Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@21:03:12 GMT

بیکاری ۸۴ هزار نفر در صنعت نفت آمریکا در پی شیوع کرونا

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۳۷۱۲۷

بیکاری ۸۴ هزار نفر در صنعت نفت آمریکا در پی شیوع کرونا

تعداد مشاغلی که در آمریکا به خاطر کاهش تقاضای نفت در بحبوحه همه‌گیری ویروس کرونا از دست رفته، به بیش از ۸۴ هزار نفر رسیده است. ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از ورلد اویل، تحقیقات انجمن خدمات و تجهیزات نفتی (PESA)  نشان می‌دهد اشتغال در بخش تجهیزات و خدمات میادین نفتی آمریکا حدود 15 هزار شغل در ماه مه کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب، تعداد مشاغلی که به خاطر کاهش تقاضای نفت در بحبوحه همه‌گیری ویروس کرونا در آمریکا از دست رفته، به بیش از 84 هزار می رسد. اشتغال در بخش تجهیزات و خدمات میادین نفتی 105 هزار شغل نسبت به ماه مه 2019 پایین آمده و حالا در پایین ترین حد از 2016 قرار دارد.

  تخمین زده می شود اشتغال در بخش تجهیزات و خدمات میادین نفتی در آمریکا از 764189 در ماه فوریه به 679281 در ماه مه رسیده باشد یعنی یک کاهش 11.1 درصدی. کاهش اشتغال در آوریل بیشترین رقم را داشته و 59666 شغل در این ماه از دست رفته است.

 اشتغال در این بخش 13.5 درصد به صورت سالانه هم پایین آمده و از 785106 شغل در ماه مه 2019 به 679281 در 2020 رسیده است.

پیش بینی افت تولید نفت شیل آمریکا به کمترین رقم طی 2 سال گذشتهآمریکا 100 هزار شغل در بخش نفت و گاز از دست داد

 تحلیلگران صنعتی تخمین می زنند به خاطر ادامه کاهش تولید در صنعت نفت و گاز در نتیجه بسته شدن چاه ها، روند کاهش اشتغال در این بخش در ماههای آینده ادامه داشته باشد.

 اکثر شرکت‌های بخش خدمات میادین نفتی 25 تا 50 درصد نیروی کار خود را به مرخصی اجباری فرستاده اند و برخی از بزرگترین شرکتها در این بخش هزاران نفر از کارگران خود را در آینده نزدیک اخراج می‌کنند.

 انجمن خدمات و تجهیزات نفتی نماینده بخش خدمات و تجهیزات میادین نفتی است و شامل شرکت هایی میشود که در زمینه تولید تجهیزات میادین نفتی، حفاری، تکمیل چاه ها و ... فعالیت می کنند. از دست رفتن مشاغل در این بخش زنجیره عرضه انرژی را به خطر می اندازد.

  انتهای پیام/96

R7586/P/S7,80,85/CT10

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خدمات میادین نفتی ماه مه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۷۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای هزار قرارداد نفتی با ۶۷۰ شرکت دانش‌بنیان

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، جواد اوجی امروز در حاشیه بازدید از بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت در جمع خبرنگاران گفت:‌ امسال در این دوره از نمایشگاه هم‌زمان با رونمایی از توانمندی‌های شرکت‌های داخلی از دستاورد‌های بزرگ دولت سیزدهم در دو سال و نیم اخیر نیز پرده‌برداری می‌شود.

اوجی بیان کرد: وزارت نفت اکنون در مقابل خود ۱۳۰ میلیارد دلار پروژه نیمه‌تمام (۳۰۰ پروژه) و جدید (۱۰۰ پروژه) دارد، ازاین‌رو این اطمینان را به شرکت‌ها و سازندگان داخلی می‌دهیم، همان‌طور که تاکنون از ظرفیت آنها بهره برده‌ایم، از این پس نیز به این روال ادامه دهیم.

وی افزود: وزارت نفت با اتکا به شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی، برنامه‌های افزایش تولید نفت، گاز و فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی را در دستور کار خود داشته و هزار قرارداد با بیش از ۶۷۰ شرکت دانش‌بنیان به ارزش یک میلیارد دلار امضا کرده است.

وزیر نفت با بیان اینکه هیچ محدودیتی در این صنعت وجود ندارد، گفت: اواخر سال ۱۴۰۲ وزارت نفت ۲۰ میلیارد دلار در طرح ملی فشارافزایی میدان گازی پارس جنوبی، ۱۳ میلیارد دلار در توسعه میدان‌های نفتی و ۶ میلیارد دلار با شرکت‌های پتروشیمی برای توسعه ۱۶ مخزن گازی با اتکا به توان داخلی قرارداد امضا کرد.

اوجی گفت: وزارت نفت در سال ۱۴۰۲ در موضوع ساخت کالا برای بار اول در میان دستگاه‌های اجرایی کشور مقام نخست را کسب کرد و سال گذشته از واردات ۲۰۰ قلم کالای مهم صنعت نفت که در داخل تولید می‌شد، جلوگیری کردیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امضای هزار قرارداد نفتی با ۶۷۰ شرکت دانش‌بنیان
  • دستور رئیسی برای حل اشتغال استان‌های دارای نرخ بالای بیکاری
  • دستور ویژه رئیسی برای حل مشکل اشتغال استان‌های دارای نرخ بالای بیکاری
  • دستور ویژه رئیس‌جمهور برای حل مشکل اشتغال استان‌های دارای نرخ بالای بیکاری
  • دستور ویژه رئیس جمهور برای حل مشکل اشتغال استان‌های دارای نرخ بالای بیکاری
  • از واردات ۲۰۰ قلم کالای مهم صنعت نفت جلوگیری شد
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران شیوع کرونا هستیم
  • بیش از ۹۰ درصد از درخواست‌های مردم در حوزه اشتغال است
  • ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری
  • مهلت یک‌هفته‌ای استاندار برای ایجاد کارگروه ویژه اشتغال در لرستان