Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-26@19:39:25 GMT

یک قتل ناموسی دیگر، این‌بار در گلشهر کرج

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۳۸۶۹۸

صراط: عصر شنبه لیلا با شلیک گلوله توسط شوهرش در گلشهر به قتل رسید و مرد قاتل بعد از زخمی کردن دخترش خودکشی کرد.
فریاد‌های کمک خواستن یک مادر و دختر در گلشهر کرج خبر از یک جنایت فجیع خانوادگی می‌داد. صدای درگیری خانوادگی کل محل را برداشته بود که شلیک ۳ گلوله سناریوی وحشتناکی را رقم زد.

به گزارش رکنا، با حضور بازپرس ویژه قتل و کارآگاهان دایره جنایی استان البرز در محل حادثه، راز قتل و خودکشی زن و شوهر کرجی فاش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




دختر ۱۹ ساله این زن و شوهر که در این حادثه زخمی شده بود با چشمانی اشکبار ماجرا را توضیح داد، وی گفت: پدرم تقریبا یک سال پیش پول پیش خانه را بدون اینکه ما متوجه شویم از صاحبخانه گرفت و ناپدید شد. بعد از چندی یکی از بستگان‌مان به ما خبر داد که پدرم در عسلویه یک نانوایی را اداره می‌کند. مامان لیلا در این مدت کار می‌کرد، مراقب ما بود و هم دنبال کار‌های جدا شدن از پدرم به شکل غیابی بود.
دختر خانواده زخمی شد / او چه گفت؟!
دختر ۱۹ ساله ادامه داد: من و مادرم، همراه برادر ۲۱ ساله ام هرکدام مشغول کار کردن و گذراندن روزهایمان بودیم که حدودا ۳ الی ۴ ماه پیش سر و کله پدرم به نام جاوید پیدا شد. او شیشه مصرف می‌کرد و از زمان برگشتنش، خانه ما یک روز خوش به خود ندید. او فقط از ما پول می‌گرفت تا خرج مواد کشیدنش کند. پدرم بار‌ها مادرم را به این اقدام تهدید کرده بود و در آخر تهدیدهایش را عملی کرد.
روز حادثه جاوید (قاتل) با مادرم حسابی درگیر شد که ناگهان اسلحه شکاری را از کمدش برداشت و به سمت ما آمد. من و مادرم وحشت زده به اتاق خواب پناه بردیم و بعد از شکستن در توسط پدرم به بالکن رفتیم و از مردم کمک خواستیم. در این هنگام صدای شلیک ۳ گلوله ترس و سکوت را در محل حاکم کرد.
دختر جوان افزود: باورم نمی‌شد، پدر بی رحمم ۲ مرتبه به سمت مادرم شلیک کرد و بعد اسلحه را به سمت قلب خود گرفت و شلیک کرد. جنازه مادر و پدرم عرق در خون بود که ماموران پلیس و اورژانس در محل حاضر شدند.
متاسفانه مادرم در همان دقایق نخست جان باخت و پدرم هم زنده نماند. هنگام شلیک پدرم به سمت مادرم آنقدر به گلوله نزدیک بودم که لباسم پاره شد و بدنم خراش برداشت.
بنا براین گزارش، در خبر‌های اولیه آمده بود که متهم در زندان به سر می‌برد که یکی از بستگان او این مطلب را تکذیب کرد و گفت: همانگونه که دختر جاوید (قاتل) گفته است، متهم در عسلویه یک مغازه نانوایی برپا کرده بود تا اینکه به خانه بازگشت. هیچکدام‌مان باورمان نمی‌شود جاوید سلاح در خانه نگه می‌داشت، حتی اعضای خانواده قاتل هم نمی‌دانستند او سلاح شکاری در خانه دارد. اگر این موضوع را می‌دانستیم به پلیس حتما خبر می‌دادیم.
گفتگو با یکی از شاهدان قتل گلشهر
یکی از کسبه‌های منطقه وقوع حادثه در گفتگو با خبرنگار حوادث درباره جزئیات این قتل گفت: حدود ساعت ۴:۳۰ -۵ عصر روز حادثه ما در مغازه بودیم و صدای جیغ و سر و صدا شنیدیم. وقتی بیرون آمدیم ۲ تا خانم که یکی جوان و دیگری مسن بود را دیدیم که به بالکن آمدند. ناگهان مردی به جمع آن‌ها پیوست و یک اسلحه شکاری در دست داشت. ابتدا فکر کردیم که می‌خواهد با شلیک یک تیر هوایی ترس در خانم‌ها ایجاد کند، اما ناگهان تیر شلیک شد و خانم روی زمین افتاد.
سپس آن مرد به داخل رفت و ۳۰ ثانیه نشد که باز بیرون آمد و یک تیر دیگر شلیک کرد به سمت همان خانم مسن. دختر جوان مشخص بود دختر آن خانم مسن که تیربه سمت او شلیک شد بود شروع کرد به جیغ و داد و گفت: مادرم بود. زنگ بزنید به پلیس. همه مردم در حال اطلاع رسانی به پلیس و اورژانس بودند. بعد دوباره آن مرد رفت داخل و باز صدای تیر آمد که مشخص شد آن آقا خودش را با تیر زده است.
این مغازه دار در پاسخ به این سوال که آیا شناختی از خانواده قربانی این حادثه داشتید؟ گفت: خیر؛ هیچ شناختی نداشتیم.
۲ قتل در کمتر از یک دقیقه
او افزود: از شروع جیغ و داد تا شلیک ۳ تیر هوایی در کل یک دقیقه هم طول نکشید.
بنابه این گزارش، تحقیقات پلیسی در این زمینه ادامه دارد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: قتل عام خانوادگی خودکشی گلشهر قتل ناموسی گلشهر کرج شلیک گلوله صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۸۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توپ گوستاو؛ بزرگ ترین قطعه توپخانه تاریخ به وزن ۱,۴۹۰ تن با گلوله های ۷.۵ تنی (+عکس)

زمانی نازی ها بزرگترین توپ جهان را ساختند که ۱,۴۹۰ تن وزن داشت و گلوله هایی به طول بیش از ۳.۶ متر را شلیک می کرد تا فرانسه را ویران کنند. توپ ریلی Schwerer Gustav که آلمانی ها آن را «سلاح معجزه آسا» می نامیدند، بزرگترین آتشبار توپخانه ای بود که در جنگ جهانی دوم به کار گرفته شد.

به گزارش روزیاتو، از روی زمین این توپ مانند یک ساختمان چهار طبقه به نظر می رسید – و بیش از ۴۲.۶ متر طول و بیش از ۶ متر عرض داشت. فقط لوله این سلاح شگفت‌انگیز ۳۰.۵ متر طول داشت – و می‌توانست دو نوع گلوله شلیک کند: یک گلوله بیش از ۴.۸ تنی با قدرت انفجاری بسیار بالا و یک گلوله سوراخ‌کننده بتن به وزن بیش از ۷.۵ تن. هر گلوله این توپ از دو مرد بلندتر و دو برابر عرض یک انسان بود. این توپ آنقدر بزرگ بود که صدها مرد فقط برای کار با آن و شلیک یک گلوله مورد نیاز بود.

توپ گوستاو با کالیبر ۷۷.۵ سانتیمتر می‌توانست اهدافی را در فاصله ۴۸ کیلومتری هدف قرار دهد، با نیرویی که می توانست همه چیز را نابود کند. این توپ در واقع در پنج بخش حمل می شد: حلقه و بخش انتهایی توپ، لوله که به دو قسمت تقسیم می شد، جلیقه لوله، پایه و قلاب ها.

این ابر توپ توسط کمپانی Krupp – یک شرکت فولاد مستقر در اسس- در سال ۱۹۳۶ و برای کمک به تهاجم آلمان به فرانسه در مه ۱۹۴۰ طراحی شد، اما بعداً در جنگ تنها علیه اتحاد جماهیر شوروی استفاده شد. در آن زمان، مفهوم چنین سیستم توپخانه ای غول پیکری از قبل وجود داشت – کشورهایی مانند بریتانیا که توپ ۳۹ تنی تزار را در اختیار داشتند و آلمان در سال ۱۹۱۴ توپ ۴۷ تنی “Big Bertha” را توسعه داد.

هیتلر نیز رویای داشتن چنین سیستم تسلیحاتی گسترده ای را در سر می پروراند که نه تنها بتواند دشمن را بترساند – بلکه اهداف مورد نظر را نیز با خاک یکسان کند. در دهه ۱۹۳۰، نازی ها شروع به طراحی نقشه هایی برای چنین سلاحی کردند که بتواند از خط دفاعی موسوم به ماژینو لاین فرانسه عبور کند. این امر مستلزم آن بود که چیزی بسازند که بتواند ۶.۷ متر بتن تقویت شده و حداقل یک متر فولاد جامد را سوراخ کند – به عبارت دیگر، سلاحی متفاوت از آنچه جهان تا آن زمان دیده بود.

در حالی که نازی ها توانستند چنین قطعه توپخانه ای غول پیکری را بسازند، برای استفاده از این توپ عظیم در فرانسه کمی دیر شده بود. اگرچه از توپ Schwerer Gustav برای عبور از خط ماژینو لاین استفاده نشد، نازی ها قدرت این سلاح جدید را در سال ۱۹۴۲ آزمایش کردند.

طبق گزارش ها، تیمی متشکل از ۱,۰۰۰ مرد چندین هفته طول کشید تا این توپ را سرهم بندی کنند و سپس آن را برای کمک به ارتش آلمان نازی در طول محاصره سواستوپل ارسال کنند.

توپ Schwerer Gustav برای اولین بار در نبرد سواستوپل بکار گرفته شد و برای نابودی یک انبار مهمات زیرزمینی، به سمت یک صفحه سنگی بسیار مستحکم شلیک کرد. برای بیش از یک ماه، این توپ غول پیکر بر شهر محاصره شده شوروی گلوله ریخت و در این مدت حدود ۵۰ گلوله بزرگ شلیک کرد.

سواستوپل پس از شکسته شدن خط دفاعی اش در پایان محاصره به یک ویرانه تبدیل شده بود – و قدرت های محور پیروزی قاطعی را به دست آوردند. بلافاصله پس از آن، نازی ها این توپخانه را به لنینگراد (سن پترزبورگ کنونی) منتقل کردند، اما این سلاح دیگر هرگز استفاده نشد.

زمانی که نیروهای شوروی، آلمان نازی را عقب راندند، تمام ردپاهای این توپ از اسناد نظامی ناپدید شد، بدون اینکه ردی از آن باقی بماند. به احتمال زیاد، آلمانی ها توپ غول پیکر خود را برای جلوگیری از افتادن آن به دست متفقین نابود کردند – و دیگر هرگز دیده نشد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • چهارمین شلیک جلال به قلب دروازه پیکان
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در گلپایگان
  • فیلم| شلیک توپخانه ارتش سریلانکا در مراسم استقبال از رئیسی
  • (ویدئو) مسعود ده‌نمکی: پدرم می‌گفت بین من و خمینی یکی رو انتخاب کن
  • شاهد آخرین نفسِ پدرم در دنیا
  • در ۷۲ ساعت پرماجرا بر «مجید نوری» در سوئد چه گذشت؟
  • در ۷۲ ساعت پرماجرا بر مجید نوری در سوئد چه گذشت؟
  • روایتی از فداکاری و ایثار یک مادر در سیل کازرون
  • فرانک لمپارد: پدرم من را به پارک برد و مجبورم کرد فوتبال بازی کنم / زیرنویس فارسی
  • توپ گوستاو؛ بزرگ ترین قطعه توپخانه تاریخ به وزن ۱,۴۹۰ تن با گلوله های ۷.۵ تنی (+عکس)