Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول فرهنگ سازی بسیج دانشجویی فارس گفت: با همکاری هسته‌های فرهنگ سازی بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز و بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی فارس طرح همیار مشاور برگزار می‌شود.

موسوی، مسئول فرهنگ سازی بسیج دانشجویی فارس در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: با همکاری هسته‌های فرهنگ سازی بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز و بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی فارس طرح همیار مشاور برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی مطرح کرد: این طرح تربیت مربی مختص دانشجویان برادر و خواهر علاقه‌مند در رشته‌های روانشناسی، مشاوره، علوم تربیتی کل استان فارس است و دانشجویان دیگر رشته‌ها نیز در صورت قبولی در آزمون ورودی دوره امکان شرکت در دوره را دارند.

مسئول فرهنگ سازی بسیج دانشجویی فارس تصریح کرد: در این طرح در گام اول دانشجویان رشته‌های مشاوره و روانشناسی و علوم تربیتی که با اصول و مقدمات اولیه لازم برای این دوره آشنا هستند، به عنوان همیار مشاور یا همیار ازدواج به مدت ۳ تا ۶ ماه به صورت تخصصی و کاملا عملیاتی در دو دوره مقدماتی و تکمیلی آموزش‌های لازم را در حوزه خانواده و ازدواج و مباحث روانشناسی را در بستر آموزش مجازی آنلاین وبینار و اینستاگرام خواهند دید.
وی در ادامه گفت: دانشجویان در پایان این دوره‌ها در اثر آشنایی با معضلات و مشکلات و کسب مهارت‌های لازم و راهکارها، توانایی حل و فصل و پاسخگویی به مشکلات اولیه و ابتدایی دانشجویان در حوزه‌های ازدواج، اضطراب، استرس و افسردگی را خواهند داشت و در پایان دوره دانشجویان عزیز بعد از گذراندن پروژه عملی در مهرماه مدرک معتبر از طرف ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس دریافت خواهند کرد.

موسوی بیان کرد: در گام دوم این همیار مشاوران خانواده و ازدواج در گروه مباحثاتی همین دوره مقدماتی در گروهی به نام گروه بهشت خانواده عضو می‌شوند و به مباحثه پیرامون جزوات و مطالب ارائه شده توسط استاد می‌پردازند و همچنین در کانال آموزش و مشاوره‌ای نیز با نام کانال بهشت خانواده عضو و در آن به استاد یار خانواده وصل می‌شوند که اساتید کشوری مانند جناب دکتر لاور و اساتید استانی مانند دکتر دهقان متخصص حوزه خانواده حضور دارند و در این کانال آموزشی ارسال مقاله، کتاب، جزوه، فایل صوتی و تصویری بعد از تایید استاد ناظر قرار می‌گیرد و در واقع در این کانال هم بحث آموزش را داریم و هم بحث طرح سوالات مبهم همیار مشاوران خانواده و ازدواج که سوالات خود را در گروه مطرح کرده اند و سپس سوالات را به صورت دسته بندی شده زیر نظر استاد ناظر کانال به سمع و نظر استاد یار خانواده می‌رسانیم و ایشون موظف است، جواب‌ها را ظرف ۲۴ ساعت در کانال قرار بدهد.

مسئول فرهنگ سازی بسیج دانشجویی فارس اظهار کرد: سعی می‌کنیم اگر کرونا اجازه بدهد برخی از کلاس‌ها را در طول تابستان به صورت حضوری و با رعایت پروتوکل‌های بهداشتی برگزار کنیم مثلا ماهیانه ۱ بار با عنوان پرسش و پاسخ و رفع اشکال و جلسه‌ی توجیهی و اگر هم امکان پذیر نبود به صورت مجازی ادامه خواهیم داد.

وی افزود: در گام سوم دوستانی که آموزش دیده اند به عنوان حلقه وصل ۱ حلقه اتصال با کف دانشگاه و عموم دانشجویان شده و با عنوان گروه همیار مشاور ازدواج ۱ باید کار نقش آفرینی و آموزش خود را از اول مهرماه و شروع کار دانشگاه‌ها آغاز کنند.

موسوی خاطرنشان کرد: در این مرحله پروژه و کارخواست عملی دوره شروع می‌شود و یک فراخوان عمومی وسیع در اول مهرماه در دانشگاه‌ها می‌زنیم و از عموم دانشجویان به خصوص ورودی جدید جهت شرکت در طرح مشاوره دانشجویی رایگان با موضوع ازدواج، اضطراب، استرس و افسردگی دعوت به عمل می‌آید و این دانشجویان جدید در گروه‌های مجازی بهشت خانواده عضو شده و مشکلات و سوالات خود را مطرح می‌کنند و همیاران ازدواج ضمن برقراری ارتباط عاطفی با دانشجویان، شروع به پاسخگویی کرده و سوالات و مشکلات اولیه و ابتدایی را حتی الامکان خودشان جواب داده و حتی اگر لازم به تماس تلفنی با دانشجو است موظف به ارتباط گیری تلفنی است و سوالات تخصصی‌تر دانشجو را در کانال بهشت خانواده برای استاد یار مطرح می‌کنند و آنان موظف است مجدد ظرف ۲۴ ساعت سوالات همیاران خانواده و ازدواج را پاسخگو باشند و نهایتا همیار مشاور ازدواج جواب را از داخل کانال برداشته و به دانشجو ارائه می‌دهد و این پرسش و پاسخ تا جایی که مشکلات و ابهامات ذهنی و گره ذهنی دانشجو حل شود ادامه می‌یابد.

مسئول فرهنگ سازی بسیج دانشجویی فارس بیان کرد: در گام چهارم در اول مهرماه همزمان بحث فراخوان جدیدی برای جذب و آموزش همیار مشاوران ازدواج جدید را می‌زنیم و برای دوستانی که دوره مقدماتی همیار مشاور ازدواج را طی کرده‌اند دوره تکمیلی را هم برگزار خواهیم کرد و در پایان به دوستان مدرک معتبر خواهیم داد. یعنی در شروع هر فصل جذب و آموزش همیار مشاوران ازدواج را خواهیم داشت.

موسوی تاکید کرد: بحث سبک زندگی، خانواده و ازدواج از اولویت‌های نقشه مهندسی فرهنگی کشور است و به دلیل اهمیت بالا قطعا کسانی که در این زمینه ورود کنند هم در زندگی شخصی خودشان تاثیر گذار خواهد بود و هم کار ماندنی، اثرگذار و باقیات الصالحات برای آنان خواهد شد که در صورت اجرای خوب تا سال‌ها اثرات مثبت وضعی آن باقی خواهد بود.
وی در خاتمه اظهار داشت: در پایان دوره مقدماتی و تکمیلی به نفرات برتر هدایای ارزنده و به کلیه دانشجویان شرکت کننده در دوره بعد از گذراندن دوره پروژه عملی در مهرماه مدرک معتبر از طرف ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس اعطاء خواهد شد. همچنین زمان ثبت نام تا ۲۷ تیرماه ۱۳۹۹ و زمان شروع کلاس‌های مجازی ۲۸ تیرماه خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بسیج دانشجویی مشاوره بسیج دانشجویی دانشگاه خانواده و ازدواج همیار مشاوران دوره مقدماتی بهشت خانواده همیار مشاور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۷۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای متوهمانه و عجیب مشاور اوباما درباره خیزش دانشجویی در این کشور

دریافت 1 MB

به گزارش همشهری آنلاین، یک تحلیلگر آمریکایی گفت: دانشجویان معترض نیروهای نیابتی ایران هستند.

گرینبلات، سیاستمدار و مشاور اوباما مدعی شده است: ‏همانگونه که ایران نیروهای نیابتی نظامی مانند حزب‌الله دارد، گروه‌های دانشجویی یهودی و فلسطینی نیز نیروهای نیابتی ایران در دانشگاه‌ها هستند.

کد خبر 847496 منبع: فارس برچسب‌ها دانشگاه - دانشجو خبر ویژه باراک اوباما ایالات متحده آمریکا لبنان - حزب الله

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاور فرزندآوری دریافت کردند
  • همایش ملی «نماز، دانشگاه، بایسته‌ها و شایسته‌ها» برگزار می‌شود
  • آئین گرامیداشت روز جهانی روانشناس و مشاور برگزار شد
  • برگزاری تجمع دانشجویی «تا مسجدالاقصی» در قزوین
  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • ادعای متوهمانه و عجیب مشاور اوباما درباره خیزش دانشجویی در این کشور
  • اهدا کارت همیار پسماند به دانش آموزان لاهیجانی
  • ‌دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت در فارس برگزار می‌شود
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از دانشجویان آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی