Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@05:36:31 GMT

شرکت‌های چینی در حال ترک آمریکا

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۳۷۳۴۸

در حالی که تنش‌ها بین واشنگتن و پکن همچنان در حال افزایش است، شرکت‌های چینی انتقال دارایی‌های خود از بورس‌های آمریکا به بورس‌هایی نظیر شانگهای و هنگ‌کنگ را آغاز کرده‌اند. ناطقان: به نقل از راشاتودی، در حالی که تنش‌ها بین واشنگتن و پکن همچنان در حال افزایش است، شرکت‌های چینی انتقال دارایی‌های خود از بورس‌های آمریکا به بورس‌هایی نظیر شانگهای و هنگ‌کنگ را آغاز کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



داده‌های بلومبرگ نشان می‌دهد که تا به اینجای امسال شرکت‌های چینی لیست شده در بورس‌های آمریکا ۴ قرارداد خصوصی‌سازی به ارزش بیش از ۸.۱ میلیارد دلار را منعقد کرده‌اند. این در حال است که در سال گذشته هیچ موردی از این نوع قراردادها برای شرکت‌های چینی مشاهده نشده بود. قبلاً در سال ۲۰۱۵ هم ۲۹.۸ میلیارد دلار از این نوع فروش سهام برای شرکت‌های چینی به ثبت رسیده بود.

این در حالی اتفاق می‌افتد که رئیس‌جمهور ترامپ فشار خود را بر شرکت‌های چینی فعال در آمریکا افزایش داده و شاخص بورس نزدک قوانین جدیدی را وضع کرده که طی آن عرضه اولیه سهام برای شرکت‌های چینی دشوار می‌شود.

ترامپ در اوایا این ماه شرکت‌های چینی را به سود بردن از بازارهای مالی آمریکا بدون رعایت برخی اصول امنیتی متهم کرد و ۶۰ روز به قانون‌گذاران مهلت داد تا محدودیت‌هایی امنیتی برای شرکت‌های چینی فعال در بورس‌های آمریکا وضع کنند.

تحلیل‌گران معتقدند شرکت‌های چینی سهام خود را با استفاده از قراردادهای خصوصی‌سازی به فروش رسانده و سپس مالکان آنها در شرکت جدید دوباره سهام خود را در بورسی دیگر مانند هنگ‌کنگ یا شانگهای عرضه خواهند کرد.
منبع: مهر برچسب ها: شرکت‌های چینی ، ترک کردن ، آمریکا

منبع: ناطقان

کلیدواژه: شرکت های چینی ترک کردن آمریکا برای شرکت های چینی بورس های آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۷۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری استقلال و پرسپولیس رسمی شد(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، مراسم واگذاری سهام عمده باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس یک هفته قبل در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد که حالا پس از هفت روز نامه این واگذاری به دست فدراسیون فوتبال رسید.

ابراهیم بازیان، سرپرست سازمان خصوصی‌سازی با ارسال نامه‌ای به رئیس فدراسیون فوتبال از فروش رسمی سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس خبر داد.

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی، در نامه‌ای به مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، فروش سهام کنترلی متعلق به دولت در شرکت‌های فرهنگی - ورزشی استقلال ایران و پرسپولیس را با واگذاری سهام 85 درصدی اعلام کرد.

در نامه بازیان برای رئیس فدراسیون فوتبال عنوان شده که سهام 85 درصدی باشگاه استقلال به‌طور  تفکیک شده با واگذاری «5 درصد به گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس»، «20 درصد به شرکت پتروشیمی پارس»، «20 درصد به شرکت پتروشیمی بوعلی سینا»، «20 درصد شرکت پتروشیمی تندگویان» و «20 درصد شرکت پتروشیمی بندر امام» انجام شده است.

همچنین در نامه سرپرست سازمان خصوصی‌سازی برای رئیس فدراسیون فوتبال عنوان شده که سهام 85 درصدی باشگاه پرسپولیس نیز به طور تفکیک شده با واگذاری «30 درصد به بانک شهر»، «20 درصد به بانک تجارت»، «20 درصد به بانک ملت»، «5 درصد به بانک صادرات»، «5 درصد به بانک رفاه» و «5 درصد به بانک اقتصاد نوین» صورت گرفته است.

در نامه بازیان آمده است:
«به استحضار می‌رساند در اجرای مصوبه هیئت محترم واگذاری بلوک سهام کنترلی شرکت‌های فرهنگی- ورزشی استقلال ایران و پرسپولیس متعلق به دولت (وزارت ورزش و جوانان) در تاریخ ۱۴۰۳/۲/۳ توسط این سازمان به فروش رسید.»

دیگر خبرها

  • واگذاری استقلال و پرسپولیس رسمی شد(عکس)
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • واگذاری شازند کاملاً شفاف و در فرآیندی قانونی بوده است
  • ثروت ایلان ماسک روی دور افزایش افتاد
  • بدهی صنعت برق به بورس انرژی
  • سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی چینی‌ها در بخش کشاورزی مازندران
  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم
  • اعلام نحوه واگذاری سهام پرسپولیس ترجیحی به پیشکسوتان
  • آتش بازی سهامدار عمده در شرنگی
  • کگهر سهامدار حقوقی جدید کگل!