Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-27@21:29:40 GMT

واکنش توئیتربه انتشارویدئویی توسط ترامپ

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۴۱۲۲۶

صراط: شرکت پیام رسان توئیتر بر روی ویدئوی منتشر شده از سوی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برچسب «دستکاری شده» قرار داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ویدئوی منتشر شده از سوی ترامپ که جنبه کمدی دارد تصویر کودک سفیدپوستی را نشان می‌دهد که به سمت کودکی سیاه‌پوست می‌دود. در قسمت پایین ویدئو علامت شبکه خبری «سی‌اِن‌اِن» دیده می‌شود که در کنار آن نوشته شده: «کودک وحشت‌زده از کودک نژادپرست می‌گریزد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احتمالاً کودک نژادپرست یکی از رأی‌دهندگان ترامپ است».

در پایان ویدئو این پیام ظاهر می‌شود: «مشکل از آمریکا نیست، از رسانه‌های اخبار جعلی است».

توئیتر در توضیح علت قرار دادن این برچسب نوشت: «ممکن است بر روی توئیت‌هایی را که شامل تصاویر ساختگی یا دستکاری شده باشد برچسب قرار دهیم تا به مردم کمک کنیم از میزان اعتبار آن‌ها مطلع شوند».

در ادامه ویدئوی منتشر شده توسط ترامپ، ویدئوی واقعی قرار داده شده است که در آن یک کودک سیاه پوست و یک کودک سفید پوست به سوی یکدیگر دویده و یکدیگر را در آغوش می‌گیرند و سپس به سمت مادرانشان می‌روند.

ترامپ همواره علیه رسانه‌های منتقد خود از جمله سی‌اِن‌اِن حمله کرده و آن‌ها از آن‌ها با عنوان «رسانه‌های اخبار جعلی» یاد می‌کند. او با انتشار این ویدئو قصد داشت این پیام را منتقل کند که این رسانه‌های منتقد وی، درباره او اغراق می‌کنند.

حدود سه هفته پیش «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس شهر «مینیاپولیس» به قتل رسید. فلوید پیش از مرگش به افسر پلیسی که زانویش را روی گردن او گذاشته بود می‌گفت نمی‌تواند نفس بکشد.

انتشار فیلم مربوط به این حادثه به سرعت در شبکه‌های مجازی و رسانه‌ها منتشر شد و تظاهرات گسترده ضدنژادپرستی و خشونت پلیس را در سرتاسر آمریکا به دنبال داشت.

ترامپ در حساب توئیتری خود معترضان را به شلیک گلوله تهدید کرد و نیرو‌های مخفی و گارد ملی را برای سرکوب آن‌ها به کار گرفت.

وی همچنین در دفاع از پلیس آمریکا گفت «فشار بر گردن» عموماً خوب است و ممکن است در برخی رویارویی‌های تک به تک میان پلیس و مظنونان لازم باشد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین درخصوص قتل یک شهروند سیاه پوست دیگر توسط مأموران پلیس گفت: «در کشور ما با پلیس برخورد عادلانه‌ای صورت نمی‌گیرد. اما باز هم می‌گویم نمی‌توانید به آن شکل در برابر مأمور پلیس مقاومت کنید».

چندی پیش ترامپ درپی حذف یکی از پیام‌هایش از پیام‌رسان توئیتر و الصاق برچسب اخطار بر روی آن دستور اجرایی در لغو حمایت قانونی در پیگرد رسانه‌های اجتماعی را امضا کرد. او به وزیر دادگستری این کشور دستور داد تا قانون بازخواست رسانه‌های اجتماعی را فعال کند.

در حال حاضر یک تیم حقوقی مورد حمایت فیسبوک، توئیتر و گوگل، شکایتی را علیه دستور اجرایی ترامپ رئیس جمهور آمریکا علیه رسانه‌های اجتماعی تنظیم کردند. در این شکایت آمده که دستور اجرایی رئیس جمهور آمریکا، آزادی بیانی که در قانون اساسی این کشور تضمین شده را محدود می‌کند.

شبکه اجتماعی «فیسبوک» نیز روز پنجشنبه تعدادی از مطالب ارسال شده از سوی کمپین انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا را به‌خاطر نقض قوانین این شرکت، حذف کرد.

یکی از این مطالب حاوی عکسی بود که در آن یک مثلث سرخ وارونه قرار داشت. این علامت، دهه‌ها پیش توسط حزب نازی برای مشخص کردن زندانیان سیاسی استفاده می‌شد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: توئیتر ترامپ فیسبوک گوگل رئیس جمهور آمریکا صراط نیوز رئیس جمهور آمریکا سیاه پوست رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۱۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبرد آمریکا با شعارهای آمریکایی

تاکنون تصاویر بازداشت‌ها و تجمعات دانشجویان دانشگاه‌های اموری در آتلانتا، جرج واشنگتن، اوهایو، کالج امرسون، آی آن پلستاین، تگزاس، کالیفرنیا، در رسانه‌های بین‌المللی بازتاب داشته است.

سرویس سیاست مشرق - با آغاز جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه، کشورهای اروپایی و آمریکایی شاهد اعتراضات گسترده مردمی بودند. انعکاس توحش صهیونیست‌ها در رسانه‌های بین‌المللی، صبر مردم دنیا را لبریز کرد و طی هفت‌ماه اخیر، تجمعات چشم‌نوازی را در تاریخ ثبت کرد. اما جنس تجمعات دانشجویان آمریکایی در هفته اخیر متفاوت است.

دانشجویان آمریکا این بار به سبک خود و با درک متفاوت نسبت به مسائل سیاسی و بین‌المللی آمریکا اعتراض کردند. دانشجویان در اعتراض به حمایت دانشگاه خود از تولیدکنندگان تسلیحات نظامی و ارسال‌ آن‌ها به سرزمین‌های اشغالی، در محوطه دانشگاه‌ کلمبیا نیویورک تجمع اعتراضی برگزار کردند. پس از این تجمع، کلاس‌های حضوری روز دوشنبه دانشگاه کلمبیا تعطیل شد.

در روزهای بعد، این تجمعات گسترش یافت و دانشجویان در محوطه دانشگاه به اعتراض خود ادامه دادند؛ در دیگر دانشگاه‌های آمریکا نیز با برپایی چادر در محوطه دانشگاه، تحصن کردند. پلیس آمریکا پس از گسترش اعتراضات، به دانشگاه‌ها یورش برد و بازداشت معترضان را آغاز کرد.

طی ۲۴ ساعت، ۲۰۰ دانشگاه آمریکا، محل تحصن و اعتراض دانشجویان آمریکایی علیه رژیم صهیونیستی شد. پلیس آمریکا جمعیت زیادی را به شدیدترین شکل ممکن بازداشت کرد. در جمع معترضان، اساتید دانشگاهی نیز حضور داشتند که پلیس آمریکا با آنها به شدت برخورد و بازداشت کرد.

این خشونت علیه دانشگاه کلمبیا نیویورک در حالی صورت می‌گیرد که نخبه‌ترین جوانان آمریکایی در این دانشگاه تحصیل می‌کنند و اساتید این دانشگاه از برترین‌های آمریکا هستند.

دکتر نوئل مک آفی، رئیس دپارتمان فلسفه در دانشگاه اموری و کرولین فوهلن، استاد تمام اقتصاد، ازجمله برجسته‌ترین اساتیدی بودن که ویدیو بازداشت خشونت‌آمیز آن‌ها در رسانه‌های بین‌المللی وایرال شد.

کرولین فوهلن، استاد تمام اقتصاد

نوئل مک آفی، رئیس دپارتمان فلسفه

علاوه بر اساتید، بازداشت دانشجویان نیز با خشونت همراه شد. در جریان این بازداشت‌ها ده‌ها دانشجو که در اعتراضات شرکت داشتند، تعلیق شدند، روند خشونت پلیس آمریکا در بازداشت دانشجویان به نحوی وسعت یافته که می‌توان از آن به‌عنوان «بازداشت سراسری» یاد کرد.

تاکنون تصاویر بازداشت‌ها و تجمعات دانشجویان دانشگاه‌های اموری در آتلانتا، جرج واشنگتن، اوهایو، کالج امرسون، آی آن پلستاین، تگزاس، کالیفرنیا، در رسانه‌های بین‌المللی بازتاب داشته است. در ادامه دانشجویان دانشگاهای ملبورن استرالیا و کانادا نیز به جمع حامیان فلسطین پیوسته و علیه رژیم صهیونیستی تجمع اعتراضی برگزار کردند.

در بین‌ برخی تصاویر وایرال شده، استقرار تک‌تیرانداز بر بام دانشگاه اوهایو نیز مورد توجه قرار گرفته است.

خشونت پلیس آمریکا در بازداشت دانشجویان، بازتاب‌های مختلفی در رسانه‌ها و جوامع بین‌المللی داشت. مردم یمن در واکنش به دستگیری حامیان فلسطین، روز جمعه تجمع گسترده‌ای را برگزار کرده و از دانشجویان آمریکا حمایت کردند.

در حالی‌که مقامات آمریکایی بارها به بهانه «نقض حقوق بشر» در امور داخلی سایر کشورها دخالت کنند حالا خود با یک بحران در رفتار روبه‌رو هستند، دولت آمریکا حتی پس از متفرق کردن دانشجویان معترض، در برخی از دانشگاه‌ها نیروهای نظامی خود را مستقر کرده و در محوطه‌ دانشگاه رژه می‌روند. برخی اهالی رسانه‌ ضدانقلاب نیز در واکنش‌های مربوط به این موضوع نشان دادند که با هرگونه دشمنی با سیاست‌های ایالات متحده و صهیونیست‌ها مخالف‌اند!

دیگر خبرها

  • واکنش رسانه های بیگانه به اعتراض دانشجویان آمریکایی
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • نبرد آمریکا با شعارهای آمریکایی
  • واکنش وزیر علوم به یورش پلیس آمریکا به دانشجویان
  • واکنش کاربران به اعتراضات دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از فلسطین
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • لشگرکشی روز گذشته گارد مسلح ایالتی تگزاس برای برخورد با دانشجویان حامی فلسطین+ فیلم