Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@08:40:25 GMT

لاشه‌ تک شاخ ماهیان مُشبک نوار ساحل جنوبی قشم را رنگین کرد + فیلم

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۳۹۵۲۲

لاشه‌ تک شاخ ماهیان مُشبک نوار ساحل جنوبی قشم را رنگین کرد + فیلم

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها- در نوار ساحل جنوبی قشم به طول حدودا ۵۵ کیلومتر مملو از لاشه ماهیانی با نام علمی "تک خار ماهی یا تک شاخ ماهی مُشبک است. ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸ استانها جزایر خلیج فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، هنگام عبور از ساحل جنوبی قشم حد فاصل دهکده ساحلی کیلومتر پنج قشم تا حد فاصل روستای سلخ به طول حدودا 55کیلومتر، مملو از لاشه ماهیانی با نام علمی "تک خار ماهی یا تک شاخ ماهی مُشبک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شمارشان زیاد است و هنوز مشخص نشده این حجم زیاد ماهی چگونه سر از ساحل جنوبی شهر قشم در آورده‌اند.

کسب و کارهای غیر ضروری در قشم به مدت 3 روز تعطیل شدروایت تسنیم از جولان کرونا در قشم؛ دستور قرنطینه روستاها اجرایی نشد + فیلمقشم| حقوق بگیران بالای 3 میلیون تومان در مناطق آزاد باید مالیات بدهند

علی اسلامی مدیرعامل تعاونی صیادی روستا رمچاه قشم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: این نوع ماهی هیچ‌گونه ارزش غذایی و اقتصادی ندارد و نمی‌تواند هدف اصلی صیادان باشد.

وی ادامه داد: دو روز است که صیادان این منطقه بر روی آب لاشه این ماهیان را در سمت غربی آب‌های جزیره هنگام مشاهده کرده‌اند و در محدوده صید صیادان قشم و این منطقه نبوده است.

به نظر می‌رسد مسئولان محیط زیست و شیلاتی قشم باید بررسی‌های علمی در مورد این موضوع را آغاز کنند تا مشخص شود وجود این همه ماهی مرده، مشکلی برای دیگر آبزیان این آبراه مهم نداشته باشند.

تک خار ماهیان یا تک شاخ ماهی مشبک به عنوان گونه‌های کمیاب به رنگ قهوه‌ای متمایل به خاکستری با لکه‌های تیره هستند که با داشتن بدنی فشرده، حدود 20 تا 25 سانتیمتر طول و از وزنی حدود 20 گرم برخوردارند.

انتهای پیام/7558/ف

R7558/P/S6,1433/CT16

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ساحل جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۹۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آفریقای جنوبی تحقیق درخصوص گورهای جمعی غزه را خواستار شد

به  گزارش قدس آنلاین، آفریقای جنوبی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تصمیمات دیوان دادگستری بین‌المللی را نادیده گرفته و به جنگ خود علیه غزه ادامه می‌دهد.

براساس گزارش المیادین، آفریقای جنوبی همچنین اعلام کرد: ما از جامعه جهانی می‌خواهیم تحقیقات فوری و فراگیری را درخصوص گورهای جمعی کشف شده در نوار غزه آغاز کند.

در این بیانیه همچنین آمده است، پس از کشف گورهای دسته جمعی در بیمارستان‌های ناصر و الشفاء پس از عقب‌نشینی ارتش رژیم اشغالگر حالتی از رعب و وحشت به وجود آمده است.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، شواهد و ادله مربوط به عملیات کشتارجمعی اشغالگران علیه غیرنظامیان به جنایت جنگی و نسل‌کشی اشاره دارد.

دستگاه دفاع مدنی نوار غزه روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد اجساد کشف شده از گور جمعی که روز شنبه پس از خروج نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در بیمارستان «ناصر» واقع در شهر خان‌ یونس در جنوب نوار غزه کشف شده بود، به ۲۸۳ جسد افزایش یافته است.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر جنگی ویرانگر را علیه غزه به راه انداخته است که طبق آمار فلسطین و سازمان ملل متحد، حدود ۱۱۲ هزار شهید و مجروح که بیشتر آنها کودک و زن هستند و نیز قحطی و ویرانی عظیم بر جای گذاشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ورود کشتی جنگی آمریکا به ساحل غزه/ حماس با پیشنهاد چین موافقت کرد/ هشدار درباره وقوع فاجعه در رفح
  • ورود کشتی جنگی آمریکا به ساحل غزه/ حماس با پیشنهاد چین موافقت کرد
  • ورود کشتی جنگی آمریکا به ساحل غزه
  • ساخت مراحل اولیه اسکله آمریکایی‌ها آغاز شد/ کشتی نظامی آمریکا در ساحل غزه پهلو گرفت
  • امریکا: آغاز ساخت اسکله در ساحل غزه
  • کلنگ احداث طرح زنجیره تولید و پرورش ماهیان سردابی
  • وضعیت غزه بدتر از دوران آپارتاید در آفریقای جنوبی است
  • هشدار زرد؛ وزش باد شدید در مناطق جنوبی کشور تا هفته آینده
  • آفریقای جنوبی تحقیق درخصوص گورهای جمعی غزه را خواستار شد
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس