Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- منابع یمنی گزارش دادند که نیروهای «شورای انتقالی جنوب» در یمن بشدت با نیروهای دولت مستعفی این کشور در یکی از جزایر جنوبی یمن درگیر شدند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، منابع یمنی، امروز (جمعه)، گزارش دادند که نیروهای «المجلس الانتقالی الجنوی» (شورای انتقالی جنوب - تحت حمایت امارات) با نیروهای دولت «عبد ربه منصور هادی» (تحت حمایت سعودی) در جزیره «سقطری» ( جنوب یمن) بشدت با یکدیگر درگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش وبگاه خبری «المشهد الیمنی»، این درگیری‌، پس از آن بوده که نیروهای شورای انتقالی با «آر پی جی» به ایست‌بازرسی‌های ورودی شهر «حدیبو» مرکز استان سقطری حمله کردند.
این در حالی است که وبگاه خبری شبکه «الجزیره»، روز گذشته، به نقل از منبعی «دولتی» گزارش داده بود که نیروهای شورای انتقالی، پس از عقب‌نشینی عناصر عربستان سعودی، منطقه حدیبو در یمن را محاصره کردند و آماده حمله به آن هستند.
برخی منابع محلی در این خصوص به المشهد الیمنی گزارش دادند که نیروهای شورای انتقالی چند ساعت پس از گردآمدن این نیروها در محل و ارسال خودرو، توپ و کاتیوشا به منطقه «حیبق» (ورودی غربی حدیبو) حمله خود را آغاز کردند.
این اقدام در حالی است که پیشتر، روزنامه «العربی الجدید» در یادداشتی با عنوان «شورشی جدید از سمت ریاض مدیریت می‌شود» گزارش داده بود که شواهد و قرائن حاکی است که عربستان سعودی برای کمک به شورای انتقالی با هدف غلبه بر مابقی نهادهای تحت دولت مستعفی «عبد ربه منصور هادی» آمده است.

طرح جدید عربستان برای پایان دادن به درگیری های جنوب یمن
دولت سعودی طرح جدیدی را برای اجرای توافق ریاض ارائه داد که تشکیل دولت جدید و لغو خومختاری شورای انتقالی جزء بندهای آن است.
با گذشت هشت ماه از امضای توافق کاهش درگیری متحدان عربستان و امارات در جنوب یمن،‌ موسوم به توافق ریاض برای پایان درگیری‌ها در جنوب یمن، دولت سعودی طرح دیگری را برای اجرای این توافق ارائه کرد.
به نوشته رویترز، طبق این طرح، می‌بایست ضمن توقف تمامی درگیری‌ها، دولت جدیدی در جنوب یمن با حضور وزرایی از شورای انتقالی جنوب یمن (همسو با امارات) تشکیل شود و همزمان ادعای شورای انتقالی برای خودمختاری بر استان‌های جنوبی نیز از میان برود.
ریاض همچنین پیشنهاد کرده است که عناصر دولت مستعفی و شورای انتقالی در استان «أبین» به مواضع خود باز گردند و شورای انتقالی شبه‌نظامیان خود را از استان «عدن» خارج سازد.
بنابر طرح جدید دولت سعودی، «عبد ربه منصور هادی» نیز می‌بایست بعنوان استاندار و مدیر سازمان امنیت «عدن» انتخاب شود.
سه منبع سعودی اعلام کردند، ریاض برای پایان دادن به درگیری‌های اخیر میان نیروهای دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب (المجلس الانتقالی الجنوبی) چارچوبی ارائه کرده است.
این سه منبع به خبرگزاری «رویترز» گفتند، ریاض در نوامبر گذشته پیشنهادی برای اجرای توافق تقسیم قدرت در جنوب یمن ارائه کرده اما تاکنون اجرا نشده است.
در ادامه این گزارش آمده: در پیشنهاد مذکور، آتش‌بس در استان ابین و لغو حالت فوق‌العاده (خودمختاری) توسط شورای انتقالی جنوب مطرح شده تا پس از آن «عبد ربه منصور هادی» که مورد حمایت ریاض است یک استاندار و رئیس (دستگاه) امنیت برای عدن تعیین و نخست‌وزیر را با هدف تشکیل دولت انتخاب کند، دولتی که شورای انتقالی نیز در آن مشارکت داشته باشد. در مرحله بعد شورای انتقالی نیروهای خود را از عدن خارج و در ابین مستقر می‌کند تا دولت پس از آن تشکیل شود.
دو منبع از سه منبعی که ذکر شده به رویترز گفته‌اند، شورای انتقالی مورد حمایت امارات خواستار تشکیل دولت قبل از انتقال نیروهایش از عدن است.
در آوریل گذشته شورای انتقالی اعلام خودمختاری کرد و درگیری‌ها در جنوب یمن بر پیچیدگی وضعیت این کشور افزوده است.

اجرای مرحله اول طرح ملی ایجاد دولت مدرن یمن
مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن به همه نهادهای دولت دستور داد برای اجرای مرحله اول طرح ملی ایجاد دولت مدرن یمن آماده باشند.
وی که با تعدادی از اعضای طرح چشم انداز ملی گفتگو می کرد از اعضای این طرح که در شرایط سخت کنونی تلاش می کنند قدردانی کرد.
 
خیانت برخی از کشورهای عربی
همراهی برخی کشور‌های عربی با آمریکا و رژیم صهیونیستی، عامل اصلی افزایش فشار‌های واشنگتن علیه جریان مقاومت اسلامی است.
به گزارش تلویزیون المسیره، دبیر کل انصارالله یمن با انتقاد از همراهی برخی کشورهای عربی با سیاست های ضد ایرانی آمریکا، این نوع همکاری را سبب پویا شدن سیاست های خصمانه واشنگتن علیه مردم و نظام اسلامی ایران دانست.
عبدالملک بدرالدین الحوثی در بخشی از سخنان خود به مناسبت سالروز فریاد علیه استکبار با اشاره به اوضاع اقتصادی لبنان و فشارهای اقتصادی آمریکا علیه ایران ، همراه شدن برخی گروههای داخلی لبنان با آمریکا در فشار بر مقاومت و تلاش این گروهها برای مقصر جلوه داده حزب الله در بحران اقتصادی کشور و همچنین همراهی برخی از کشورهای عربی با آمریکا در فشار بر ایران را مذموم خواند و از اینگونه همراهی ها به عنوان عاملی برای پویاتر شدن فشارهای آمریکا علیه گروهها و کشورهای اسلامی یاد کرد.
عبدالملک الحوثی گفت: «اگر امت ما ایستادگی مطلوبی داشته باشند آمریکا ضعیف و سست است اما آنانی که در میان امت، در مسیر خدمت به آمریکا گام بر می دارند در قبال خداوند و مردم مسئولند چون این همراهی و همکاری آنان موجب می شود سیاست های آمریکا به بار بنشیند و پویا شود در شرایطی که اگر همراهی خرابکارانه آنان نبود اوضاع گونه دیگری بود. با این شرایط نقش بیداری امت در داخل و تاثیر آن در حفظ شرایط امت روشن می شود، برخی به دلیل ناآگاهی تحرکاتی را آغاز می کنند، این گروهها در حوزه اقتصادی تحرکاتی را علیه مقاومت در دستور کار قرار دادند که تحرکات اشتباهی است، باید پرسید گناه مقاومت لبنان در حوزه اقتصادی چیست؟
اگر اوضاع لبنان را ارزیابی کنیم این سئوال مطرح می شود که چه کسی تعیین کننده سیاست های اقتصادی این کشور است؟ کدام طرف در دهه های گذشته مدیریت اقتصاد کشور را بر عهده داشت؟ آیا حزب الله بود؟ پاسخ سئوال اخیر منفی است، حزب الله چنین مسئولیتی نداشت بلکه طرف های دیگری که روابطی با آمریکا و نظام سعودی دارند مدیریت رسمی اوضاع اقتصادی را به دست داشتند. این مدیریت، روند سازنده و به سود مردم لبنان نداشت و امروز اوضاع اقتصادی این کشور در آستانه فروپاشی قرار گرفت، با این حال برخی امروز در پی سرزنش حزب الله بر آمده اند و جنایتی را که دیگران عامل آنند به این حزب نسبت می دهند. این گروهها برای رسیدن به هدف خود از برخی فریب خوردگان بهره برداری می کنند تا با شعارها و فعالیت های تخریبی مشکل را به حزب الله نسبت دهند در شرایطی که حزب الله، نه تنها بخشی از مشکل نیست بلکه بخشی از حل مشکلات است.
 در کشورهای اسلامی دیگر نیز اینگونه است، بخش زیادی از مشکلات و بخش زیادی از اثر گذاری های منفی سیاست های آمریکایی به این دلیل است که جزئی از بدنه ملت در پی اجرای سیاست ها و توطئه های آمریکا هستند. به عنوان مثال محاصره اقتصادی مردم مسلمان ایران، به این دلیل است که بسیاری از کشورهای اسلامی به سیاست ها و به آنچه که از سوی آمریکا دیکته می شود پایبندند، به مواضع آمریکا علیه مردم و نظام اسلامی ایران که جهت گیری درستی را در حمایت از مردمش دارد، پایبندند. ایران با جنگی اقتصادی روبرو شد چون خارج از سیطره آمریکاست و در مسیر آزادگی و استقلال قرار دارد.
ایران با چنین تجاوزاتی مقابله می کند اما بسیاری از کشورها و نظام ها به خواسته های آمریکا پایبندند و موجب می شوند تا سیاست های واشنگتن پویا شود.»


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: یمن تحولات شورای انتقالی جنوب عبد ربه منصور هادی شورای انتقالی دولت مستعفی جنوب یمن برای اجرای برای پایان درگیری ها طرح جدید حزب الله سیاست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۷۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به تهرانی‌ها؛ بارش‌ها در پایتخت شدید می‌شود

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: از امشب بارش‌ها در تهران و سایر نقاط به ویژه در شرق و جنوب شرق کشور تشدید می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه امشب به‌تدریج بارش در شرق سواحل دریای خزر، تهران و استان‌های سمنان و خراسان شمالی کاهش می‌یابد گفت: این بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب‌شرق و جنوب کشور ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در شمال شرق فارس، غرب کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، جنوب خراسان رضوی و خراسان جنوبی، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد و در سایر مناطق بارندگی خفیف است.

ضیائیان با بیان اینکه فردا پنجشنبه در شرق، شمال شرق کشور و استان فارس، رگبار ضعیف و پراکنده همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود گفت: در جنوب شرق کشور شامل استان کرمان، نیمه جنوبی خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

او توضیح داد: روز جمعه در ارتفاعات جنوب کرمان و شرق یزد، رگبار پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود و در نوار غربی کشور روند افزایش نسبی دما مورد انتظار است.

وی تاکید کرد: روز شنبه در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات غرب فارس، افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد، همچنین ساعات بعدازظهر در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی افزایش ابر و رگبار و رعد و برق انتظار می‌رود.

او افزود: یکشنبه در ارتفاعات خوزستان و ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، غرب فارس و شمال بوشهر، افزایش ابر و رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود. وی یادآور شد: روز جمعه وزش باد در نوار شرقی کشور تداوم خواهد داشت در برخی از ساعات روز شدید و گاهی با گردوخاک همراه خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: از امشب بارش‌ها در تهران و سایر نقاط کشور تشدید خواهد شد و هشدار‌های در این زمینه صادر شده است.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) جدال با میراث شوم جنگ؛ زنی که رهبر مین‌زدایی در لبنان است
  • نیروهای فلسطینی، عناصر اشغالگر را در «طولکرم» هدف قرار دادند
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد
  • حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیرو‌های مقاومت
  • حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیروهای مقاومت
  • آغازی برپایان سلطه واشنگتن درنیجر/پیروزی راهبردی مسکودرمصاف باغرب
  • حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • هشدار به تهرانی‌ها؛ بارش‌ها در پایتخت شدید می‌شود
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد