Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرنگار نشریه وال استریت ژورنال به نقل از رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی از تلاش آژانس برای دسترسی به سایت‌های مورد نظر در ایران خبر داد.

لارنس نورمن، خبرنگار نشریه وال استریت ژورنال در حساب شخصی خود در توئیتر با اشاره به اظهارات گروسی پس از نشست شورای حکام نوشت: گروسی در پاسخ به این سوال که آیا تصویب این قطعنامه کاهش همکاری ایران را در پی دارد، اعلام کرد فعلا نمی‌تواند در این خصوص اظهار نظر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرنگار وال استریت ژورنال به نقل از مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی نوشت: ما تصمیماتی که مورد اجماع باشد را همواره ترجیح می‌دهیم. مدیر کل آژانس ضمن ابراز امیدواری در خصوص عدم نیاز به اتخاذ گام‌های بیشتر، در خصوص ارجاع موضوع ایران به شورای امنیت گفت شورای حکام باید در این خصوص تصمیم گیری کند. در صورتی که بتوانیم با هم همکاری کرده و مسئله را حل و فصل کنیم، گام‌های بیشتر لزومی نخواهد داشت.

بنا به توئیت نورمن، گروسی با تاکید بر اینکه تنها راه پیش رو در برهه فعلی تداوم همکاری‌ها است گفت: در نتیجه هیچ راهی جز نشستن و آوردن ایران به پای کار نیست.

شورای حکام آژانس روز جمعه قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که بر مبنای آن از ایران خواسته می‌شود تا با همکاری کامل با بازرسان آژانس، مانع دسترسی آن‌ها به دو سایت در این کشور نشود.

در متن قطعنامه ارائه شده از سوی تروئیکای اروپایی آمده است: شورای حکام از ایران می‌خواهد به طور کامل با آژانس همکاری کند و به درخواست‌های آژانس از جمله دسترسی به مکان‌های مشخص شده از سوی آژانس، بدون تاخیر پاسخ دهد. این اولین قطعنامه ضد ایرانی آژانس انرژی اتمی پس از ۸ سال است.

ادعای آژانس در خصوص عدم دسترسی به دو مکان هسته‌ای در ایران در حالی مطرح می‌شود که نماینده دائم روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی پیش‌تر اعلام کرده بود ایران مانع از دسترسی بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به تاسیسات خود نشده است. بر اساس گزارش آژانس، ایران دسترسی بازرسان را رد نکرده بلکه تاکنون این امکان را مهیا نکرده است. ایران حق آژانس را رد نکرده و آماده مذاکره درباره این موضوع است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رافائل گروسی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی آژانس بین المللی انرژی اتمی شورای حکام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۰۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروسی: ایران باید دسترسی به یکسری تاسیسات خاص را بدهد

آفتاب‌‌نیوز :

رافائل گروسی در کنفرانس خبری پس از بازگشت از ایران گفت: گام‌هایی که باید برداریم خاص و سخت هستند و باید بگویم که ما در حال تلاش هستیم تا این گام‌ها را زودتر انجام دهیم.

وی در پاسخ به اینکه ایران چه گام‌هایی را باید بردارد؟ گفت: ما یک سری مسائل را روی میز داریم و بر روی آن‌ها مذاکره می‌کنیم و در حال بررسی هستیم که می‌شود آن‌ها را حل کرد یا نه، چون هر کدام موضوعات خاصی هستند و درست نیست این‌ها را من اینحا برملا کنم، اما ایران باید به ما دسترسی به یکسری تاسیسات خاص را بدهد. در عین حال مذاکرات ما خوب است و داریم آن را ادامه می‌دهیم.

مدیرکل آژانس در پاسخ به اینکه ایران پیشرفت در توافق را به لغو تحریم‌ها وابسته کرده است؟ اظهار کرد: نکته پیچیده این است که بسیاری از مسایل سیاسی در مذاکرات ما دخیل است. موضوع تحریم‌ها مهم است، اما کلید آن دست من نیست؛ بنابراین ملاحظاتی وجود دارد. ایران توقعاتی دارد همانطور که من هم توقعاتی دارم.

وی عنوان کرد که درحال رایزنی با تهران در رابطه با مسائل مرتبط با بازرسی (ازجمله بازگشت برخی بازرسان اخراج شده به ایران)، مشکلات پادمانی و اتخاذ گام‌های داوطلبانه بیشتر از سوی ایران است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی عنوان کرد که امیدوار است ایران «به زودی» برخی از این کار‌ها را انجام دهد.

وی از ارائه ضرب‌الاجل در این باره خودداری کرد، اما گفت که بهتر است ایران گام‌هایی ابتدایی تا پیش از جلسه شورای حکام آژانس اتمی در ماه ژوئیه بردارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • گروسی: ایران باید دسترسی به یکسری تاسیسات خاص را بدهد
  • بازتعریف تعاملات آتی ایران و آژانس در اصفهان
  • گروسی: پیشنهادی برای ادامه همکاری ارائه دادم | به بازیگران خارجی توجه نمی‌کنیم، نقش ایران را می‌بینیم
  • کنفرانس اصفهان می‌تواند به همکاری هسته‌ای ایران و جهان کمک کند
  • گروسی: امیدوارم نشست اصفهان گام جدیدی برای همکاری‌ها باشد
  • تلاش می‌کنیم هرگونه شبهه‌ای از برنامه هسته‌ای ایران زدوده شود
  • بررسی روند تقویت همکاری‌های دوجانبه ایران و آژانس در دیدار گروسی با اسلامی
  • رایزنی گروسی و امیر عبداللهیان در تهران
  • جزئیات دیدار و گفتگوی گروسی با امیرعبداللهیان
  • در دیدار گروسی و باقری چه گذشت؟