Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوروزی فر با اشاره به اینکه چند روزی است مطلبی در فضای مجازی با عنوان حاج قاسم...، مهندس پرواز دست به دست می شود گفت: انتشار خاطره جعلی از شهید حاج قاسم سلیمانی پیامد نبود سواد رسانه ای است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از البرز، « ابراهیم نوروزی فر» در یادداشتی به این خبرگزاری آورده است: چند روزی است مطلبی در فضای مجازی با عنوان حاج قاسم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..، مهندس پرواز
دست به دست می شود. 

این یادداشت می افزاید: مطلبی که با خواندنش به سرعت معلوم می شود که سراسرش #تناقض است. 

این خاطره به نقل از کاپیتان ایرباس هواپیمایی #ماهان منتشر شده است و از آنجا که آموزش های ما در حوزه #سوادرسانه ای وضعیت مطلوبی ندارد بسیاری از کاربران در فضای مجازی بی درنگ و صرفا با دیدن نام سردار #شهیدقاسمسلیمانی، با اقدامی احساسی یا صرفا جهت جذب مخاطب چنین مطالبی را به اشتراک می گذارند. 

در این مورد خاص طولی نکشید که رسانه های فارسی زبان و #معاند از جمله رسانه های منافقین از محتوای این به اصطلاح خاطره  جهت تخریب هر چه بیشتر نیروهای خدوم کشور وام گرفتند. 

امروز پس از آنکه این خاطره دست مایه #رسانه های خبری #بیگانه شد هواپیمایی ماهان با انتشار تکذیبیه ای دیرهنگام  انتشار این مطلب را  وسیله ای برای زیر سوال بردن خدمان هواپیمایی ماهان و نیروهای خدوم خود دانست.

همچنین اشاره کرد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یکی از ارکان مستحکم نظامی ایران هیچگاه نیازمند کمک یک شرکت هواپیمایی خصوصی برای رسیدن به اهداف خود نیست.

توصیه می شود از این پس مطالبی با این مضامین را با دقت و تأمل بیشتری بخوانیم و بدانیم محتوای منتشر شده در #فضای_مجازی صرفا در یک گروه، کانال یا وب سایت باقی نخواهد ماند.

 

پایان پیام/301

منبع: شبستان

کلیدواژه: همایش سواد رسانه ای سواد رسانه ای حاج قاسم سلیمانی یادداشت مهمان فضای مجازی حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۲۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جرم دادستانی تهران علیه دروغگویان درباره نیکا شاکرمی

برخی از فعالان رسانه‌ای که با استناد به گزارش جعلی و پر از اشتباه بی‌بی‌سی، با همراهی گروه‌های ضدانقلاب اقدام به انتشار مطالب کذب در رابطه با پرونده نیکا شاکرمی کرده بودند به دادستانی تهران احضار شدند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، به‌واسطه انتشار مطالب کذب، توهین‌آمیز و تبلیغ علیه نظام در فضای مجازی پس از انتشار گزارش جعلی سایت انگلیسی BBC در رابطه با پرونده نیکا شاکرمی، دادستانی تهران علیه تعدادی از خبرنگارها و فعالان رسانه‌ای اعلام جرم کرد.

اذعان بی‌بی‌سی به ساختگی‌بودن اسناد درباره نیکا شاکرمی

دادستانی تهران در راستای وظیفه قانونی عدلیه برای مقابله با برهم زنندگان امنیت روانی جامعه، ضمن اعلام جرم، برای این افراد پرونده قضایی تشکیل داد و جهت ارائه توضیحات به دادسرای تهران احضار شدند.

بنا بر اعلام این خبر، روز گذشته در حالی سایت BBC جهانی گزارشی جعلی و نادرست و پر اشتباه در رابطه با پرونده نیکا شاکرمی منتشر کرد که پیش‌تر  به این پرونده رسیدگی دقیق قضایی صورت گرفته و نتایج بررسی‌ها نیز رسماً در رسانه‌ها اعلام شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرد هتاک فضای مجازی دستگیر شد
  • فرد هتاک فضای مجازی در چالوس دستگیر شد
  • دستگیری فرد هتاک فضای مجازی در چالوس
  • فهرست شورای وحدت هنوز نهایی نشده است
  • اعلام جرم دادستانی تهران علیه دروغگویان درباره نیکا شاکرمی
  • پشت‌پرده عکس‌ جعلی ترانه علیدوستی و پدرش
  • جرم انتشار عکس جعلی وایرال شده از ترانه علیدوستی و پدرش چیست؟
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • اخبار جعلی از سر و کول هنرمندان بالا می‌رود