Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل تابناک: اعضای شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی قطعنامه ضد ایرانی کشور‌های انگلیس، فرانسه و آلمان را به تصویب رساندند.

بنا به گزارش خبرنگار نشریه وال‌استریت‌ژورنال، اعضای شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قطعنامه ضدایرانی انگلیس، آلمان و فرانسه را تصویب کردند. براساس این قطعنامه، از ایران خواسته می‌شود عدم همکاری با آژانس و ممانعت از دسترسی بازرسان به دو مکان (هسته‌ای) را متوقف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اولین قطعنامه علیه ایران از سال ۲۰۱۲ است.

پیشتر میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین از آمادگی شورای حکام برای برگزاری نشستی درباره ایران خبر داد. او در حساب شخصی خود در توئیتر اعلام کرد: شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در حال آماده شدن برای برگزاری یک جلسه حضوری در خصوص پیش نویس قطعنامه ارائه شده از سوی فرانسه، آلمان و انگلیس علیه ایران است.

منابع دیپلماتیک می‌گویند قطعنامه پیشنهادی تروئیکای اروپایی علیه ایران، با ۲۵ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع تصویب شده است.

«گرهارت کانتزل» نماینده آلمان در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، طی سخنرانی در این نشست، مدعی شد: «ممانعت ایران از دسترسی [به چهار مکان] - آنهم بر خلاف پیام بسیار روشن شورای حکام در نشست قبلی - چالشی برای رژیم پادمانی جهانی است».

به نوشته صفحه توئیتر نمایندگی آلمان، کانتزل سپس خواستار واکنش شورای حکام به ایران شد: «اقدامات یک دولت در ممانعت از دسترسی قانونی آژانس برای چهار ماه و تعامل ناکافی به مدت یک سال، سزاوار واکنشی از سوی شورا است».

آرای مثبت، منفی و ممتنع

به گفته منابع دیپلماتیک در نشست امروز شورای حکام تنها دو کشور چین و روسیه به قطعنامه ضد ایرانی رای منفی دادند.

در کنار 25 رای مثبت، 7 رای ممتنع از کشورهای تایلند، هند، آفریقای جنوبی، جمهوری آذربایجان، مغولستان، نیجر و پاکستان ثبت شد.

خبر تکمیل می شود...

منبع: تابناک

کلیدواژه: محمدعلی کشاورز جلیل سبحانی اکبر طبری پرونده اکبر طبری قتل ناموسی شورای حکام ایران آژانس بین المللی انرژی اتمی شورای حکام قطعنامه ضد ایرانی محمدعلی کشاورز جلیل سبحانی اکبر طبری پرونده اکبر طبری قتل ناموسی شورای حکام شورای حکام آژانس بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۹۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر گروسی به ایران را تایید کرد

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به یک خبرگزاری روسی اعلام کرد که مدیرکل این نهاد بین‌المللی طی هفته آتی به ایران سفر می‌کند.

به گزارش ایسنا، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ایران از ۶ تا ۷ ماه مه(۱۷ تا ۱۸ اردیبهشت) برای دیدار با مقامات بلندپایه ایرانی به ایران سفر می‌کند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که این نهاد بین‌المللی به این خبرگزاری گفت: ما تایید می‌کنیم که رافائل گروسی، مدیرکل از ۶ تا ۷ مه برای دیدار با مقامات رسمی ارشد ایران به این کشور سفر می‌کند.

پیش از این «بهروز کمالوندی» سخنگو و معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی اعلام کرده بود، در سفر گروسی، مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی ایران درباره موضوعات فی مابین مذاکره می‌کنند.

به گفته وی،مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای شرکت در اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای ایران که ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت در اصفهان برگزار می‌شود به ایران می‌آید.

گروسی علاوه بر شرکت در این کنفرانس با مقامات کشورمان در تهران و اصفهان نیز دیدار می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان به بورل: همکاری آژانس و ایران در مسیر خوب قرار دارد/ از سفر گروسی مدیر کل آژانس اتمی به ایران استقبال می‌کنیم
  • تاریخ سفر گروسی به ایران مشخص شد
  • رانندگان آژانس شهرداری قزوین بیمه‌ تکمیلی می‌شوند
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر گروسی به ایران را تایید کرد
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر «گروسی» به ایران را تأیید کرد
  • ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • وزیر نیرو:ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • گذرهای پرنور ایستگاه‌های فضایی از آسمان ایران- دهه دوم اردیبهشت
  • نخستین ایالت آمریکا قطعنامه‌‌ای برای آتش‌بس غزه تصویب کرد
  • چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است