنهادات خود را برای طرح در صحن مجلس در سامانه بارگذاری کنند و طبق تصمیم هیئت رئیسه مجلس گزارش کمیسیون تلفیق در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • جنجال بزرگ علیه قالیباف از سوی یاران رائفی پور /غضنفری: در عوض رأی دادن به قالیباف، وعده خودرو و وام چندصدمیلیونی دادند/حبیب زاده: تکذیب می کنم
  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • تغییر باورهای ۳۰ سال گذشته درباره فرزندآوری، به عهده آموزش و پرورش است
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • نوبیتکس، پیشگام در آموزش و آگاهی کاربران دنیای رمزارز
  • نگاه ویژه به ارتقای شاخص‌های آموزشی در سفر رئیس‌جمهور به سمنان
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • تقدیر از مقام شامخ معلم و استاد به مناسبت دهه سرآمدی آموزش