Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، نقشه‌های هواشناسی هم‌زمان با روز آدینه ۳۰ خرداد نشان می‌دهند که آسمان استان سمنان از اواخر امروز و صبح فردا(شنبه ۳۱ خرداد) میزبان تند باد، وزش شدید باد و در برخی موارد گرد و غبار محلی خواهد بود همچنین این بادها با توجه به آخر هفته‌ای که در آن هستیم هشدار احتمال آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع استان را نیز می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هواشناسی برای روز جمعه استان سمنان صاف تا قسمتی ابری در بعد از ظهر وزش باد شدید است، همچنین برای فردا وزش باد شدید پیش بینی می‌شود و دمای هوا نیز بین دو تا سه درجه کاهش خواهد یافت، امروز و همزمان با صبح آدینه دمای مرکز استان ۳۵ درجه بالای صفر است، بیشینه و کمینه دمای هوا ۴۰ و ۳۰ درجه بالای صفر گزارش می‌شود.

شاهرودی‌ها دیشب هوای نسبتاً خنکی را تجربه کردند و دما سنج‌ها تا ۲۰ درجه بالای صفر نیز کوتاه آمدند، اما امروز و هم‌زمان با صبح آدینه دمای مرکز این شهرستان ۲۵ درجه بالای صفر است همچنین بیشینه و کمینه این بزرگترین شهرستان دیار قومس به ترتیب ۳۵ و ۲۵ درجه بالای صفر گزارش‌شده است برای فردا این کمیت به ۲۶ و ۳۳ درجه بالای صفر و برای پس فردا به ۲۴ و ۳۶ درجه بالای صفر خواهد رسید که نشان از خنک شدن نامحسوس دمای هوا می‌دهد.

صبح خنک میامی با دمای ۲۴ درجه بالای صفر به میانه می‌رسد بیشینه و کمینه دمای این شهرستان شرق نشین ۲۴ و ۳۶ درجه بالای صفر گزارش می‌شود همچنین برای این شهرستان نیز مانند دیگر نقاط استان سمنان آسمانی صاف همراه با وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

مشابه آنچه در دامغان است برای این شهرستان نیز وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که تا روز یکشنبه و احتمالاً دوشنبه ادامه خواهد داشت دمای هوای مرکز دیار صد دروازه ۲۵ درجه بالای صفر است و بیشینه و کمینه دمای هوای دامغان برای امروز ۲۴ و ۳۷ درجه بالای صفر عنوان‌شده است.

دمای هوا در گرمسار ۳۰ و در ایوان کی ۳۱ درجه بالای صفر است، بیشینه و کمینه دمای هوای گرمسار برای امروز و فردا به ترتیب ۴۲ و ۳۰ درجه بالای صفر و ۴۱ و ۳۰ درجه بالای صفر گزارش شده است. گرمسار و ایوان کی گرم‌ترین نقاط استان سمنان هستند و رضوان در شهرستان میامی با ۲۰ درجه بالای صفر خنک‌ترین بخش است.

در مجموع باید گفت آسمان استان سمنان برای امروز جمعه صاف است و پدیده خاص جوی در آن مشاهده نمی‌شود اما از بعد از ظهر کم کم وزش باد در اغلب شهرستان‌های استان آغاز می‌شود، برای روزهای آتی و آغاز هفته نیز وزش شدید باد، تندباد و گرد و غبار محلی پیش بینی شده است.

از آنجا که وزش باد مهم‌ترین عامل گسترش آتش سوزی به خصوص در دشت‌ها و جنگل‌ها و مراتع محسوب می‌شوند هم‌استانی‌هایی که آخر هفته را برای تفریح به دل طبیعت رفته‌اند می‌بایست به این موضوع دقت داشته باشند که آتش‌افروزی در این شرایط هوایی می‌تواند خطرناک باشد لذا حتماً از خاموش‌شدن آتش خود اطمینان حاصل کنند.

کد خبر 523208 برچسب‌ها استان سمنان آب و هوا - ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان سمنان آب و هوا ایران درجه بالای صفر گزارش بیشینه و کمینه دمای درجه بالای صفر وزش باد شدید استان سمنان دمای هوا پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۹۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی رگبار باران در شمال و باد شدید در شرق استان کرمان

ایسنا/کرمان کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: امروز و فردا در مناطق مرکزی، برخی مناطق شمالی و جنوب شرقی استان به ویژه ارتفاعات و مناطق کوهپایه‌ای ضمن افزایش ابر، احتمال رگبار باران وجود دارد.

فهیمه راستی در گفت و گو با ایسنا درباره وضعیت جوی استان کرمان اظهار کرد: طی امروز و فردا در مناطق جنوب شرقی، برخی مناطق مرکزی و نیمه غربی استان وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش بینی هواشناسی استان کرمان گفت: روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری، جوی نسبتاً پایدار و آرام برای اکثر مناطق استان مورد انتظار است.

وی با اشاره به اینکه دمای هوای شهر کرمان صبح امروز ۹ درجه سانتیگراد بود و در گرم‌ترین ساعات به ۱۸ درجه می‌رسد، بیان کرد: لاله زار صبح امروز با دمای یک درجه زیر صفر سردترین و منوجان طی ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۴ درجه، گرم ترین نقطه استان بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اصفهان پایان هفته بارانی است
  • اصفهان پایان هفته بارانی است/ افزایش ۳ درجه‌ای دما
  • وزش باد شدید و رگبار باران در تهران
  • بارش شدید باران در پایتخت از چهارشنبه
  • هشدار هواشناسی؛ آغاز بارش موج‌های رگباری شدید
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • افزایش دمای هوا در همدان
  • افزایش دمای هوا در همدان 
  • پیش‌بینی رگبار باران در شمال و باد شدید در شرق استان کرمان
  • پیش بینی وزش شدید باد در زنجان