Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

جسد قاضی غلامرضا منصوری امروز در بخارست، پایتخت رومانی پیدا شده است.

جسد بی‌جان آقای منصوری روز جمعه ۱۹ ژوئن در حالی که ظاهرا از پنجره محل اقامتش به پایین افتاده بود پیدا شده است. پلیس بخارست در بیانیه‌ای که امروز آن‌را منتشر کرده می‌گوید: «در ساعت ۱۴:۳۰ روز جمعه به وقت محلی از سوی پذیرش هتل تماسی با اداره پلیس بخارست مبنی بر سقوط یک مرد از پنجره هتل اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماموران پلیس و شهرداری بلافاصله برای بررسی اوضاع به محل مربوطه اعزام شدند و با جنازه بی‌جان غلامرضا منصوری مواجه شده‌اند.»

شماری از نشریات رومانی به نقل از پلیس این کشور نوشته‌اند که جسد منصوری در حالی پایین ساختمان پیدا شده که ظاهرا از پنجره به بیرون پرت شده است.

این قاضی به اتهام دریافت ۵۰۰ هزار یورو رشوه، در جریان پرونده اکبر طبری از سوی دستگاه قضائی تحت تعقیب قرار داشت. غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه روز شنبه ۲۴ خرداد با اعلام خبر بازداشت آقای منصوری گفته بود که آقای منصوری در رومانی و در اختیار اینترپل است و به دلیل شیوع کرونا و نبود پرواز هنوز به ایران بازگردانده نشده است. غلامحسین اسماعیلی گفته بود که این متهم در روزهای آینده «به ایران برگردانده خواهد شد».

واکنش وزارت خارجه

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر امروز (جمعه) در پاسخ به پرسش خبرنگاران ضمن تایید خبر مربوط به درگذشت قاضی منصوری متهم اقتصادی، عنوان کرد: منتظر دریافت گزارش رسمی علت این حادثه هستیم و از مقامات رومانیایی درخواست داریم علت دقیق حادثه را رسما به ما اعلام کنند.

موسوی خاطر نشان کرد: ایشان مدتی قبل به سفارت ایران مراجعه و درباره نحوه بازگشت خود به ایران رایزنی کرده بود و از آنجا که تحت تعقیب قوه قضاییه ایران از طریق پلیس بین‌الملل بود، توسط پلیس اینترپل رومانی دستگیر شد. بر این اساس ما از مقامات و پلیس رومانی می‌خواهیم به وظایف قانونی خود عمل کرده و در خصوص نحوه و علت دقیق این حادثه گزارش رسمی ارائه کنند.

پس از انتشار خبری مبنی بر درگذشت قاضی غلامرضا منصوری در رومانی، هادی شیرزاد رئیس پلیس بین‌الملل ناجا ضمن تایید این مطلب عنوان کرد: پیامی از اینترپل بخارست دریافت کردیم مبنی بر اینکه برای فرد تحت تعقیب اعلان قرمز آقای "غلامرضا منصوری" یک حادثه غیرمترقبه رخ داده و وی خود را از پنجره هتل محل اقامتش در بخارست به پائین پرت کرده است. پلیس بخارست با تاکید بر خودکشی آقای منصوری، فوت وی را تائید کرده است. تحقیقات در این رابطه از سوی پلیس بین‌الملل جمهوری اسلامی ایران ادامه دارد و اخبار تکمیلی آن متعاقبا اطلاع رسانی می شود.

«هادی شیرزاد» پیش از این اعلام کرده بود که بر اساس اعلام قوه قضاییه مبنی بر تحت تعقیب بودن نامبرده، پلیس بین الملل ناجا بلافاصله، برای فرد مذکور اعلان «قرمز» صادر و این اعلان بین المللی، در اختیار سایر کشورها قرار گرفت. این فرد، طی چند روز گذشته در «بخارست» پایتخت رومانی شناسایی و پیرو مکاتبات ما با پلیس محلی بخارست و اینترپل رومانی، پلیس این کشور بر اساس مستندات و مدارک ارسالی، این فرد را دستگیر کرد.

رئیس پلیس بین الملل ناجا گفته بود: «غلامرضا منصوری» در کشور رومانی است و به دلیل محدودیت های پروازی با توجه به شیوع کرونا، روند انتقال و استرداد نامبرده به کشور در دستور کار جدی پلیس است و طی روزهای آینده انجام می‌شود.

واکنش معاون قوه قضاییه: احتمالاً خودکشی کرد

معاون امور بین الملل و حقوق بشر قوه قضاییه نیز با بیان اینکه درگذشت متهم منصوری ایرادی به اتمام روشن پرونده وارد نمی‌کند، گفت: بازگشت وجوه و اموالی که ایشان در این پرونده اختلاس کرده بود کمک کند و در نهایت منجر به مجازات و جرایمی که با توجه به جایگاه وی در قوه قضاییه می‌شد.

علی باقری در گفتگو با اخبار بیست و سی، درباره فوت متهم منصوری، گفت: مطلع شدیم امروز یکی از شهروندان ایرانی در رومانی که تحت تعقیب دستگاه قضایی بود، درگذشت و به همین دلیل هم در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بخارست و هم پلیس اینترپل پیگیر موضوع بودند تا زوایا، ابعاد و علل حادثه را جستجو کنند. در تماس‌هایی که با طرف رومانی صورت گرفته است این مساله مطرح شد که احتمالا او خودکشی کرده است، اما اینترپل پیگیر این موضوع است و کسی که تحت تعقیب دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران بوده است باید تحت نظر باشد تا صدمه‌ای به وی وارد نشود. نکته مهمی که در این موضوع وجود دارد این است که ما تعداد دیگری از متهمان پرونده‌های اقتصادی داریم که در کشور‌های غربی به سر می‌برند که متاسفانه این کشور‌ها همکاری خوبی برای بازگشت و استرداد این افراد انجام نمی‌دهند. در مورد رومانی ما با وجود آنکه توافق دوجانبه با طرف رومانیایی نداشتیم، اما همکاری خوبی داشتند و او را بر اساس دستور قاضی تحت نظر قرار دادند و قرار بود مراحل عادی قضایی و حقوقی بین ایران و طرف رومانیایی برای استرداد انجام شود به همین دلیل قاضی رومانیایی دستور تحت نظر بودن یک ماهه وی را صادر کرد.

وی یادآور شد: نکته مهم این است که پرونده‌ای که او درگیر آن بود، الان در دادگاه جاری است و ابعاد مختلف موضوع به دلیل اینکه طرف‌های دیگر پرونده در اختیار قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران هستند، روشن است؛ یعنی نبود این فرد صدمه‌ای به ابعاد پرونده وارد نمی‌کند و فقط استرداد می‌توانست به بازگشت وجوه و اموالی که او در این پرونده اختلاس کرده بود و همچنین مجازات وی کمک کند؛ اما پرونده ابعادش روشن است و بعید است رفتن وی ایرادی را به اتمام روشن پرونده وارد کند.

واکنش مشاور روحانی به مرگ قاضی منصوری و هشدار به مفسدان اقتصادی: مراقب ⁧داروی نظافت⁩ باشید

حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهور در توییتر خود نوشت: به‌نظر می‌رسد پرونده موسوم به طبری دارای ابعادی غیراقتصادی هم هست. بدون وجود شبکه‌هایی فعال در هر سه قوه و چه بسا نهادهای دیگر بعید است فسادی شکل بگیرد که یک متهمش در رومانی از دنیا رانده شود. نکند سر و ته پرونده زده شود. لطفا مراقب #داروی_نظافت باشی

پیش از این نیز سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره دستگیری قاضی غلامرضا منصوری متهم اقتصادی در رومانی گفته بود: اینکه ایشان در سفارت دستگیر شده خیلی دقیق نیست. براساس اطلاعاتی که دارم ایشان به سفارت ایران در رومانی مراجعه داشته و گفته که چه کار باید بکنم که توسط سفارت راهنمایی‌های لازم به ایشان برای بازگشت به کشور شده بود. از طرفی هم ایشان تحت تعقیب اینترپل ایران با حکم مرجع قضایی بوده است که این هم روند خودش را طی کرده بود و از طریق اینترپل ایران با اینترپل رومانی ایشان وقتی در رومانی بوده و ظاهرا حالش هم قدری خوب نبوده و به بیمارستان مراجعه می‌کند تحت حفظ قرار می‌گیرد و بازداشت می‌شود.

وی افزوده بود: وزارت خارجه معمولا در این گونه موارد احکام یا دستوراتی که مراجع قضایی می‌دهند راسا اجرا نمی‌کند و سعی می‌کند به صورت قانونی این اقدامات انجام شود که در حال انجام است و انشاءالله اطلاع رسانی بیشتری انجام خواهد شد.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: قاضی منصوری وزارت خارجه ایران جمهوری اسلامی ایران غلامرضا منصوری پلیس بین الملل آقای منصوری قوه قضاییه تحت تعقیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۲۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای دختر پوراحمد درباره مرگ پدرش: نرفته بود که خودکشی کند | می‌دانست چه بلایی می‌خواهد سرش بیاید

دختر کیومرث پوراحمد در مورد روز حادثه می‌گوید: «پدرم اکثرا هر چند وقت یک بار از شخصی که در شمال می‌شناخت ویلا اجاره می‌کرد و به شمال می‌رفت، چون می‌خواست بنویسد و خلوت کند. معمولا هم تنها به آنجا می‌رفت؛ یعنی اولین‌بار نبود که تنها به شمال رفته بود. قرار بود به تهران برگردد، چون قرار‌های مختلف داشت، اما ناگهان آن اتفاق افتاد؛ روز حادثه صاحب ویلا به آنجا رفت و با آن صحنه روبه‌رو شد و به پلیس اطلاع داد. همه خانواده هر کدام به نوع خودمان بر این موضوع تاکید داریم که پدرمان شمال نرفت که خودش را بکشد.»

به گزارش اعتماد، همان موقع که پدرم شمال بود با او صحبت کردم و او به من گفت می‌خواهد به تهران برود تا بخشی از موزیک‌ها و مونتاژ فیلم «پرونده باز است» را تغییر دهد. قرار‌های مختلف داشت. به این موضوع نیز در یک استوری که مصادف با چهلم پدرم می‌شد، اشاره کردم و از تلفن‌ها و پیام‌هایی که مربوط به همین قرار‌های کاری می‌شد، مطلبی نوشتم. یعنی پدرم برای آینده برنامه داشت حتی قرار بود به زاهدان برود و خواهرش را ببیند. قبل از حادثه با خواهرش و شوهرخواهرش صحبت کرده بود و قرار بود به زاهدان سفر کند. خلاصه هزار برنامه داشت و با چندین نفر قرار کاری گذاشته بود.

کتاب‌هایش در مرحله چاپ بود و قرار بود نشریه مهری که داخل لندن است کتاب‌های او را به چاپ برساند، اما ناشر نشریه مهری آدم فرصت‌طلبی بود و ما نمی‌دانیم پدرم با این آقا قرارداد داشته یا نداشته؟ وکیلی که در ایران می‌شناختیم، توانست پیگیر این موضوع باشد. به هر حال پدرم باید در چاپ این کتاب‌ها سهیم بوده باشد، اما خب دست کسی به ناشر داخل لندن نمی‌رسد، چون ایران نیست.

حتی ما تلفنی با آن ناشر صحبت کردیم و قرار بود قرارداد‌ها را برای‌مان ارسال کند، اما تا الان هیچی برای ما ارسال نکرده است. غیر از یک کتاب که به چاپ رسید و پدرم آن را در سفری که داشت برای من آورد، گفته بود کتاب‌های دیگر هم برای چاپ دارد، اما کتاب‌ها تمام نشد و مرحله نهایی را رد نکرده بود. پدرم وسواس شدیدی به تمام کارهایش داشت. در هر صورت می‌خواهم این را بگویم که پدرم کلی پروژه داشت که می‌خواست آن‌ها را به اتمام برساند. فیلم آخر او یعنی «پرونده باز است»، هم فیلم پدرم هست و هم نیست، چون تهیه‌کننده برخی سکانس‌ها را حذف کرد و تغییر داد.»

دختر کیومرث پوراحمد در مورد ادعای عمه خود در فضای مجازی مبنی بر قتل پدرش نیز می‌گوید: «عمه‌ام هر چه نوشته درست است، اما در مورد رسیدگی به پرونده و جزییات پرونده فعلا اصلا صحبت نخواهیم کرد تا زمان مناسب آن فرا برسد، اما این را بگویم که پدرم می‌دانست چه بلایی می‌خواهد سرش بیاید، ولی اینکه خودش را کشته باشد به هیچ‌وجه درست نیست.»

دیگر خبرها

  • فتوای رهبر انقلاب درباره مصرف داروی سقط جنین با احتمال بارداری و استشمام بوی خوش در اعتکاف
  • دستورات محسنی‌اژه‌ای برای صدور رأی در پرونده‌های خاص
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • ادعای دختر پوراحمد درباره مرگ پدرش: نرفته بود که خودکشی کند | می‌دانست چه بلایی می‌خواهد سرش بیاید
  • کنایه تمسخر آمیز وزیرخارجه رژیم اسرائیل به اردوغان؛ سریالت را ببین + عکس | واکنش ترکیه
  • واکنش خلجی به کنایه رسانه‌ها با عبارت «دولت کجاست؟»
  • دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودکشی نکرد
  • دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودکشی نکرده است
  • اظهارات جنجالی دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودکشی نکرد! / پرونده باز است
  • ادعای دختر کیومرث پوراحمد: پدرم نرفته بود شمال که خودکشی کند