Web Analytics Made Easy - Statcounter

میر حسن موسوی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره نحوه اجرای فاصله گذاری اجتماعی در قطارها و بلیت فروشی براساس این پروتکل‌ها اظهار داشت: طبق پروتکل‌ها یک خانواده می‌تواند در یک کوپه حضور داشته باشد. بنابراین فروش بلیت به 4 نفر از یک خانواده در یک کوپه چهار نفره بلامانع است در غیر این صورت برای کوپه‌های چهار نفر دو بلیت و برای کوپه‌های 6 نفره سه بلیت فروخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در روزهای اول برای تست اجرای این پروتکل دو واگن اختصاص یافت که رییس قطار آن را مدیریت می‌کرد اما ظرف یک هفته تا ده روز سیستم فروش را بر اساس این پروتکل اصلاح کردیم.

معاون راه آهن با بیان اینکه اجرای این پروتکل یک هفته مورد رصد قرار گرفت تا نقاط ضعف آن مشخص شود، ادامه داد: در حال حاضر تمام نقاط ضعف شناسایی و برطرف شده و بلیت‌ها بر اساس این پروتکل به صورت سیستمی به فروش می‌رسد.

موسوی تاکید کرد: آخرین باگ این بود که وقتی دو نفر از اعضای یک خانواده چهار نفره در یک کوپه بلیت را استرداد می‌کردند، سیستم که افراد را نمی‌شناخت آن دو صندلی از یک کوپه را به دو نفر دیگر می‌فروخت که این موضوع برخلاف پروتکل‌ها بود اما این مشکل هم برطرف شده است.

وی افزود: باید توجه داشت که وقتی به دو نفر یک کوپه به فروش می‌رود مسافران هزینه بیشتری بابت خرید بلیت یک صندلی نمی‌پردازند.

معاون مسافری راه آهن با تاکید بر اینکه هر مسافری که نسبت به عدم رعایت این پروتکل‌ها اعتراضی داشت با سامانه 5149 تماس حاصل کند و شکایت و اعتراض خود را به راه آهن اعلام کند، گفت: مسافران از هر نقطه‌ای می ‌توانند با شماره 5149 و کد 021 تماس بگیرند و این سامانه 24 ساعته فعال است و پاسخ شکایت و اعتراض به مسافر شاکی و معترض اعلام می‌شود.    

موسوی تاکید کرد: باید از شرکت‌های حمل و نقل ریلی تشکر و قدردانی کرد چراکه با وجود اینکه خسارات زیادی را متحمل شدند اما برای رعایت این پروتکل‌ها همراه بودند.   

وی همچنین درباره رتبه‌بندی قطارهای مسافری اظهار داشت : درباره رتبه بندی قطارها کارگروهی فعال است که مدیران عامل شرکت‌ها در این کارگروه‌ها حضور دارند و سه نفر از اعضای این کارگروه غیردولتی و دو نفر دولتی و راه آهنی هستند.

موسوی گفت: هر تصمیمی در رابطه با رتبه و درجه قطارها در همین کارگروه مورد بررسی قرار می‌گیرد و این کارگروه زیرکارگروهی در انجمن صنفی دارد که معمولا موارد به این زیر کارگروه ارجاع داده می‌شود تا بررسی شود.

وی تاکید کرد: رتبه‌بندی تمام قطارهای 5 ستاره، 4 ستاره و 3 ستاره موجود جزو الزاماتی هستند که قبلا بررسی شده‌اند و در این کارگروه‌ها تصویب شده‌اند اما به این معنا نیست که در آینده در رتبه قطارها بازنگری و تجدید نظر نشود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: حمل و نقل خانواده راه آهن مسافران معاون پروتکل ها رتبه بندی یک کوپه دو نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۸۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه بندی داروخانه‌ها براساس شاخص شفافیت

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، مینا آژوغ  اظهار کرد: رتبه بندی داروخانه‌ها از سال گذشته در اداره کل دارو کلید خورد و در مرحله اول انتخاب شده و فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل دارو‌های دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود احصا شد.

وی افزود: این پروژه با پایش درمورد داروی انسولین آغاز و فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل دارو‌های دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد، همچنین در ادامه برای سایر دارو‌های دارای برنامه توزیع نیز اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صعود دانشگاه جهرم به رتبه ۲۳ فهرست نیچر ایندکس در بین دانشگاه‌های کشور
  • داروخانه‌ها هم رتبه‌بندی می‌شوند
  • داروخانه‌های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • علت اختلال خط ۵ متروی تهران مشخص شد
  • رتبه بندی داروخانه‌ها براساس شاخص شفافیت
  • ظرفیت تمامی قطارهای فوق العاده مشهد در دقایق اول تکمیل شد
  • مطالبات رتبه بندی فرهنگیان گلستان تا خرداد ماه تسویه می شود
  • اقدامات آموزشی و رتبه بندی معلمان
  • رئیسی: هدف رتبه بندی معلمان افزایش شان و منزلت معلم است (فیلم)