Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر خارجه انگلیس با وزیر خارجه دولت مستعفی یمن و مذاکره کننده ارشد جنبش انصارالله دیدار و درباره نقشه راه برای پایان دادن به جنگ یمن گفتگو کرد. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، همزمان با ادامه درگیری‌ها در نقاظ مختلف یمن، انگلیس به تحرکات خود در این کشور شدت داده تا شاید نقشه‌راهی برای راه‌حل سیاسی حاصل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس گزارش «العربی الجدید»، «جیمز کلیفرلی» معاون وزیر خارجه انگلیس در امور غرب آسیا و شمال آفریقا روز پنجشنبه گفتگو‌های مجازی جداگانه‌ای با «محمد الحضرمی» وزیر خارجه دولت مستعفی یمن و «محمد عبدالسلام» مذاکره کننده ارشد جنبش انصارالله یمن داشت که در آن درباره روند سیاسی بحث و تبادل‌نظر شد.

بر اساس این گزارش، الحضرمی در این دیدار اصلا به نقشه راه ارائه شده از سوی «مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل در امور یمن گریز نزد، اما عبدالسلام اعلام کرد که صنعاء از ابتکار‌های ارائه شده برای یمن از جمله طرح گریفیتس استقبال می‌کند و توپ در زمین دولت مستعفی یمن است.

جیمز کلیفرلی بر تمایل انگلیس برای تحقق آتش‌بس و نیز حمایت از طرح مارتین گریفتیس تأکید کرد.

در ادامه این گزارش آمده، معاون وزیر خارجه انگلیس به هیأت انصارالله اعلام کرده، این خوب است که انصارالله دریافته «زمان برای صلح مناسب است و آن‌ها سرانی دارند که قادر به اتخاذ تصمیم‌های شجاعانه برای صلح و ضرورت برداشتن گام‌هایی در این زمینه» است.

العربی الجدید افزود، صحبت کلیفرلی اشاره‌ای تلویحی به این موضوع بوده است که دولت مستعفی یمن اختیاری از خود برای تصمیم‌گیری ندارد.

یک منبع سیاسی اعلام کرد، تحرکاتی برای برگزاری رایزنی‌های نزدیکی میان طرفین نزاع وجود دارد، اما دفتر فرستاده سازمان ملل همچنان منتظر تأیید دولت مستعفی است و این در حالی است که صنعاء موافقت خود را اعلام کرده است.

وزارت خارجه انگلیس در صفحه توییتر خود نوشت، چالش‌های سختی در یمن وجود دارد که باید حل شود. نیازی فوری به راه‌حل سیاسی در یمن وجود دارد و صلح تنها راه پایان دادن به بحران انسانی در یمن است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بحران یمن راه حل سیاسی برای یمن دولت مستعفی یمن خارجه انگلیس وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۶۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه

به گزارش همشهری انلاین وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

کد خبر 847622 برچسب‌ها خبر ویژه ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر امور خارجه انگلیس درباره پیشنهاد آتش‌بس ۴۰ روزه به حماس
  • اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره توافق آتش بس در غزه
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • پس لرزه‌های یک شکست
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد