Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@06:50:35 GMT

تصویب ۲۱ پروژه در اقلید

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۳۶۵۵۷

تصویب ۲۱ پروژه در اقلید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عنایت الله رحیمی گفت: اقلید به‌علت قرارگیری  در موقعیت جغرافیایی خاص و همچنین به‌واسطه برخورداری از آب و هوای مطبوع، پتانسیل و توانایی بالایی دارد.

وی افزود:عملیات احداث راه آهن یزد اقلید از پروژه‌های ملی است که تا امروز ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن تخصیص یافته که با پیشرفت فیزیکی قابل قبول تا پایان سال ۱۳۹۹ به بهره‌برداری خواهد رسید و ثمره آن کاهش ۳ ساعت فاصله ریلی شمال به جنوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار فارس به پروژه ملی آزادراه شیراز به اصفهان اشاره کرد و افزود: این پروژه که قسمت وسیعی از آن از شهرستان اقلید می‌گذرد سبب توسعه این شهرستان دراقتصاد مبتنی بر کشاورزی خواهد شد.

رحیمی همچنین گفت: ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد بزرگراه طریق‌الرضا اختصاص یافته است.

وی همچنین با اشاره به قابلیت‌های گردشگری اقلید و دارا بودن آب و هوای مطبوع، این شهرستان را نیازمند تقویت صنعت گردشگری از طریق توسعه زیرساخت‌های آن دانست.

استاندار فارس بیان کرد: دانش‌بنیان کردن بخش کشاورزی، استفاده از گیاهان دارویی و کم‌آب‌بر، توسعه کشت گلخانه‌ای و به نژادی کردن دام، ایجاد صنایع تبدیلی، سبب توسعه بیشتر کشاورزی در این شهرستان خواهد شد.

وی دستاورد سفر خود به شهرستان اقلید را تصویب ۲۱ پروژه در بخش‌های گوناگون اعلام و ابراز امیدواری کرد: به سرانجام رسیدن این پروژه‌ها سبب رونق بیشتر در بخش‌های مختلف شود و قسمتی از مشکلات مردم شهرستان را کاهش دهد.

رحیمی افزود: پروژه‌هایی را که بالای ۷۰ درصد پیشرفت دارند تا پایان سال ۹۹ نهایی خواهیم کرد.

اقتصاد اقلید بر پایه کشاورزی و دامپروری

فرماندار اقلید نیز گفت: این شهرستان اقتصادی بر پایه کشاورزی و دامپروری و ۲۳ صنعت فعال، ۱۹ صنعت نیمه فعال با شهرک و ۴ ناحیه صنعتی دارد.

خلیل بزرگی افزود: بیش از ۹۹ درصد روستاهای شهرستان از گاز بهره مند شده‌اند. همچنین پروژه راه آهن یزد به اقلید و بزرگراه جاده‌ای طریق‌الرضا در حال احداث است.

وی اقلید را محل ییلاق ۲۷ هزار عشایر استان عنوان کرد که این نشان‌دهنده قابلیت‌های طبیعی و آب و هوای مطلوب در شهرستان اقلید است.

فرماندار اقلید گفت: در چند سال اخیر جرائم خشن و سازمان یافته‌ای نداشته‌ایم که این نشانگر فرهنگ اجتماعی بالای مردمان این سرزمین است.

مدیر کل دفتر فنی استانداری فارس عنوان کرد: احداث اورژانس جاده‌ای، پیگیری و تخصیص اعتبار تهویه تونل اباصالح‌المهدی، تکمیل پل ورودی اقلید به سورمق، انتقال آب به روستاهای خنجشت وعلی آباد از مهم‌ترین مصوبات سفر استاندار است.

امیر حسین جمشیدی ادامه داد: احداث بند خاکی شهرمیان، احداث بیمارستان سیدالشهدا اقلید، بیمارستان ۱۰ تخت خوابی حسن‌آباد، تکمیل ساختمان دانشگاه دولتی، تکمیل پروژه تعریض جاده اقلید به سورمق از پروژه‌های این سفر بود.

افتتاح کارخانه آب معدنی و چند پروژه گازرسانی روستایی، همچنین بازدید از کارخانه آرد از برنامه‌های دیگر سفر استاندار فارس به شهرستان اقلید بود.

سلامت اداری مهم است

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی گفت: در تحقق سلامت اداری با هیچ‌کس تعارف نخواهم داشت.

مسلم صالحی افزود: جاده‌های شهری و روستایی و زیرساخت‌های مواصلآتی شهرستان مشکلات جدی دارند و در هر سال شاهد تلفات زیادی به علت نبود جاده‌های استاندارد در شهرستان هستیم که رفع این مشکل نیازمند نگاه ویژه‌ای است.

وی همچنین از کمبود زیرساخت های بهداشتی، تجهیزات پزشکی و پزشکان متخصص در شهرستان انتقاد کرد و خواستار رفع این معضل شد.

وی همچنین به مشکلات سیلوی گندم اقلید اشاره کرد و افزود: این سیلو مدت ۱۴ سال است که منتظر افتتاح و بهره برداری است.

نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: احیای دریاچه کافتر یک خواسته استانی است و احیای آن کمک ویژه‌ای به سلامت محیط زیست و همچنین اشتغال زایی ساکنین روستاهای امیرآباد، چشمه رعنا و کافتر می‌کند.

صالحی ادامه داد: ۲۵ درصد از روستاهای این شهرستان فاقد کد هادی هستند که برای توسعه آن نیازمند اختصاص کد هادی برای تامین اعتبار است.

استاندار فارس و سخن با فعالان سیاسی اقلید

 استاندار فارس نیز گفت: غوغاسالاری برخی افراد ذهن شما را درگیر نکند و در زمینه پیشبرد اهداف مقدس نظام دلسرد نشوید.

عنایت الله رحیمی در بیان کرد: انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، کمترین میزان تخلف را داشت و از بهترین انتخابات ۴۰ سال اخیر نظام جمهوری اسلامی بود.

وی ادامه داد: به اندازه‌ای که دولت کار کرده است کمتر بیان کرده است که این نشانگر این است که نظام تمام تلاش خود را برای به خدمت به مردم انجام داده است.

غلامرضا صابری، فعال سیاسی در این جلسه گفت: مهم‌ترین مطالبات مردم شهرستان اقلید درحوزه اقتصاد و اشتغال است و مبارزه با رانت و فساد اقتصادی مسئولین لازم است با جدیت دنبال شود.

این فعال سیاسی خواستار تعیین وضعیت پروژه‌های مصوب استاندار پیشین در سفر به اقلید شد.

صابری افزود: در انتصاب مدیران استانی و فرا استانی، سهم شهرستان اقلید ناچیز است.

وی ادامه داد: معضل بیکاری و عدم اشتغال جوانان شهرستان بسیار بالاتر از اعداد و ارقام آمارهای رسمی و اداری است.

تعیین تکلیف کارخانه فولاد اقلید و تاسیس اداره تعزیرات حکومتی در شهرستان از دیگر مطالبات این فعال سیاسی بود.

کد خبر 523108 برچسب‌ها استان‌ فارس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان فارس استاندار فارس شهرستان اقلید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۶۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار البرز از پروژه ادامه بلوار ماهان بازدید کرد

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز پیش از ظهر یکشنبه از پروژه ادامه بلوار ماهان و در امتداد آن بلوار سربازان گمنام امام زمان (عج) و شهید ناصربخت که به دانشگاه خوارزمی نیز می‌رسد، بازدید کرد.

تکمیل این مسیر، بار زیادی از ترافیک خیابان شهید بهشتی و گره‌های ترافیکی در محدوده حصارک کرج را کاهش می‌دهد و سبک می‌کند.

استاندار البرز در این بازدید که با همراهی مهرداد کیانی شهردار کرج انجام شد، بر ضرورت تکمیل این پروژه و رفع موانع و معارضان آن تاکید کرد.

کد خبر 6090704

دیگر خبرها

  • ‌بیمارستان نیایش خرم‌آباد کی به بهره‌بردا‌ری می‌رسد؟ + فیلم
  • استاندار فارس خواستار تسریع نهضت ملی مسکن و حفظ حقوق عامه شد
  • استاندار البرز از پروژه ادامه بلوار ماهان بازدید کرد
  • در جشنواره شکوفه‌های بادام ‌شهر زیبای دژکرد چه گذشت؟
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر زیبای دژکرد
  • نهضت ملی مسکن در شهرستان جویم تسریع شود
  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • صعود فرهنگیان ۸ استان جنوبی کشور به کوه بل اقلید
  • اجرای کنارگذر جنوبی ایلام از اولویت‌های کمیته برنامه‌ریزی شهرستان است
  • ثبت ملی صنایع دستی ۲ شهر فارس