Web Analytics Made Easy - Statcounter

حقیقی‌پور با بیان اینکه با تسریع در روند نهایی تکمیل طرح‌های اندیمشک به‌زودی بخش زیادی از مشکلات آب این شهرستان حل می‌شود گفت: کمتر از یک‌ماه و نیم آینده شاهد بهره‌برداری از طرح‌های مورد نظر در شهرستان اندیمشک خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «صادق حقیقی‌پور» امروز (جمعه ۳۰ خرداد) در نشست هماهنگی تکمیل طرح‌های آبرسانی به حسینیه و بیدروبه که در فرمانداری اندیمشک برگزار شد، با بیان اینکه با تسریع در روند نهایی تکمیل طرح‌های این شهرستان، به‌زودی بخش زیادی از مشکلات حل می‌شود اظهار کرد: یک‌میلیارد تومان نقد و ۲ میلیارد تومان اسناد خزانه برای اجرای خطوط و تکمیل طرح‌ها به پیمانکار مربوطه پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به اینکه ۱۵ کیلومتر خطوط انتقال ۱۰ اینچ هم برای انجام خطوط انتقال تامین و در اختیار پیمانکار قرار داده می‌شود افزود: کمتر از یک‌ماه و نیم آینده شاهد بهره‌برداری از طرح‌های مورد نظر در شهرستان اندیمشک خواهیم بود.

 

«فریدون حسنوند» نیز با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای اجرای هرچه سریع‌تر طرح‌های آب‌رسانی و بهبود زیرساخت‌های این حوزه طی سال‌های اخیر اذعان داشت: طرح‌های متعددی در شهرستان اندیمشک اجرا شده و با اجرای خطوط انتقال، بخشی از این پروژه‌ها برای بهره‌مندی مردم از آب شرب پایدار افتتاح می‌شوند.

 

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی رفع مطالبات حوزه آب را از اولویت‌های مسئولان این شهرستان برشمرد و تصریح کرد: طی ماه‌های اخیر جلساتی از سطح پایین تا سطح وزارت نیرو برای حل مطالبات مردم در حوزه آب انجام شده و طی روزهای گذشته نیز در نشست با وزیر نیرو و با حضور استاندار خوزستان، رئیس آبفا کشور، مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان و مدیرعامل آبفا خوزستان درباره آب اندیمشک، الوارگرمسیری و چم گلک برنامه‌ریزی و توافقاتی انجام شد.

 

وی با بیان اینکه به‌رغم تلاش‌های وسیع برای اجرای ده‌ها پروژه با اعتبار کم‌سابقه در همه مناطق شهرستان اندیمشک، به‌دلیل موضوع خطوط انتقال، هنوز تحقق این گام‌های بزرگ برای شهروندان ملموس نشده است، خواستار تسریع در روند اجرای خط انتقال دوکوهه، خط انتقال مخزن حسینیه به شهر حسینیه و خط انتقال دوکوهه به بیدروبه شد.

 

حسنوند به مشکلات شهر بیدروبه اشاره کرد و ادامه داد: این منطقه در زمینه مخزن مشکل ندارد و به علت ضعف عملکردی پمپ‌ها، افت شدید آب در این منطقه سبب ناراحتی مردم شده و به علت وضعیت پمپ‌ها، مخزن بیدروبه خالی است در حالی که امکاناتی همچون خط انتقال و چاه وجود دارد که در این راستا باید با تعویض پمپ‌ها، این دغدغه مردم رفع شود.

 

همچنین «پیمان جهانگیری» با اشاره به اینکه در راستای تحول در زیرساخت‌های آب‌رسانی با همکاری نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی طرح‌های متعددی در همه مناطق این شهرستان در دست اجرا است بیان کرد: ۲ مخزن در امیرسیف و پایتخت گلزار با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال احداث شده که با افتتاح آنها حجم آب شرب ۳۸ روستای بخش الوار سه برابر می‌شود.

 

فرماندار اندیمشک با اشاره به تلاش جدی برای رفع مشکلات آب شرب روستاها و شهرهای تابعه این شهرستان اضافه کرد: در راستای بهبود وضعیت آب شرب در شهرهای حسینیه، بیدروبه و چم‌گلک نیز طرح‌های مربوطه به سرعت در حال اجرا هستند که به‌زودی افتتاح می‌شوند.

 

وی عنوان کرد: طرح مطالعاتی توسط شرکت مشاور جهت اصلاح ۲۶ کیلومتر شبکه فرسوده شهر بیدروبه و طرح مطالعاتی اصلاح شبکه در شهر حسینیه توسط شرکت پور آب نیز اجرا شده است.

 

جهانگیری از سرعت بخشی به ساماندهی شبکه آبرسانی چم‌گلک خبر داد و ابراز کرد: اصلاح و ساماندهی شبکه آب شرب چم‌گلک مراحل پایانی را پشت سر می‌گذارد و به‌زودی بهره برداری می‌شود.

 

وی گفت: پروژه آب‌رسانی دیلم دشت باریکاب نیز با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال آغاز شده که از طریق ۲ چشمه و با ساخت چهار منبع با ظرفیت ۵۰ متر مکعبی، آب این منطقه تامین می‌شود و آب‌رسانی به روستای تله زرکه نیز با حفر چاه ۲۵۰ متری با دو منبع ۱۰۰ و ۲۰۰ متر مکعبی با اعتبار ۱۶ میلیارد ریال هم تکمیل شده است.

 

فرماندار اندیمشک حجم طرح‌های حوزه آب‌رسانی در اندیمشک را کم سابقه دانست و خاطرنشان کرد: با تحقق کامل این طرح‌ها در آینده نزدیک، شاهد توسعه بسیار خوبی در زیرساخت‌های آب‌رسانی شهرستان اندیمشک هستیم.

 

پس از این نشست طی بازدید میدانی توسط مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان، فرماندار، نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان نیازهای حوزه آبرسانی شهر حسینیه و بیدروبه مورد بررسی قرار گرفت.

 

پایان پیام/661

منبع: شبستان

کلیدواژه: افتتاح طرح های آبرسانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان بخش الوار گرمسیری طرح آبرسانی اندیمشک شهرستان اندیمشک تسریع در روند تکمیل طرح ها خطوط انتقال خط انتقال آب رسانی حوزه آب چم گلک آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۱۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک باید تا مرداد نهایی شود

استاندار لرستان گفت: مسائل و انتظارات برای ثبت جهانی قلعه باید تا مردادماه نهایی و مرتفع شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد،  ابوطالب شفقت عصر امروز در حاشیه بازدید از قلعه فلک الافلاک خرم آباد گفت: تا قبل از این که تیم بازرسی برای ثبت جهانی از مجموعه قلعه فلک‌الافلاک بازدید کند فرصت داریم شرایط ثبت را به وجود آوریم که تا مرداد ماه خواهد بود.

وی افزود: امیدواریم با ایجاد شرایط لازم و ثبت جهانی، این اثر ارزشمند مورد بهره‌برداری مردم جهان قرار گیرد.

استاندار لرستان عنوان کرد: این منطقه گردشگری و تاریخی شناسنامه قوم لر و لرستان است و استحکام‌بخشی، آزاد‌سازی حریم و ثبت جهانی قلعه فلک افلاک به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

شفقت با بیان اینکه ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک یکی از مصوبات سفر دور اول رئیس جمهور به لرستان است گفت: تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته و آزادسازی اطراف قلعه به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد. 

وی تصریح کرد: با توجه به این که بسیاری از موارد توسط وزارتخانه در تهران برطرف می‌شود، امیدواریم به زودی وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی به لرستان سفر کرده و از نزدیک در جریان روند امور قرار گیرد.

انتهای پیام/645

دیگر خبرها

  • استاندار فارس خواستار تسریع نهضت ملی مسکن و حفظ حقوق عامه شد
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف
  • نهضت ملی مسکن در شهرستان جویم تسریع شود
  • روند ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک باید تا مرداد نهایی شود
  • توسعه عمرانی در روستاهای بخش ریگ تسریع می‌شود
  • انتقال و مدت قرارداد طارمی با اینتر نهایی شد
  • تسریع در تکمیل جاده پلدختر - خرم‌آباد مطالبه مردم است
  • وزیر دفاع پاکستان: هیچ مانعی نباید روند تکمیل پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان را متوقف کند
  • روند سرمایه‌گذاری در سیستان‌وبلوچستان تسهیل شود