Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه قیدار گفت: امروز به غیرتمندی استادان ارزشی بیش از هر زمان دیگر در محیط دانشگاه‌ها نیاز است و اساتید بسیجی ما باید شهید چمران را الگوی خود قرار دهند تا در این جنگ نرم که جوانان و دانشگاهیان و خانواده‌های ما هدف گرفتند غیرتمندانه از مرزهای اعتقادی و ارزش های اسلامی دفاع کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علی موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قیدار با اشاره به در پیش بودن ماه ذیقعده، نخستین ماه‏ از سه ماه حرام اظهار کرد: ماه حرام به معنای ماه‏ احترام است و چهار ماه ذی‌القعده و ذی‌الحجه و محرمالحرام به تعبیر عارف بزرگ، مرحوم  قاضی ماه‏هایی است که مسلمین باید با توجّه بیشتر به خدای متعال و تعبّد بیشتر، خودشان را آماده‏ ورود در میدان‏های حسّاس و مهمّ زندگی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه قیدار با بیان اینکه در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها روز دختر نام‌گذاری شده است که این یک افتخار بزرگی برای دختران ما هست در فضیلت دختر و دختردار شدن روایات زیادی از ائمه معصومین علیهم السلام وارد شده است، افزود: پیامبر خدا صلی الله علیه و آله در فرمایشات متعدد، دختران را چنین توصیف فرموده‏‌اند:«دختران، چه فرزندان خوبى هستند؛ مهربان، اهل انس و الفت با برکت و خوش‏ تربیت و دختران دلسوز و همدم‌‏هایی گران‏بها هستند.

وی با مرور رویدادهای خردادماه از جمله سالروز شهادت شهید مصطفی چمران گفت: شهید چمران سرسپرده ولایت و نمونه کامل هجرت، جهاد و شهادت بود و در سنگر نبرد دل دشمنان خدا را لرزانده بود که حضرت امام در موردش فرمود: «چمران با عزت و عظمت و با تعهد به اسلام جان خودش را فدا کرد و در این دنیا شرف را بیمه کرد و در آن دنیا هم رحمت خدا را بیمه کرد ما و شما هم خواهیم رفت. مثل چمران بمیرید.

موسوی با گرامیداشت یاد و خاطره دیگر شهدا از جمله اساتید بسیجی گفت:ویژگی شهید چمران، شهید سلیمانی و اساتید بسیجی شهید، مثل دکتر شهریاری، احمدی روشن، محمدی و ... که به شهید چمران اقتدا کردند این بود که هرگز خود را ندیدند و به خدا رسیدند..

امام جمعه قیدار تاکید کرد: امروز به غیرتمندی استادان ارزشی بیش از هر زمان دیگر در محیط دانشگاه‌ها نیاز است و اساتید بسیجی ما باید شهید چمران را الگوی خود قرار دهند تا در این جنگ نرم که جوانان و دانشگاهیان و خانواده‌های ما هدف گرفتند غیرتمندانه از مرزهای اعتقادی و ارزش های اسلامی دفاع کنند.

وی به در پیش بودن روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی (سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی) اشاره کرد و افزود: سالگرد صدور فرمان حضرت امام خمینی (قدس سره الشریف) مبنی بر تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی، روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی را به همگان و به ویژه سنگربانان جبهه تبلیغ معارف ناب و احکام اسلامی و مجموعه بزرگ سازمان تبلیغات اسلامی تبریک می گویم و از خداوند متعال توفیقات روز افزون برای مبلغین عزیز در عرصه اشاعه فرهنگ و معارف اسلامی مسئلت دارم.

موسوی با تاکید بر اینکه ماندگاری و گسترش دین خدا در گرو «تبلیغ» است، تصریح کرد: اگر امروزه عطر خوش وحی در قالب مذهب و آموزه‌های اخلاقی جامعه به مشام می‌رسد، به سبب تبلیغ پیامبران، اولیای الهی و مبلّغان بزرگ دینی است، چنانکه قرآن کریم وظیفه اصلی پیامبران را تبلیغ آیین الهی می‌داند و خداوند متعال، بندگانش را دوست دارد که یکی از نشانه‌های این دوست داشتن آن است که آنان را به حال خود رها نکرده است،

لزوم بازخوانی مطالبات مقام معظم رهبری از قوه قضائیه

همچنین امام جمعه ابهر در خطبه‌های این هفته به آغاز هفته قوه قضائیه اشاره و اظهار کرد: این هفته یادآور شهادت آیت‌‏الله شهید بهشتی، سیدالشهدای انقلاب اسلامی است که در کنار همه خدمات خود، بنیانگذار نظام قضایی در جمهوری اسلامی بود. به همین دلیل، هفته اول تیرماه، هفته قوه قضائیه نام گرفته است.

جعفر رحیمی با بازخوانی فهرستی از مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی از قوه قضائیه افزود: قوه قضاییه باید به جایگاهی برسد که هر فرد مظلومی احساس کند با رجوع به دستگاه قضایی می‌‏تواند حق را بگیرد و مظلومیت خود را برطرف کنند، تاکید به برطرف کردن تعارض قوانین و اصلاح عدم انطباق رأی دادگاه‌‏های بدوی با دادگاه‌‏های بعدی، تهیه برنامه جامع عملیاتی برای ارتقای قوه قضاییه، احکام دادگاه‌‏ها باید مطلقا از سهل‌‏انگاری و سهل‏‌گیری به دور باشند، در مجموعه قوه قضاییه کاری کنید که مجازات زندان به حداقل برسد و تبدیل بشود به مجازات‏‌های دیگر را از جمله مطالبات رهبری از قوه قضائیه است.

رحیمی در ادامه به سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) اشاره کرد و گفت: سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها تا میلاد وجود مبارک امام هشتم دهه کرامت است.

وی با بیان اینکه گرچه در هر زمانی فرصت برای کریم شدن هست اما این  سه ماه حرام (ذیقعدة، ذیحجة و محرم‌الحرام) نیز به مثابه سه ماه رجب و شعبان و رمضان المبارک، سرشار از برکت است، افزود: انسان در این سه ماه بهتر می‏‌تواند بهتر مشق کرامت کند، چرا که ثواب کارهای خیر و کیفر گناه در ماه‌‏های حرام دو چندان است و گناه کیفرش دو چندان است.

انتهای پیام/73004/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید امام جمعه جوانان امام خمینی قوه قضائیه شهید انقلاب اسلامی قوه قضاییه نماز جمعه جمهوری اسلامی ایران امام خمینی امام جمعه جوانان اساتید بسیجی قوه قضائیه شهید چمران امام جمعه سه ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۹۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت علمی و پژوهشی استادان سیستان و بلوچستان باید بالفعل شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، کامبیز نرماشیری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در جلسه تجلیل از استادان و معلمان واحد زاهدان ضمن تبریک روز معلم با اشاره به منزلت و جایگاه معلم در عرصه توسعه و تعالی جامعه، گفت: معلم با داشتن شغل انبیا الهی نقش مهم و اساسی در حوزه تعلیم و تربیت بر عهده دارد و در جامعه انسانى، اساسى‌ترین کار، تعلیم و تربیت است.

وی با اشاره به پتانسیل‌های منابع انسانی و ظرفیت اساتید استان سیستان و بلوچستان، عنوان کرد: انسان‌سازی یکی از رسالت‌های بنیادین معلم است که در تعالیم اسلامى هیچ چیز با آن برابرى نمى‌کند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان افزود: مدرسه و دانشگاه کارخانه انسان‌سازی است و استاد و معلم با آموزش و پرورش استعدادها، بستر این موضوع را فراهم می‌آوردند.

نرماشیری با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت علمی و پژوهشی استادان استان سیستان و بلوچستان باید سمت بالفعل کردن ظرفیت‌های این استان گام برداشت، عنوان کرد: در این استان ظرفیت‌های بالقوه بسیاری برای اینکه به بالفعل تبدیل شود وجود دارد که دانشگاه می‌تواند با بهره‌مندی از اساتید متخصص و متعهد در این مهم، موفق عمل کند.

در بخش پایانی این مراسم از استادان منتخب، استاد مشاوران و اساتید فعال بسیجی تقدیر شد.

فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در مزار شهدای گمنام واحد زاهدان با این شهدای والامقام تجدیدمیثاق کرد.

در این مراسم خیرمقدم توسط فرزند شهید پودینه از دانش‌آموزان مدارس سمای دخترانه زاهدان انجام و سرود سلام فرمانده جدید توسط گروه سرود مدرسه دخترانه سما زاهدان اجرا شد.

از دیگر برنامه‌های انجام شده در سفر یک روزه معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به واحد زاهدان، دیدار و نشست‌های صمیمی با استادان همیار فرهنگ، دانشجویان کانون‌ها، نشریات، تشکل‌ها و اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان و دیدار و گفت‌وگو با معلمان مدارس سما و حضور در مراسم تجلیل از مقام شامخ معلم در مدارس سمای زاهدان و همچنین دیدار با خانواده مرحوم علیرضا سرگلزایی هیئت علمی گروه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان و تسلیت و تقدیر از زحمات آن مرحوم بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین رسالت استادان جهاد تبیین است
  • ظرفیت علمی و پژوهشی استادان سیستان و بلوچستان باید بالفعل شود
  • درآمدهای غیرشهریه‌ای در دانشگاه آزاد حرف نخست را می‌زند/ کرمانشاه؛ مهد ادب و تمدن
  • استادان مفاهیم روز جهان را به دانشجویان آموزش دهند
  • بهره‌مندی هرچه بیشتر از علم و پژوهش با برجسته‌سازی معنویت، نیاز پیش‌ِ روی ما به حساب می‌آید
  • دکتر طهرانچی روز معلم را تبریک گفت
  • اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان است
  • تثبیت صدرنشینی تیم کاراته مردان دانشگاه آزاد اسلامی در سوپرلیگ
  • دو عضو هیات ‌علمی‌ دانشگاه شهید چمران اهواز در جمع استادان نمونه کشوری
  • اقدامات خشن دولت آمریکا برای خفه کردن گفتمان آکادمیک در مورد حقوق بشر است