Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی در نشست ویدیوکنفرانسی با رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان گفت: باید برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا طرح‌های جدیدی اتخاذ کرد.

او با اشاره به وضعیت اقتصادی مردم استان و مشکلات معیشتی آنان، افزود: فشار از طرف مردم وجود دارد که اقتصاد شهر خوابیده و تا زائر نیاید، این مشکلات حل نمی‌شود، باید این وضعیت برای آنان روشن شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی فشار معیشتی و گذران زندگی را به عنوان عامل اصلی برخی بی‌ملاحظگی‌ها و کنار گذاشتن مراقبت‌ها دانست و ادامه داد: شبی که بسته شدن حرم مطهر رضوی اعلام شد، ۷۰ درصد حضور مردم در این مکان مقدس کم شد و شاهد تعطیلی جلسات مذهبی بودیم، مردم واقعاً این ملاحظه را داشتند، اما امروز وضعیت به‌جایی رسیده که زندگی مردم دارد لنگ می‌شود.   بیشتربخوانید:اجازه دهید مدیریت کرونا استانی شود/مشهد و خراسان رضوی شرایط خاصی دارد
آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: بسیاری مسائل و مشکلات مربوط به استان‌ها بوده و نمی‌شود از مرکز کشور برای همه استان‌ها تصمیم‌گیری شود، اجازه دهند خود استان مدیریت مسئله را در استان در دست بگیرد.

او تصریح کرد: تمام پیشرفت و توان مدیریت ما در کرونا، همکاری و همراهی مردم بوده، اگر مردم همکاری نمی‌کردند، چطور موفق می‌شدیم؟ معتقدم این سبک محدودیت‌سازی به این شکل دیگر جواب نمی‌دهد و باید طرح‌های جایگزین دیگری برای آن ایجاد کرد.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه عملکرد خراسان رضوی در بحث مبارزه با کرونا نمره ۲۰ از سوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گرفته است، تاکید کرد: کسی که نمره ۲۰ می‌گیرد باید برایش یک پاداشی هم لحاظ شود و بهترین هدیه مسئولان کشوری به مدیران استانی دادن اختیار تام در تصمیم‌گیری‌های موضوعات مختلف استانی از جمله کرونا بوده است.

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: در رابطه با زمان برگزاری نماز جمعه در مشهد و دیگر شهر‌هایی که امکان آن وجود ندارد طبق نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا عمل خواهیم کرد؛ گرچه معتقدیم که ۵۰ درصد اثربخشی سخنان ما در تریبون نماز جمعه است، اما اگر شرایط به‌گونه‌ای بود که امکان برگزاری وجود نداشت خواستار اقامه این نماز دشمن‌شکن در زمانی هستیم که وضعیت مناسبی داشته باشیم تا هیچگونه آسیبی به مردم نرسد.

انتهای پیام//ف. ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا پروتکل های بهداشتی فشار اقتصادی نماز جمعه خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۵۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد پاک است

    به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان‌ رضوی گفت: براین اساس هوای مناطق سرافرازان، شهید کریمی، ویلا و ماشین ابزار پاک است.   مهدی اله‌پور افزود: میانگین شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۵۹ نشانگر هوای "سالم" است و شاخص های یک تا ۲ ساعت گذشته با عدد ۶۶ نیز از شرای سالم هوای این کلانشهر خبر می‌دهد.   وی ادامه داد: هم اکنون کیفیت هوای سایر ۱۹ منطقه دارای ایستگاه سنجش در مشهد در شرایط "پاک" تنفسی است.   مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان‌ رضوی گفت: به شهروندان توصیه می‌شود در روزهای دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند.   وی ادامه داد: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیر ضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.    قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای.کیو.آی به معنای وضعیت «پاک» و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای.کیو.آی نشانگر وضعیت «سالم» است.   همچنین قرار گرفتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای.کیو.آی به معنای «آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان» و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای.کیو.آی به معنای «آلودگی هوا برای همه سنین» محسوب می‌شود.    

 

دیگر خبرها

  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است
  • استان خراسان رضوی گرم می‌شود
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد پاک است