Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، صلاح فحص روز جمعه در پیامی نوشت: 31 خرداد امسال قریب به چهل سال از وصالِ شهید دکتر مصطفی چمران به محبوبش می‌گذرد. حضور چمران در آغاز دهه هفتاد میلادی در لبنان برگ دیگری از پیوند تاریخی شیعیان لبنان و ایران است. چمران نخست برای مدیریت مدرسه فنی و حرفه‌ای جبل عامل به دعوت امام موسی صدر به جبل‌عامل آمد اما ظرفیت وجودی چمران نخست تحولی در دانش‌آموزان مدرسه ایجاد کرد و در مرحله بعد همه مناطق شیعه‌نشین را در برگرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: اوج این امر تشکیل جنبش امل برای محرومیت‌زدایی از همه محرومان لبنان و پایه‌گذاری مقاومت بر ضد دشمن اسراییلی بود. او معتمَد و تکیه‌گاه امام موسی صدر در تأسیس جنبش أمل بود و خود عهده‌دار مهم‌ترین بخش جنبش بعد از ریاست آن، یعنی مسئول بخش سازمانی جنبش شد. جنبش املِ مطلوب امام صدر و شهید چمران تنها جایی برای تربیت نیروهای مبارز نبود بلکه ابعاد اخلاقی و معنوی و فکری اعضای جنبش امل حتی مهم‌تر از بعد مبارزاتی آن‌ها بود. چمران خود نقش عمده‌ای در تربیت اعضای جنبش امل ایفا کرد و در کلاس‌های اعضای ارشد جنبش به تعلیم اخلاق و عقاید پرداخت.

نماینده جنبش امل لبنان در ایران به تحولات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران اشاره کرد و نوشت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران و اوضاع و احوال خاص ایران سبب آمدن چمران به ایران شد و نقش او در روزهای پس از انقلاب و خصوصاً در ایام جنگ تحمیلی امری پوشیده نیست. چمران شهید شد و عاشقانه از میان ما رفت، او چیزی از کف نداد و این ما بودیم که او را از دست دادیم اما او خود به ما آموخت راه حق و حق‌خواهی ارزش‌هایی همیشگی‌اند؛ لذا راه او و روش او و آرمان او میراث اوست برای ما.

فحص خاطرنشان کرد: ما در جنبش امل خود را شاگردان او تلقی می‌کنیم و امروز می‌کوشیم تا در همان مسیری قدم برداریم که او می‌خواست؛ یعنی حق‌خواهی و مقاومت در برابر زورگویان و مشخصاً دشمن اسراییلی.

وی با بیان اینکه امروز بیش از هر زمانی به شهید چمران و راه و روش او نیاز داریم، گفت: بالیدن انقلاب اسلامی یکی از آرزوهای او بود؛ انقلابی را که یکی از صالحان بنیان گذاشت و امروز به تدبیر رهبری داهیانه فرزند خلفش کشوری مقتدر و پشتیبان مظلومان شده است. ایرانِ اسلامیِ مقتدر در کنار شیعیان دیگر کشورها، خصوصاً شیعیان لبنان، می‌توانند در برابر دشمنان جبهه‌ای قدرتمند تشکیل دهند؛ جبهه‌ای که می‌تواند رژیم صهیونیستی را هم از نقشه جغرافیا پاک کند. همان چیزی که خواسته و آرزوی شهید مصطفی چمران بود. به امید تحقق هرچه زودتر آن روز.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: جنبش امل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۷۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ شهید و ۴ زخمی در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی جنایت جدیدی را در جنوب لبنان مرتکب شده است.

منابع خبری اعلام کردند که حمله جدید ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان شهادت و زخمی‌شدن چند شهروند این کشور را در پی داشته است.

بر اساس گزارش‌های رسیده جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی یک خانه را در شهرک «حانین» در استان «النبطیه» واقع در جنوب لبنان هدف قرار داده و ویران کرده‌اند.

منابع پزشکی لبنانی اعلام کردند که در پی این حمله وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی ۲ بانو به شهادت رسیده‌اند و چند نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

کد خبر 6086979

دیگر خبرها

  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • تبیین مفاهیم ایثار و شهادت برای نسل جوان ضروری است
  • سردار فدوی: صهیونیست‌ها با حمله به کنسولگری حماقت کردند و باید تنبیه اساسی می‌شدند
  • دشمن با اقتدار تنبیه شد
  • برگزاری آیین نخستین سالگرد شهید غیرت، حمیدرضا الداغی در سبزوار
  • تجلیل جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شهید غیرت
  • بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه طبس
  • پنجم اردیبهشت‌ماه، سالروز شهادت نخستین فرمانده سپاه یزد
  • پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت "سالروز شکست آمریکا در طبس"
  • ۲ شهید و ۴ زخمی در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان+ فیلم