Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@07:19:49 GMT

آتش‌سوزی در مراتع‌ کاشان ۹۰ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۳۶۴۲۱

آتش‌سوزی در مراتع‌ کاشان ۹۰ درصد کاهش یافت

محمدمهدی شریفی روز جمعه در گفت‌ و گو با ایرنا بیان کرد: خوشبتخانه در سال‌جاری تنها یک حادثه آتش‌سوزی در مرتع‌های روستای اسحاق‌آباد شهرستان کاشان ثبت شده است.

وی افزود: این حادثه در زمینی با وسعت یک‌هزار مترمربع رخ داده بود که آن هم خیلی زود از سوی عوامل پایگاه منابع طبیعی خاموش شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان یادآور شد: سه ماهه نخست سال گذشته (تا پایان خرداد ۹۹) در این شهرستان مرتع‌های روستاهای مرق و ازناوه در مجموع به میزان ۱۳ هزار مترمربع دچار آتش سوزی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تشریح کرد: مرتع‌ها و جنگل‌های طبیعی شهرستان کاشان با توجه به بارندگی‌های بهاره امسال از پوشش گیاهان یک‌ساله خوبی برخوردار است و می‌تواند دچار آتش‌سوزی شود.

به گفته شریفی، افزایش گرمای اواخر بهار و تابستان از یک سو و خشک شدن بوته‌ها از سوی دیگر موجب رخ دادن آتش‌سوزی در مرتع‌ها و جنگل‌ها می‌شود.

وی در ادامه نیز از مردم خواست تا در صورت مشاهده هر گونه آتش‌سوزی در مرتع‌های شهرستان کاشان، موضوع را با تماس رایگان به شماره ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

مساحت عرصه‌های منابع طبیعی کاشان ۳۷۵ هزار هکتار شامل ۱۸۲ هزار هکتار مرتع ییلاقی و ۱۷۸ هزار هکتار مرتع قشلاقی است که ۷۵ درصد وسعت این شهرستان را شامل می‌شود.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۸ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

برچسب‌ها مراتع منابع طبیعی و آبخیزداری آتش سوزی گیلان اصفهان کاشان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مراتع منابع طبیعی و آبخیزداری آتش سوزی گیلان اصفهان کاشان مراتع منابع طبیعی و آبخیزداری آتش سوزی گیلان اصفهان کاشان شهرستان کاشان منابع طبیعی آتش سوزی مرتع ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۶۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای ۲۳۰ هکتار از مراتع شیروان

مصطفی سیامکی افزود: بذرپاشی مشارکتی مراتع روستای شناقی سفلی در سطح ۱۳۰ هکتار و مراتع باداملی در سطح ۱۰۰ هکتار انجام شد.
وی گفت: همچنین طرح‌های مرتع‌داری روستا‌های گره زو، گوگلی، قلهک علیا و سفلی، بیگان و کلاته مهین در سطح ۹ هزار هکتار بذر پاشی شد.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شیروان ادامه داد: احیای ۱۳ هزار و ۷۰۰ هکتار از مراتع این شهرستان در روستا‌های حلواچشمه، گوگلی، قلهک علیا و سفلی، بیگان، کوسه و کلاته مهین در دستور کار قرار دارد.
گستره شهرستان شیروان ۴۰۰ هزار هکتار است که ۲۹۰ هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و ۱۱۰ هزار هکتار جزو اراضی مستثنیات قانونی شخصی شامل زمین‌های زراعی، باغ ها، جاده‌ها و محوطه‌های روستا و شهر‌ها است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • رویش دشت شقایق در اردستان
  • احیای ۲۳۰ هکتار از مراتع شیروان
  • ۵۰ تن در هکتار فرسایش خاک به صورت نقطه‌ای در لرستان
  • فرسایش ۵۰ تن خاک در هکتار به صورت نقطه‌ای در لرستان
  • گرمایش جهانی چگونه بر وقوع بلایای طبیعی تاثیر می‌گذارد؟
  • رتبه نخست کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس
  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت