Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرارو- سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان طی بیانیه‌ای مخالفت خود را با تلاش‌های آمریکا برای اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران اعلام کردند.

وزیران خارجه سه کشور اروپایی پس از مذاکرات خود در برلین در بیانیه‌ای مشترک با اشاره به تلاش آمریکا برای اعمال مجدد تمامی تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران اعلام کردند: «ما قاطعانه معتقدیم که هرگونه تلاش یکجانبه برای بازگردندن تحریم‌های سازمان ملل پیامد‌های معکوس جدی در شورای امنیت سازمان ملل خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما از چنین تصمیمی که در تناقض با تلاش‌های کنونی ما برای حفظ برجام است، حمایت نمی‌کنیم.»

در این بیانیه تاکید شده است که سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران، اختلافات با این کشور را حل نخواهد کرد.

سه کشور اروپایی در ادامه بیانیه خود مدعی شده است: «ما متقاعد شده‌ایم که باید به نگرانی‌های مشترک درباره برنامه هسته‌ای ایران، برنامه موشک‌های بالستیک و فعالیت‌های بی‌ثبات کننده منطقه‌ای در طولانی مدت پرداخته شود. در همین راستا ما معتقدیم که راهبرد فشار حداکثری به صورت موثر به این هدف کمکی نمی‌کند و به جای آن به مورد بازخواست قرار دادن ایران ادامه می‌دهیم در حالی که دیپلماسی و مذاکره را پیگیری می‌کنیم.»

سه کشور اروپایی در ادامه این بیانیه بار دیگر مدعی شدند: «ما برای حفظ برجام به آن پایبند خواهیم ماند و از ایران می‌خواهیم تمامی اقداماتی که در تضاد با توافق بوده را بازگردانده و بدون تاخیر به پایبندی کامل بازگردد. ما بار دیگر آمادگی خود برای تعامل اساسی با ایران را اعلام می‌کنیم.»

سه کشور اروپایی در این بیانیه به طور آشکارا از تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل اعلام حمایت کرده‌اند.

در این بیانیه آمده است: «سه کشور اروپایی به اجرای کامل قطعنامه ۲۲۳۱ که توسط آن برجام در سال ۲۰۱۵ مورد تایید قرار گرفت پایبند هستند. اگر چه ما معتقدیم که برداشته شدن برنامه ریزی شده تحریم تسلیحاتی سلاح‌های متعارف در اکتبر آینده که در قطعنامه ۲۲۳۱ به آن اشاره شده پیامد‌های زیادی برای امنیت و ثبات منطقه خواهد داشت.»

سه کشور اروپایی در ادامه اضافه کردند: «ما یادآوری می‌کنیم که تحریم‌های اروپا درباره صادرات تسلیحات متعارف و فناوری موشکی تا سال ۲۰۲۳ پابرجا می‌ماند. ما به این موضوع با هماهنگی تنگاتنگ با روسیه و چین که دو عضو باقیمانده برجام هستند و دیگر اعضای شورای امنیت سازمان ملل و دیگر شرکای کلیدی خواهیم پرداخت.»

اتحادیه اروپا هر از چند گاهی مدعی می‌شود که به دنبال حفظ توافق هسته‌ای با ایران است، اما در واقعیت و از زمانی که آمریکا از برجام خارج شده گام عملی ملموسی برای عمل به تعهدات خود بر نداشته و تنها به صدور بیانیه اکتفا کرده است.

دولت آمریکا بعد از خروج از توافق هسته‌ای برجام در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به اقداماتی تحریک‌آمیز سعی کرده ایران را پای میز مذاکره بیاورد.

با این وجود، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا که وعده می‌داد با اجرای سیاست‌های سختگیرانه علیه ایران می‌تواند این کشور را برای عقد توافقی بهتر پای میز مذاکره بیاورد به دلیل ناکام ماندن برنامه‌هایش در قبال ایران، اینک در آمریکا تحت فشار قرار گرفته است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: تروئیکای اروپا ایران شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی سه کشور اروپایی سازمان ملل علیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۲۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان

آفتاب‌‌نیوز :

بورل با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: با حسین امیرعبداللهیان گفتگو کردم تا بار دیگر بر اهمیت خویشتنداری و تنش زدایی در منطقه تاکید کنم.

وی در سایه ادعا‌ها علیه برنامه صلح‌آمیز اتمی کشورمان، به «ضرورت ادامه همکاری‌ها در زمینه منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای» هم اشاره کرد.

برنامه اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم ایران در پی عملیات وعده صادق، از دیگر موضوعاتی است که به گفته بورل در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه کشورمان مورد بحث قرار گرفت. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشت: «من تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه برنامه موشکی و پهپادی ایران را توضیح دادم.»

به گفته بورل تحریم‌های جدید، ممنوعیت انتقال قطعات مورد نیاز برای تولید پهپاد و موشک در ایران و صادرات آن به آنچه گروه‌های نیابتی ایران در منطقه خواند، شامل می‌شود. جزئیات این تحریم‌ها تا زمان انتشار این خبر، به صورت رسمی اعلام نشده است.

امیرعبداللهیان پیشتر در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای تحریم ایران در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: مایه تاسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

وی گفت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید مسئولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر

حسین امیرعبداللهیان و شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی در این تماس، آخرین وضعیت تحولات فلسطین و تلاش‌ها و تحرکات دیپلماتیک جاری برای توقف فوری تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غزه و نسل‌کشی مردم بی‌دفاع فلسطین و راه‌های تسریع در ارسال کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به غزه را مورد بررسی قرار دادند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آمادگی دانشگاه کاشان برای پذیرش دانشجویان تعلیق شده آمریکا و اروپا
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • حکم دادگاه لاهه برای دستگیری نتانیاهو جدی است
  • جزئیات تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان
  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • اسلامی: ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند/ گروسی به ایران می‌آید
  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا
  • حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
  • بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا