Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-04@12:58:09 GMT

اردن آمریکا و اسرائیل را تهدید کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۳۷۳۹۰

اردن آمریکا و اسرائیل را تهدید کرد

اردن تهدید کرد، در صورتی که رژیم صهیونیستی کرانه باختری را به خاک خود ضمیمه کند، از معاهده صلح با این رژیم خارج می شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، منابع بلندپایه دیپلماتیک روز پنجشنبه به المیادین گفتند: عبدالله دوم پادشاه اردن به آمریکایی ها و اسرائیلی ها اعلام کرده است که کشورش در صورت الحاق کرانه باختری از ادامه معاهده صلح با اسرائیل خودداری می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منابع افزوند: ایمن الصفدی وزیر امور خارجه اردن امروز نامه ای از ملک عبدالله پادشاه کشورش را به محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان تحویل داد که در آن بر موضع ثابت اردن در قبال الحاق کرانه باختری و عمق روابط با فلسطینی ها تاکید شده است.

منابع مزبور افزوند که الصفدی ابراز امیدواری کرد که ای کاش سامح شکری وزیر امور خارجه مصر نیز در این دیدار حضور داشت چرا که پیام چنین دیداری بسیار قوی تر بود.

با این حال اردنی ها تاکید کردند که به تماس های خود با مقام های مصری برای تضمین ثابت قدم بودن آنان بر موضع شان در مخالفت با روند الحاق کرانه باختری ادامه خواهند داد.

منابع دیپلماتیک خاطرنشان کردند که الصفدی و محمود عباس روی دعوت برای یک نشست شش جانبه و صدور بیانیه ای قوی در مخالف با الحاق کرانه باختری توافق کردند.

این منابع گفتند که الصفدی همچنین تاکید کرد که پادشاه اردن در تماس با محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی در باره اظهارات انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجی امارات نیز گفت وگو کرده و بن زاید با رد این اظهارات موضعی مغایر آن گرفته است.

این منابع افزودند که رییس تشکیلات خودگردان در این دیدار یادآور شد که معاهده صلح میان اسرائیل و اردن با معاهده صلح میان مصر و اسرائیل متفاوت است و معاهده وادی عربه بر خلاف معاهده مصر با اسرائیل، در چارچوب روند صلح خاورمیانه صورت گرفته است.

وزیر امور خارجه اردن روز پنجشنبه در سفری غیر منتظره به رام الله با محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان برای بررسی راه های مقابله با طرح الحاق کرانه باختری از سوی رژیم صهیونیستی و پیامدهای آن بر منطقه، دیدار کرد.

برخی منابع به المیادین گفتند که تشکیلات خودگردان روز پنجشنبه منتظر دیدار سامح شکری وزیر امور خارجه مصر از رام الله بود اما وی از این دیدار پوزش خواست که نارضایتی رام الله و نگرانی امان را از این موضوع در پی داشت که شاید قاهره در قبال الحاق کرانه باختری موضعی در سطح پایین اتخاذ کند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: الحاق کرانه باختری تشکیلات خودگردان وزیر امور خارجه معاهده صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۷۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش فلسطینی از اقدامات خرابکارانه و حملات صهیونیست‌ها در کرانه باختری

یک مسؤول فلسطینی تاکید کرد طی ماه میلادی گذشته ارتش رژیم صهیونیستی ۲۸ عملیات تخریب را علیه ۳۳ تاسیسات در کرانه باختری انجام داد.

به گزارش ایسنا، مؤید شعبان، رئیس مرکز مقاومت در برابر شهرک سازی در گزارش ماهانه درباره اقدامات تجاوزکارانه رژیم اشغالگر اعلام کرد: ارتش رژیم صهیونیستی طی ماه آوریل ۲۸ عملیات تخریب را علیه ۳۳ تاسیسات انجام داد که از جمله آن هشت منزل مسکونی و سه منزل غیرمسکونی بود. این عملیات تخریب در استان‌های قدس، طولکرم، اریحا و الخلیل انجام شد. همچنین ارتش اسرائیل اخطاریه‌هایی را درباره تخریب ۱۸ منزل و تاسیسات را در استان‌های رام الله، البیره، سلفیت و الخلیل ارسال کرد.

طبق گزارش روزنامه القدس العربی، این مسؤول فلسطینی گفت: نیروهای اشغالگر ۸۹۵ اقدام متجاوزانه و شهرک نشینان ۳۴۷ اقدام متجاوزانه را انجام دادند. تجاوزات شهرک نشینان در استان‌های نابلس، رام الله و الخلیل به شهادت پنج شهروند منجر شد.

وی افزود: ماه میلادی گذشته شاهد تشدید خطرناک حملات شهرک نشینان با حمایت نیروهای رژیم اشغالگر بودیم. آنها غیرنظامیان را در ۳۶ شهرک و روستای فلسطینی از شمال تا جنوب هدف قرار دادند. این تجاوزات منجر به سوختن کامل ۳۶ منزل و سوختن جزئی ۳۳ منزل دیگر شد. همچنین در این تجاوزات بیش از ۵۷ خودرو به آتش کشیده شدند و ویرانی گسترده‌ای در املاک و تاسیسات شهروندان به بار آمد.

این مسؤول گفت: مقامات رژیم صهیونیستی ۱۷۲ دونم (واحد مساحت) از اراضی شهروندان در روستای عرب التعامره در شرق استان بیت لحم را برای گسترش مرزهای شهرک سیدی بار در منطقه العقبان مصادره کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گزارش فلسطینی از اقدامات خرابکارانه و حملات صهیونیست‌ها در کرانه باختری
  • انگلیس ۲ گروه از شهرک‌ نشینان صهیونیست را تحریم کرد
  • انگلیس ۲ گروه از شهرک‌نشینان صهیونیست را تحریم کرد
  • مقابله مقاومت با یورش نیروهای اشغالگر در شمال کرانه باختری
  • حمله نظامیان صهیونیست به شمال طولکرم+فیلم
  • اشغالگران در تلاش برای خاموش کردن صدای کرانه باختری هستند
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان صهیونیست
  • تشدید تحریم‌های انگلیس علیه شهرک‌نشینان افراطی اسرائیلی
  • یورش اشغالگران به مناطق مختلف کرانه باختری/ شهادت ۱۸ فلسطینی
  • ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان/واکنش حماس و جهاد اسلامی