Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک رسانه انگلیسی گزارش داد که با فشار گروهی از کشور‌ها به رهبری چین، شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصمیم گرفته است نشست بعدی برای رایزنی درباره قطعنامه پیشنهادی سه کشور اروپایی علیه ایران را به‌صورت حضوری برگزار کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، خبرگزاری رویترز شامگاه پنج‌شنبه گزارش داد که فشارهای گروهی از کشورها به رهبری چین موجب شده است تا شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از نمایندگان کشورهای عضو بخواهد که به‌منظور بررسی و شاید رأی‌گیری درباره قطعنامه پیشنهادی سه کشور اروپایی (انگلیس، آلمان و فرانسه) علیه ایران، در یک نشست حضوری شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساعاتی پیش «وانگ کان» نماینده دائم جمهوری خلق چین در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین روز پنج‌شنبه در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای بررسی قطعنامه پیشنهادی تروئیکای اروپایی (انگلیس، آلمان، فرانسه) علیه ایران، تأکید کرد که تصویب این قطعنامه عواقب بسیار نامطلوبی خواهد داشت.

این دیپلمات ارشد چینی در ابتدای صحبت‌های خود با ذکر دلایل فنی متعدد قطعنامه پیشنهادی اروپایی‌ها علیه ایران را زیر سؤال برد و سپس تصریح کرد: «با توجه به موارد فوق، چین بیش از پیش معتقد است که هنوز راهی [به جز صدور قطعنامه] برای مسئله دسترسی به اماکن مورد نظر در ایران وجود دارد. در این شرایط، چین نمی‌تواند با رویکرد حاکم بر گزارشی که آژانس به‌تازگی منتشر کرده است، همراه شود. چین نمی‌تواند با هرگونه قطعنامه‌ متکی بر مبانی بحث‌برانگیز همراه شود.»

وی افزود: «این قطعنامه پیشنهادی اگر به تصویب برسد، ممکن است مبنایی برای اقدامات بعدی در شورای امنیت قرار گیرد و در نهایت به  برجام خاتمه دهد و نه‌تنها به توافقات پادمانی و پروتکل الحاقی، بلکه به کل رژیم منع اشاعه در جهان و پیمان منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای (ان‌پی‌تی) نیز آسیب جدی وارد کند.»

پس از آن محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در پیامی توئیتری به کشورهای اروپایی که این قطعنامه ضد ایرانی را به شورای حکام پیشنهاد کرده‌اند، توصیه کرد که با پافشاری بر این قطعنامه، شریک جرم دشمنان برجام نشوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آژانس بین المللی انرژی اتمی سازمان های بین المللی کشورهای اروپایی پروتکل الحاقی برجام قطعنامه پیشنهادی علیه ایران بین المللی شورای حکام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۵۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین

نمایندگان ایران و روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین با یکدیگر دیدار کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، محسن نذیری اصل، نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین و میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین المللی در وین با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند. 

اولیانوف در خصوص این دیدار در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: با نماینده ایران در آستانه سفر برنامه ریزی شده مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران دیدار کردم.

پیشتر بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اوایل هفته آینده به منظور شرکت در اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای ایران که در اصفهان برگزار می‌شود، به ایران سفر می‌کند. 

کمالوندی همچنین اعلام کرد که قرار است در این سفر گروسی در خصوص مسائل هسته‌ای ایران با برخی از مقامات جمهوری اسلامی ایران رایزنی داشته باشد. 

اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای روز 17 الی 19 اردیبهشت ماه در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کندتکرار ادعاهای گروسی علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکیل جلسه شورای امنیت برای گور‌های جمعی غزه
  • شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره جنگ با ایرانی‌ها (فیلم)
  • رایزنی نماینده ایران با اولیانوف در وین
  • (ویدئو) توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره جنگ با ایرانی‌ها
  • رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین
  • توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره ایرانی‌ها
  • کارزار بین‌المللی در اعتراض به اقدامات دولت ایتالیا علیه یک روزنامه/ سه خبرنگار در خطر صدور حکم نُه سال زندان قرار گرفته‌اند
  • برگزاری جلسه کمیسیون راهبردی شورای اجرایی فناوری اطلاعات
  • نبنزیا: شورای امنیت به گروگان آمریکا تبدیل شده است