Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: قوه قضائیه باید مظهر عدالت و مرجع مورد اطمینان و پناهگاه آرامش‌بخش برای حقوق فردی و عمومی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» امروز در نماز جمعه تبریز که به عنوان نخستین آئین عبادی سیاسی جمعه در سال جاری و بعد از گذشت ۴ ماه برگزار شد، اظهار داشت: هفتم تیرماه سالروز شهادت آیت‌الله شهید بهشتی بوده که به نام هفته قوه قضائیه اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: امید است که قوه قضائیه به جایگاهی برسد که هر فرد مظلوم که احساس کرد که مشکلی دارد با وجود این دستگاه احقاق حق کند از این‌رو بر همه واجب است تا از دستگاه قوه قضائیه حمایت کند.

امام جمعه تبریز با اعلام حمایت جدی از برخورد قوه قضائیه با مفسدان اقتصادی افزود: اقدامات اخیر قوه قضائیه در برخورد با مفاسدان یک اقدام بزرگی است که ما از این تریبون حمایت خود را از اقدامات این قوه و شخص ریاست قوه قضائیه اعلام می‌کنیم.

وی با بیان این‌که تربیت انسان‌های صالح در قوه قضائیه یک امر اصلی است، افزود: سلامت باید در این دستگاه در اولویت باشد زیرا قوه قضائیه باید مظهر عدالت و مرجع مورد اطمینان و پناهگاه آرامش‌بخش برای حقوق فردی و عمومی است.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره بر اینکه در خصوص برگزاری نماز مباحثی مطرح بود، توضیح داد: شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و ستاد مبارزه با کرونا وضعیت هر هفته را اعلام می‌کرد و از هفته پیش مجوز برگزاری نماز جمعه در تبریز اخذ شد که ما هفته پیش احتیاط کردیم و از این هفته نماز را برپا کردیم.

وی ادامه داد: آذربایجان‌شرقی اولین استان بود که داوطلبانه اعلام کرد که اگر مشکلی وجود دارد، آمادگی تعطیلی نماز جمعه را دارد که چهار ماه هم تعطیل شد و در حال حاضر طبق آمار موثق از علوم پزشکی آخرین وضعیت کرونایی استان در سه قسمت بناب و مراغه و قره‌آغاج شرایط قرمز است.  

امام جمعه تبریز تصریح کرد: دیروز بنده با رئیس علوم پزشکی تبریز صحبت کرده و وضعیت تبریز را جویا شدم که دکتر صومی اعلام کرد که وضعیت تبریز قرمز نیست بلکه وضعیت استان آذربایجان‌شرقی قرمز بوده و تبریز هم اگر مردم رعایت نکنند به طرف قرمز در حال حرکت است از این‌رو از مردم درخواست دارم تا با رعایت نکات بهداشتی زحمات کادر درمان را هدر ندهند.

وی افزود: بعد تماس متعدد با علوم پزشکی تبریز، دیروز مطلع شدم که  اطلاع‌رسانی کرده‌اند که وضعیت تبریز قرمز است از این‌رو به صدا و سیما تماس گرفتم تا اطلاعیه نماز جمعه را نخوانند تا من وضعیت را پیگیر باشم.

آل هاشم افزود: با کسب آخرین اطلاع از علوم پزشکی تبریز به دکتر صومی، ریاست دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کردم که اگر وضعیت تبریز قرمز است صراحتا اعلام کنید تا نماز جمعه را برپا نکنیم ولی آنها به صراحت اعلام کردند که وضعیت به صورت نارنجی است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: مقرر بود که ریاست دانشگاه در صدا و سیما حضور یافته و مصاحبه کند و شرایط تبریز را اعلام کند که خانم دکتر خیاط‌زاده مصاحبه کرده و گفت که تصمیم برگزاری نماز جمعه به دو هفته پیش بر می‌گردد درحالی که اولا به اعلام خود علوم پزشکی طی تماس‌های مکرر در این سه روز تصمیم به برگزاری کردیم و حتی من سه روز پی در پی سوال تماس گرفته و کردم که اگر وضعیت تبریز قرمز است به ما اعلام کنید تا نماز جمعه را برپا نکنیم که آنها پاسخ دادند که وضعیت تبریز نارنجی است.  

وی متذکر شد: برگزاری نماز جمعه هیچ اشکالی ندارد و جالب اینکه بیشترین همکاری در دوران کرونایی نیز در حوزه دین انجام گرفت به طوریکه مساجد، حوزه علمیه، هیات‌های عزاداری، مداحان، ائمه جماعات، ائمه جمعه بیشترین همکاری را کردند.

خطیب نماز جمعه تبریز اذعان داشت: نگران نباشید ما به وظیفه قانونی و شرعی و انسانی خود عمل کرده‌ایم و اگر اشکالی باشد بر گردن افرادی است که باید اطلاع‌رسانی می‌کردند.

وی گفت: امروز هم تبریز جزو مناطق قرمز نیست و فقط بناب و مراغه و چاراویماق در وضعیت قرمز است و قطعاً اگر وضعیت تبریز قرمز باشد باز هم آمادگی تعطیلی نماز جمعه را داریم.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی ادامه داد: بعد از ۴ ماه از تعطیلی نماز جمعه باید خدا را شاکر باشیم که زمینه برگزاری نماز فراهم شد که در این میان قدردان زحمات مدافعان سلامت هستیم.

امام جمعه تبریز در پایان فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و میلاد امام هشتم(ع) و همچنین دهه کرامت را تبریک گفت و اظهار داشت: برای خدای متعال بر اساس کرامت جهان را آفریده است.

پایان پیام/699

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه وضعیت تبریز قرمز علوم پزشکی تبریز امام جمعه تبریز آذربایجان شرقی برگزاری نماز نماز جمعه قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۰۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می شوند

تین نیوز

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان تبریز اعلام کرد: در راستای صیانت از حقوق عامه برخورد با خودروهای شوتی و آلوده کننده صوتی تشدید شده است و نسبت به توقیف این خودروها اقدام می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، بابک محبوب علیلو با تاکید بر اینکه دستگاه قضائی با برهم زنندگان امنیت و آسایش مردم به شدت برخورد می کند، افزود: طرح برخورد با خودروهای شوتی و آلوده کننده صوتی با هدف ارتقای امنیت اجتماعی، انتظام بخشی و جلوگیری از بروز تخلفات و هنجارشکنی در سطح کلانشهر تبریز به ویژه در مناطقی از جمله شهرک ولی عصر، رشدیه، ائل گلی و مرزداران به مرحله اجرا گذاشته شد.

محبوب علیلو اظهار کرد: به منظور برخورد با خودروهای هنجارشکن که با دستکاری اگزوز و تولید صداهای ناهنجار و یا نصب انواع کیت های تولید صدا در اگزوز خودرو باعث تولید و ایجاد آلودگی شنیداری و دیداری شده و با انجام حرکات مخاطره آمیز زمینه نارضایتی شهروندان و سلب آسایش عمومی و بی نظمی در معابر را به وجود می آورند، دستورات مقتضی صادر و به مبادی اجرایی ابلاغ شده است .

به گفته وی، با پیگیری های انجام شده در اجرای طرح یاد شده، نتایج مطلوب و رضایت شهروندان حاصل شده است.

وی ادامه داد: در قالب اجرای این طرح از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۳۱ دستگاه انواع خودرو که با نصب تجهیزات و دستکاری غیرمتعارف وسیله نقیله خود اقدام به ایجاد آلودگی صوتی و مزاحمت برای شهروندان می کردند، در سطح شهر تبریز به پارکینگ منتقل و با تحویل پلاک تعمیری و اعمال قانون، خودرو به وضعیت استاندارد برگشت داده شده است.

محبوب علیلو افزود: برای صیانت از حقوق عامه تعداد ۴۲۰ فقره اعمال قانون نسبت به تخلفاتی همچون آلودگی صوتی و موارد دستکاری شده در تبریز انجام پذیرفته و اجرای این طرح تا رسیدن به وضعیت مطلوب ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به خودروهایی که در معابر به ویژه بزرگراه ها و اتوبان ها خلاف جهت تردد می کنند، گفت: حرکت خلاف جهت و نیز دنده عقب خودروها در اغلب مواقع حادثه آفرین شده و خسارات جانی و مالی متوجه شهروندان می کند که در این خصوص پلیس راهنمایی و رانندگی باید بدون اغماض این گونه خودروها را توقیف کند و برخورد لازم قانونی با رانندگان مربوطه به عمل آورد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ۵ نکته مهم درباره برخورد دستگاه قضایی به دانه درشت ها
  • دیدار امام جمعه اردبیل با سه معلم پیشکسوت اردبیلی
  • رژیم صهیونیستی خط قرمز امنیتی آمریکا است
  • رژیم صهیونیستی جزیی از «خطوط قرمز امنیتی در آمریکا» است
  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می شوند
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد
  • وحدت مهم‌ترین رکن جامعه است