Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@14:05:36 GMT

آتش سوزی پارک ملی تندوره مهار شد

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۴۲۰۴۸

آتش سوزی پارک ملی تندوره مهار شد

علی فراهی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: دستگاههای متولی پارک ملی حوالی ساعت ۱۳ از وقوع حریق باخبر شدند که با توجه به پیش بینی جهت وقوع حریق در گیاهان و علوفه های خشک منطقه نیروهای امدادی به سرعت به محل اعزام شدند.

وی ضمن تشکر از مشارکت گروههای مردمی و نهادهای امداد رسان گفت: علاوه بر هلال احمر، دهیاری ها، بسیج و نیروهای محیط زیست و پارک و داوطلبان مردمی شمار نیروهایی که در مهار آتش سوزی همکاری داشتند دست کم ۱۱۰ نفر بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار درگز خاطر نشان کرد: در اثر این آتش سوزی عرصه ای به وسعت ۲۰ هکتار شامل تعدادی درخت، درختچه و بوته در آتش سوخت اما خوشبختانه به گونه های جانوری منطقه آسیب نرسید.

وی وجود علوفه های خشک در محل را عامل توسعه و شدت یافتن آتش سوزی عنوان کرد و گفت: متاسفانه حضور پرتعداد گردشگران در پارک ملی تندوره در روز جمعه و سهل انگاری در روشن کردن آتش توسط آنان عامل احتمالی شروع آتش سوزیهای منطقه در این فصل است.

پارک ملی تندوره با وسعت ۳۵ هزار و ۵۴۰ هکتار تنها پارک ملی خراسان رضوی در شمال این استان و درحوزه استحفاظی شهرستان درگز نزدیک به مرز ایران و جمهوری ترکمنستان در حوضه آبریز هریرود و کشف رود و زیرحوضه رودخانه درونگر واقع است.

مرکز شهرستان ۷۵ هزار نفری درگز در ۲۵۰ کیلومتری شمال مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها پارك ملی تندوره درگز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پارك ملی تندوره درگز پارك ملی تندوره درگز ملی تندوره آتش سوزی پارک ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۲۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احراز قصور برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی شهرک چوبی امامزاده ابراهیم

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری گیلان گفت: دستگاه قضایی با مدیرانی که ترک فعل کرده و اهمال آنان گسترش آتش سوزی و تضییع حقوق مردم منطقه امامزاده ابراهیم شفت را در پی داشت، برخورد قاطع خواهد کرد.

او با ابراز تأسف از آتش سوزی منطقه امامزاده ابراهیم از تلاش‌های هلال احمر، اورژانس و تمامی نهاد‌هایی که در اطفای حریق و ساماندهی مصدومان تلاش کردند، قدردانی کرد.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه آسیب و خسارت‌های زیادی به مردم منطقه وارد شده است، افزود: مسئولان باید در اسکان و کمک رسانی حادثه دیدگان از حداکثر امکانات استفاده کنند.

حجت الاسلام صادقی نیارکی تصریح کرد: در اولین ساعات این حادثه، دادستان شهرستان شفت در محل حاضر و دستورات اولیه قضایی را صادر کرد.

به گفته او، در مرکز استان گیلان نیز با تشکیل جلسه بر ضرورت پیگیری مجدانه شناسایی علت حادثه و برخورد با عوامل آن تأکید شد.

رئیس کل دادگستری گیلان همچنین گفت: قصور و کوتاهی برخی مسئولان در این حادثه محرز شده است.

آتش‌سوزی هولناک نیمه شب پنجشنیه ۱۳ اردیبهشت ماه در منطقه امامزاده ابراهیم (ع) شفت در استان گیلان واحدهای مسکونی و تجاری این شهرک گردشگریرا به خاکستر تبدیل کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی روستای گیلان
  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت
  • آتش سوزی مجتمع مسکونی در منطقه پردیسان قم
  • نقش برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی هولناک شفت ‌
  • قصور برخی مسئولان در جریان آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت احراز شد + جزئیات
  • بازداشت در انتظار مدیرانی که در آتش سوزی امامزاده ابراهیم شفت ترک فعل کرده‌اند
  • احراز قصور برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی شهرک چوبی امامزاده ابراهیم
  • ذخیره سازی پنج میلیون متر مکعبی رواناب در سدهای مخزنی خراسان جنوبی
  • آخرین وضعیت شهرک امام زاده ابراهیم شهرستان شفت پس از آتش سوزی
  • آخرین وضعیت شهرک امام زاده ابراهیم پس از آتش سوزی