Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌ای شدن بخش‌هایی از کتاب خاطرات مشاور امنیت ملی پیشین کاخ سفید درباره اعتقاد نداشتن نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به توانایی داماد ترامپ برای طراحی معامله قرن، واکنش تند تل‌آویو را در پی داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که هنوز چند روزی به انتشار کتاب خاطرات «جان بولتون» مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید باقی مانده اما درز بخش‌هایی از آن به رسانه‌ها از هم‌اکنون باعث جنجال‌هایی در عرصه سیاسی داخلی و خارجی ایالات متحده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبری که از خاطرات بولتون منتشر شده این است که وی در این کتاب نوشته «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره توانایی «جارد کوشنر» دستیار ارشد رئیس‌جمهور آمریکا برای تدوین طرح «معامله قرن» شک داشته است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» بولتون در خاطرات خود نوشته نتانیاهو که از این تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای واگذار کردن مأموریت طراحی معامله قرن به داماد خود ناراضی بود اما به اندازه کافی سیاست داشت که آن را علناً نشان ندهد.

بر این اساس، نتانیاهو در گفت‌وگوی خصوصی که با بولتون – پیش از انتصاب وی به سمت مشاور امنیت ملی کاخ سفید داشته – گفت نمی‌داند چرا کوشنر فکر می‌کند کاری را که افرادی مانند «هنری کسینجر» در انجام آن شکست خوردند، می‌تواند انجام دهد.

این بخش از خاطرات بولتون، مانند دیگر بخش‌های جنجال برانگیز آن که واکنش‌های منفی از سوی سیاستمداران مختلف را در پی داشت، باعث شد دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای تند آن را تکذیب کند.

در این بیانیه، اظهارات بولتون نادرست توصیف شده و آمده است که نتانیاهو با اعتقاد کامل به توانایی کوشنر، باور داشت او می تواند کاری را انجام دهد که دیگران انجام نداده‌اند.

طرح موسوم به معامله قرن که آمریکا برای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها مطرح کرده، به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار شش میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» یعنی کشورهای دیگر است. به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در دولت آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به شهر قدس در این راستا انجام شده است و قرار نیست کشوری به نام فلسطین به پایتختی قدس به رسمیت شناخته شود.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی کاخ سفید نتانیاهو دونالد ترامپ رژیم صهیونیستی کاخ سفید نتانیاهو دونالد ترامپ جارد کوشنر بنیامین نتانیاهو معامله قرن جان بولتون رژیم صهیونیستی معامله قرن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۸۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردن : نتانیاهو جنگ غزه را باخته است

معاون نخست وزیر و وزیر خارجه اردن امروز (دوشنبه) تاکید کرد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برخلاف ادعاهایش، جنگ غزه را باخته است.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری «عمون» اردن، «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن امروز طی سخنانی در نشست گفت‌وگو محوری که حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض برگزار شد، گفت که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جنگ غزه شکست خورده است.

وی گفت: نتانیاهو می‌گوید که به دنبال پیروزی در غزه است اما وی اکنون به شکست رسیده و اسرائیل نیز مطرود شده است. روشن است که نتانیاهو به دنبال صلح نیست.

الصفدی با اشاره به اینکه ۱.۳ میلیون فلسطینی بمباران می‌شوند، گفت: همه خواهان صلحی مبتنی بر راه‌حل «دو دولتی» هستیم و باید اسرائیل پایبندی خود به صلح عادلانه و فراگیر را اعلام کند؛ همچنان که جامعه جهانی نیز بر این باور است که راه حل دو دولتی تنها راه تضمین امنیت و صلح خواهد بود.

شبکه «المیادین» نیز به نقل از وزیر خارجه اردن گزارش داد که ابتدا رژیم صهیونیستی باید جنگ را متوقف کند و پس از آن از حماس برای آزادی اسرای صهیونیست درخواست خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جذب امریه سربازی در سازمان جهاد دانشگاهی خواجه نصیر
  • فیلم/ نتانیاهو بازداشت می‌شود؟
  • طرح رژیم اسرائیل برای حمله به رفح اعلام شد
  • اعلام برنامه‌های عبور از اوج مصرف برق در تهران
  • نتانیاهو: احتمال رسیدن به معامله تبادل اسرا اندک است
  • اولین قهرمانی چلسی در لیگ برتر انگلیس با برتری 2-0 مقابل بولتون (30 آوریل، 2005) / فیلم
  • استفاده از ظرفیت نخبگان موجب توسعه می‌شود
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • اردن : نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • نتانیاهو احتمالا بازداشت شود