Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@15:05:07 GMT

رفع تصرف 10 هکتار از اراضی کشاورزی در«چرداول»

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۴۱۷۵۲

رفع تصرف 10 هکتار از اراضی کشاورزی در«چرداول»

فرمانده انتظامی شهرستان چرداول، گفت: 10 هکتار از ارضی کشاورزی که به سوله و شالی کوبی و خانه باغ تغییر کاربری یافته بودند در اختیار بخش کشاورزی و زراعی شهرستان قرار گرفت و رفع تصرف شدند.

سرهنگ مظفر مهدی‌خانی فرمانده انتظامی شهرستان چرداول ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: در اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی ماموران انتظامی این فرماندهی با مشارکت و همکاری یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان و کارشناسان اداره جهاد کشاورزی شهرستان، از تغییر کاربری 3 قطعه زمین کشاورزی جلوگیری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: پس از هماهنگی با مقام قضایی و در اجرای این عملیات 10 هکتار از ارضی کشاورزی که به سوله و شالی کوبی و خانه باغ تغییر کاربری یافته بودند در اختیار بخش کشاورزی و زراعی شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان چرداول، گفت: اراضی کشاورزی می‌تواند سفره گسترده‌ای برای بخش عظیمی از جامعه و راه حلی مناسب برای پیشبرد  اقتصاد مقاومتی باشد اما متاسفانه توسط عده‌ای افراد سودجو و فرصت طلب زمین‌های کشاورزی تغییر کاربری یافته و منفعت آن فقط به جیب عده‌ای خاص می‌رود.

سرهنگ مهدی‌خانی ادامه داد: قبل از احداث هر گونه بنا در زمین‌های کشاورزی نسبت به دریافت استعلام از مراجع ذی‌صلاح و کسب مجوزهای قانونی اقدام کنند.

انتهای پیام/ 9708

منبع: فارس

کلیدواژه: کشاورزی تغییر کاربری کاربری اراضی مشارکت کشاورزی تغییر کاربری کاربری اراضی مشارکت اراضی کشاورزی تغییر کاربری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۱۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سرهنگ بهرام تقی زاده افزود: استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی در دریافت گزارش‌ها و همچنین هماهنگی با نیروهای منابع طبیعی و انتظامی در واکنش سریع به متخلفان از ویژگی‌های بارز یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان در برخورد با تغییر کاربری‌های غیرمجاز است. وی اضافه کرد: با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی و اراضی ملی سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی استان به صورت شبانه روزی آماده برخورد با متصرفان و سودجویان در عرصه‌های کشاورزی است. فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: سالانه در ایام نوروز و فروردین ماه در استان بیش از صدها مورد تخلف ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی شناسایی و در مرحله ابتدایی و پی‌کنی، شناسایی و دستور توقف عملیات صادر می شود. وی با اشاره به فعالیت ۲۲ گشت یگان حفاظت از اراضی کشاورزی در استان به صورت شبانه روزی است، ادامه داد: در فروردین امسال ۲۱۲ فقره اخطاریه در زمینه تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان صادر و عملیات اجرایی متوقف شد. تقی زاده اضافه کرد: در این مدت ۱۵ فقره احکام در قالب تبصره ۲ ماده ۱۰ و سه مورد حکم قطعی قضایی تخریب مستحدثات غیر مجاز در اراضی کشاورزی در سطح استان اجرا شده است. وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز از طریق سامانه ۱۳۱ یا با مراجعه به نشانی https://cms.laoi.ir تخلف تغییر کاربری را ثبت و پیگیری کنند.

دیگر خبرها

  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز
  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ‌از بازگرداندن ۱۰۰ میلیارد اراضی کشاورزی تا دستگیری سارقان کابل‌های مخابراتی در فارس
  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • جلوگیری از تغییر کاربری و ویلاسازی غیرمجاز در ۵۰ هکتار از اراضی ملی
  • رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • رفع تصرف ۷۰ هکتار از زمین‌های ملی در استهبان
  • ۷۰ هکتار از اراضی ملی در استهبان رفع تصرف شد