Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@04:58:20 GMT

تبلیغ موسسات قرآنی از رسالت‌های صدا و سیماست

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۳۷۷۰۱

تبلیغ موسسات قرآنی از رسالت‌های صدا و سیماست

بیش از چهار هزار و ۷۰۰ موسسه قرآنی با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان دارالقرآن الکریم در کشور به ثبت رسیده که اکثر آنها فعال بوده و در ترویج فرهنگ قرآنی؛ به‌ویژه آموزش روخوانی، روانخوانی، قرائت و حفظ قرآن فعالیت می کنند.

در برنامه مصباح که از دی سال گذشته در شبکه قرآن و معارف سیما آغاز شد، سرفصل جدیدی به عنوان معرفی موسسات قرآنی صورت گرفت و حسن محمدی مدیرعامل اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور با جواد شیخ اکبری مدیر شبکه قرآن و معارف سیما برای معرفی موسسات و تشکل های قرآنی موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیخ اکبری در گفت و گو با خبرنگار معارف ایرنا در این زمینه گفت: معرفی موسسات قرآنی به برنامه مصباح واگذار شده که این برنامه از سوی گروه اطلاع رسانی شبکه قرآن و معارف سیما اجرا می شود.

با توجه به شیوع ویروس کرونا و خسارت ها به موسسات قرآنی، به صورت جدی در صدا و سیما؛ به ویژه شبکه قرآن ضمن تبلیغ این موسسات، تلاش می کنیم مشکلات آنان با دیگر نهادها را پیگیری کنیم.

دبیر شورای معارف سیما از معرفی موسسه فرهنگی قرآنی بیت الاحزان به عنوان نمونه یاد کرد و گفت: هفته قبل حجت الاسلام علی‌رضا شاهسونی مدیر عامل این موسسه در برنامه مصباح حضور یافت و مطالبی درباره فعالیت های موسسه بیت الاحزان مطرح کرد.

وی ادامه داد: تلاش می کنیم گزارش هایی را از موسساتی که زیر نظر سازمان دارالقرآن الکریم وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می کنند، پخش کنیم و یکی از سیاست های اصلی ما حمایت از موسسات قرآنی و ترویج و تبلیغ آنان است.

شیخ اکبری درباره مستندسازی از فعالیت های شاخص موسسات قرآنی گفت: هنوز بودجه ای در این اندازه نداریم که بتوانیم هر موسسه را تبلیغ کنیم ولی به موسسات قرآنی پیشنهاد داده ایم اگر مستندهایی از فعالیت های خود را ارسال کنند از شبکه قرآن پخش می‌کنیم.

وی با بیان این که فیلم هایی برای برنامه مصباح ارسال شده، اضافه کرد: البته مقداری از استانداردهای خود پایین آمده ایم و کار را سخت نگرفته ایم به گونه ای که حتی موسسات می توانند با موبایل از فعالیت های خود فیلم تهیه کنند تا این گزارش ها را در قالب فیلم های کوتاه پخش می کنیم.

دبیر شورای معارف سیما درباره تولید برنامه های قرآنی از سوی تمام شبکه های سیما گفت: کلید این کار را با اجرای طرح ۱۴۵۴ زده ایم و شبکه های اصلی نیز در این زمینه فعال هستند. البته به صورت جداگانه نیز فراخوانی به گروه های معارف داده ایم تا طرح های خود را ارائه دهند. اکنون در مرحله طرح قرار داریم تا در شورای معارف مطرح و تصویب شود ولی یکی از محورهای اصلی سیما برای سال ۹۹ این است که موضوع های معارفی برجسته کار شود.

شیخ اکبری درباره ساخت برنامه هایی با عنوان میراث عرش در شبکه قرآن گفت: این برنامه ها نگاه جدیدی به زندگی ائمه دارد که با جلوه های ویژه و با فناوری استودیوی مجازی همراه است و اکنون در حال تهیه چند برنامه فاخر درباره زندگی و سیره ائمه هستیم که در مرحله طرح و جمع بندی قرار دارد و در صورت نهایی شدن، جزئیات آن را اعلام می کنیم.

وی افزود: رویکرد ما در این زمینه رویکرد کار فاخر است. یعنی یا در این زمینه وارد نمی شویم یا باید در گونه های فاخر مثل مستند و نمایش باشد. البته برای برنامه های مستند برنامه‌ریزی‌هایی انجام می شود که جزئیات آن در آینده اعلام خواهد شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان دارالقرآن الکریم تلویزیون پروندهٔ خبری خسارت اقتصادی کرونا به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان دارالقرآن الکریم تلویزیون ویروس کرونا معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان دارالقرآن الکریم تلویزیون موسسات قرآنی برنامه مصباح معارف سیما شبکه قرآن شیخ اکبری برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۷۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان

استاندار کردستان در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و تکریم حافظان کلام الهی، به دیدار «کیوان جعفری» توانخواه هنرمند و حافظ ممتاز قرآن کریم در شهر سنندج رفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، امروز ششم اردیبهشت، همراه با فرماندار سنندج و مدیرکل بهزیستی استان با حضور در منزل کیوان جعفری ضمن دیدار با این حافظ توانخواه سنندجی، به گفت‌وگوی صمیمی با وی پرداخت.

در این دیدار استاندار کردستان معرفی حافظان قرآن به عنوان الگو در ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی را اثرگذار دانست و اظهار کرد: اگر در جامعه به قرآن توجه جدی شود، شاهد کمترین مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی خواهیم بود.

زارعی‌کوشا به نقش آموزه‌های قرآنی در کاهش آسیب‌های اجتماعی گریزی زد و افزود: از آن جایی که قرآن در جامعه نقش بازدارندگی ایفا می‌کند با روی آوردن به کلام الهی می‌توان تمام مشکلات جامعه را حل کرد.

وی با اشاره به اینکه فضای قرآنی نباید از جامعه جدا و دور شود، گفت: اگر روحیه فهم آیات قرآن در زندگی انسان ورود پیدا کند و گسترش یابد بسیاری از معضلات خود به خود کاهش می‌یابد.

استاندار کردستان در پایان این دیدار ضمن تشویق و ترغیب این جوان توانمند در زمینه قرآنی، به کیوان جعفری قول مساعد داد از هیچ حمایت و کوششی جهت هموار کردن مسیر زندگی برای توسعه قرآنی این حافظ توانخواه، از لحاظ مادی و معنوی کوتاهی نخواهد کرد.

به گزارش ایمنا، کیوان جعفری، ۳۲ ساله ساکن سنندج معلول ذهنی و حرکتی و حافظ قرآن این روزها به واسطه امتیاز منحصربه‌فردی که دارد مورد توجه جامعه قرآنی، استاندار کردستان و دیگر مسئولان قرار گرفت.

کد خبر 747908

دیگر خبرها

  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما
  • قرآن همه چیز ماست
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • بررسی اهمیت «شغل» در برنامه «بیا وسط»
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن