Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرارو- عصر امروز ابتدا حساب رسمی رادیو فردا در توییتر خبر داد جسد غلامرضا منصوری، قاضی سابق ایرانی در رومانی پیدا شده است. پس از آن تلویزیون دولتی رومانی نیز خبر مرگ منصوری را منتشر کرد. ساعتی بعد سخنگوی وزارت خارجه کشورمان نیز مرگ غللامرضا منصوری در رومانی را تایید کرد. 

به گزارش فرارو، عصر امروز حساب کاربری رسمی «رادیو فردا» در توئیتر به نقل از خبرنگار خود در بخارست نوشت که جسد «غلامرضا منصوری» قاضی ایرانی که قرار بود به‌منظور پاسخگویی به اتهامات خود به ایران بازگردد، در رومانی پیدا شده و هویت جسد نیز به تأیید رسمی رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرنگار رادیو فردا در عین حال اعلام کرد غلامرضا منصوری از پنجره به بیرون پرتاب شده است. به دنبال این گزارش، برخی از رسانه‌های دیگر از جمله تلویزیون رومانی نیز این خبر را تایید کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی تایید مرگ قاضی منصوری در تلویزیون رومانی

پذیرش هتل دوک Duke، که در نزدیکی سفارت ایران در بخارست قرار دارد، در تماس با پلیس گفته است که مردی که در هتل آن‌ها اقامت می‌کرده از طبقه بالای هتل پایین افتاده است.

پس از بازداشت قاضی منصوری در رومانی، قاضی دادگاهی در بخارست تصمیم گرفته است، غلامرضا منصوری تا تاریخ ۲۰ تیر ماه تحت شرایط خاصی آزاد باشد. قاضی رومانیایی همچنین از ایران خواسته بود مدارک مربوط به درخواست استرداد او را تا آن زمان به دادگاه ارائه کند‎. او همچنین حکم کرده بود که تا زمانی که دادگاه تصمیم بگیرد که آیا با فرستاده شدن غلامرضا منصوری به ایران جانش در خطر خواهد بود یا نه، او به اینترپل تحویل داده نخواهد شد.

گزارش‌ها در رومانی در مورد نحوه مراقبت قضایی از غلامرضا منصوری حاکی از آن است که او در بازداشت نبوده اما ملزم بوده، یک بار در هفته خود را به پلیس معرفی کند. با این حال مشخص نیست آیا در طول این هفته، او به ایستگاه پلیس رفته است یا نه.

غلامرضا منصوری که پیش از این بازپرس شعبه ۹ دادسرای فرهنگ و رسانه و سرپرست این دادسرا بود، همچنین در توقیف برخی روزنامه‌ها در ایران و بازداشت برخی روزنامه‌نگاران در سال ۱۳۹۱ نقش داشته است. از این رو با مشخص شدن حضور او در اروپا، سازمان گزارشگران بدون مرز از او در دستگاه قضایی رومانی شکایت کرده بود.

تایید مرگ غلامرضا منصوری در رومانی توسط وزارت خارجه

سیدعباس موسوی، در پاسخ به پرسش خبرنگاران ضمن تایید خبر مربوط به درگذشت منصوری، اظهار کرد: منتظر دریافت گزارش رسمی علت این حادثه هستیم و از مقامات رومانیایی درخواست داریم علت دقیق حادثه را رسما به ما اعلام نمایند.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطر نشان کرد: ایشان مدتی قبل به سفارت ایران مراجعه و درباره نحوه بازگشت خود به ایران رایزنی کرده بود و از آنجا که تحت تعقیب قوه قضاییه ایران از طریق پلیس بین الملل بود، توسط پلیس اینترپل رومانی دستگیر شد. بر این اساس ما از مقامات و پلیس رومانی می‌خواهیم به وظایف قانونی خود عمل کرده و در خصوص نحوه و علت دقیق این حادثه گزارش رسمی ارائه نمایند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

واکنش معاون بین الملل و حقوق بشر قوه قضائیه به مرگ قاضی غلامرضا منصوری: قاضی منصوری احتمالاً خودکشی کرده است. پلیس رومانی می‌بایست به گونه‌ای از منصوری محافظت می‌کرد که صدمه‌ای به او نرسد.

واکنش قوه‌قضاییه به مرگ قاضی منصوری در رومانی

معاون بین‌الملل قوه قضاییه گفت: ابعاد مختلف پرونده‌ای که منصوری درگیر آن بود به دلیل اینکه طرف‌های دیگر موضوع در اختیار قوه قضاییه هستند روشن است و نبود وی صدمه‌ای به ابعاد مختلف پرونده وارد نمی‌کند.

علی باقری در گفت و گوی زنده تلویزیونی در رابطه با مرگ متهم، غلامرضا منصوری، در رومانی، گفت: مطلع شدیم یکی از شهروندان ایرانی در رومانی که تحت تعقیب دستگاه قضایی بود درگذشته است. سفارت ایران در بخارست و پلیس اینترپل ایران پیگیر موضوع هستند تا از زوایای حادثه مطلع شوند.

معاون امور بین الملل قوه قضاییه افزود: در تماس‌هایی که تا با مقامات رومانیایی برقرار شده است، این احتمال وجود دارد که وی خودکشی کرده باشد.

باقری با تاکید بر اینکه اینترپل ایران پیگیر این موضوع است که فردی که تحت تعقیب دستگاه قضایی بوده باید به گونه‌ای تحت نظر باشد که صدمه‌ای به او وارد نشود، گفت: تعداد دیگری از متهمان تحت تعقیب در کشور‌های غربی داریم که این کشور‌ها همکاری خوبی برای استرداد آن‌ها انجام نمی‌دهند.

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: ابعاد مختلف پرونده‌ای که منصوری درگیر آن بود به دلیل اینکه طرف‌های دیگر موضوع در اختیار قوه قضاییه هستند روشن است و نبود وی صدمه‌ای به ابعاد مختلف پرونده وارد نمی‌کند.

وی با تاکید بر اینکه استرداد او می‌توانست به بازگشت وجوه و اموال اختلاس کرده وی و همچنبن مجازات او کمک میکرد، گفت: پرونده ابعادش روشن است و درگذشت این فرد ایرادی به اتمام روشن پرونده وارد نمی‌کند.

رئیس پلیس بین‌الملل ناجا: پلیس بخارست گفته منصوری خودکشی کرده است

رئیس پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی گفت که خودکشی و مرگ غلامرضا منصوری از سوی پلیس اینترپل در بخارست تأیید شد. سردار شیرزاد خاطرنشان کرد: تحقیقات در این رابطه از سوی پلیس بین‌الملل جمهوری اسلامی ایران ادامه دارد.

تصویری دیگر از انتقال پیکر بی‌جان غلامرضا منصوری در هتلی در رومانی

گفتنی است قاضی منصوری یکی از متهمان پرونده فساد «اکبر طبری» بود. وی که در اواخر سال ۱۳۹۸ از کشور خارج شده بود، چندی پیش با انتشار ویدیویی در فضای مجازی از تمایل خود به بازگشت به کشور در اولین فرصت ممکن خبر داده بود.

چند روز پس از اعلام آمادگی غلامرضا منصوری از متهمان فراری پرونده اکبر طبری برای بازگشت به ایران پس از بازگشایی مرزها، «غلامحسین اسماعیلی» سخنگوی قوه قضائیه از دستگیری منصوری در رومانی و تحویل وی به اینترپل خبر داد.

اولین عکس از جسد قاضی غلامرضا منصوری که در بیرون هتل محل اقامت در رومانی پیدا شده است

با وجود اعلام صدور اعلان قرمز (RED WANTED) برای قاضی منصوری، ساعاتی پس از اظهارنظر سخنگوی قوه‌قضائیه، برخی اخبار از آزادی مشروط منصوری در رومانی به شرط عدم خروج از این کشور منتشر شد.

همچنین با وجود اینکه گفته شده درخواست اعلان قرمز صادر شده است، اما نه در سایت اینترپل و در لیست اعلان قرمز افرادی که از سوی ایران تحت تعقیب قرار گرفته‌اند اسمی از غلامرضا منصوری وجود دارد و نه حتی به صورت مستقیم و صریح اعلام شده است که بازداشت این متهم به درخواست جمهوری اسلامی ایران بوده است.

در جلسه چهارم داده پرونده اکبر طبری وکیل مدافع متهم مشایخ (یکی از متهمان پرونده طبری) درباره نحوه دریافت رشوه توسط قاضی منصوری گفت: قاضی منصوری در سال ۹۵ مراجعات مکرری به نجفی داشته و درخواست‌های مالی اعم از آپارتمان و پول داشته است. مشایخ گفته است منصوری با لحنی تهدید آمیز توقعات خود را بیان می‌کرده که در نهایت نجفی ۵ بسته صد هزار یورویی در سال ۹۵ به منصوری می‌دهد.

بیشتر بخوانید:
قاضی منصوری با تهدید از من باج ۵۰۰ هزار یورویی گرفت!
تماس قاضی منصوری با متهم پرونده طبری: بگو پول را قرض دادم!

غلامرضا منصوری؛ قاضی "فراری" چگونه سر از رومانی درآورد؟ امروز سی ام خرداد جسد غلامرضا منصوری، قاضی سابق ایرانی در رومانی پیدا شد. هنوز علت مرگ او به صورت رسمی اعلام نشده است. از دادگاه نخست طبری اسم غلامرضا مصنوری قاضی بازنشسته سر زبان ها افتاد. بعد معلوم شد او به خارج از کشور گریخته است. منصوری در دادگاه اکبر طبری معاون حوزه ریاست قوه قضائیه در زمان آیت‌الله آملی لاریجانی به دریافت ۵۰۰ هزار یورو رشوه متهم شد. نام او به عنوان متهم ردیف نهم پرونده مطرح گردید. غلامرضا منصوری زمانی که قاضی وقت اجرایی لواسان بوده با مفسد اقتصادی حسن نجفی که او هم متواری است همکاری کرده و رشوه ۵۰۰ هزار یورویی دریافت کرده است. و حالا جزئیات ماجرای قاضی منصوری از ابتدا را بخوانید:     دادگاه اکبر طبری و همدستانش در فساد داخلی قوه قضائیه هر روز با پس لرزه‌ای جدید مواجه می‌شود. شنبه هفته گذشته رسانه‌ها از بازداشت قاضی پیشین غلامرضا منصوری در رومانی خبر دادند. ساعتی بعد دادگاهی در شهر بخارست رومانی تصمیم‌گیری درباره استرداد منصوری را تا تاریخ ۱۰ ژوئیه (۲۰ تیرماه) به تعویق انداخت و از ایران خواست که در این مهلت یک ماهه مدارک خود را ارائه کند.
به گزارش فرارو، پس از آنکه غلامرضا منصوری توسط پلیس محلی بازداشت و به مراجع قضایی رومانی معرفی شد، قاضی دادگاه تصمیم گرفت این متهم تا تاریخ ۲۰ تیر ماه تحت شرایط خاصی آزاد باشد.
بر اساس تصمیم دادگاه، غلامرضا منصوری حق خروج از رومانی را ندارد و تحت نظر پلیس به سر می‌برد. بر اساس این گزارش، او در حال حاضر در زندان نیست، ولی باید در صورت ضرورت به پلیس مراجعه کند. دادگاه محلی از مقام‌های دولت ایران خواسته است که درخواست استرداد رسمی غلامرضا منصوری و اسناد مرتبط با این متهم را به دادگاه ارائه دهد.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی جزئیات نحوه بازداشت قاضی منصوری
این دادگاه همچنین از اداره مهاجرت رومانی و پلیس اینترپل درباره وضعیت حقوق بشر در ایران، شرایط زندان‌ها و همچنین نگهداری متهمان در زندان به ویژه در دوران شیوع کرونا سوالاتی پرسیده است.
این در حالی است که روز شنبه سخنگوی قوه قضائیه بازداشت منصوری را در رومانی تائید کرد و آن را حاصل اخطار قرمز پلیس اینترپل و صدور نیابت قضایی دانست. اسماعیلی همچنینی در این باره گفت: "وی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور رومانی مراجعه‌ای داشت، اما طوری رفتار کرده بود که استنباط مسئولان سفارتخانه این بود که برای آمدن به ایران عزم و اراده جدی ندارد."
سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد که این متهم تا دو هفته دیگر امکان بازگشت به ایران را ندارد چرا که تمام پرواز‌ها در رومانی به خاطر شرایط کرونا متوقف شده است.   بیشتر بخوانید: رونمایی از باندِ اکبر طبری؛ از غلامرضا منصوری قاضی لواسان تا نیاز آذری‌ واکنش‌ها به دادگاه اکبر طبری اتهام منصوری و پیشینه او  منصوری در دادگاه اکبر طبری معاون حوزه ریاست قوه قضائیه در زمان آیت‌الله آملی لاریجانی به دریافت ۵۰۰ هزار یورو رشوه متهم شد.
نام او به عنوان متهم ردیف نهم پرونده مطرح گردید. منصوری زمانی که قاضی وقت اجرایی لواسان بوده با مفسد اقتصادی حسن نجفی که او هم متواری است همکاری کرده و رشوه ۵۰۰ هزار یورویی دریافت کرده است.
نخستین جلسه دادگاه اکبر طبری و همدستانش ۱۸ خرداد ماه برگزار شد. پس از آن یک جلسه دیگر دادگاه هم برگزار شده است و روز یکشنبه نیز جلسه سوم آن برگزار می‌شود.
طبری در دوران ریاست آیت‌الله محمود هاشمی شاهرودی بر قوه قضائیه مدیر کل امور مالی این نهاد بود و در دوره آیت‌الله صادق لاریجانی به عنوان معاون اجرایی حوزه ریاست دستگاه قضائی منصوب شد.
از سوابق اجرایی غلامرضا منصوری در قوه قضائیه نیز بازپرسی شعبه ۹ دادسرای کارکنان دولت و سرپرستی دادسرای فرهنگ و رسانه را می‌توان نامبرد. او سابقه صدور احکام سنگین برای برخی فعالان رسانه‌ای و سیاسی در اواخر دهه هشتاد و اوایل دهه نود در کارنامه خود دارد. از نکات جالب ماجرا این است که منصوری در فروردین سال ۹۲ سرپرست دادسرای ویژه مبارزه با زمین خواری شد. سومین جلسه دادگاه طبری امروز برگزار شد منصوری از آلمان تا رومانی بنا به گفته مقام‌های قضایی این قاضی مرداد ۹۸ از کشور خارج شده است. البته منصوری چند روز پیش فایلی ویدئویی منتشر کرد و گفت که خروجش از کشور برای درمان بوده است و قطعا به ایران باز می‌گردد. او مدعی شد که چندی پیش از راه زمینی قصد بازگشت به ایران را داشته، اما به دلیل شرایط کرونا و بسته بودن مرز‌ها نتوانسته است برگردد.   ادعا‌های منصوری در این فایل تصویری از سوی قهرمانی، نماینده دادستان رد شد. او در ارتباط با پیام متهم و عنوان کردن عدم حضورش به دلیل بیماری گفت: "او هیچ گواهی پزشکی به دادسرا ارائه نداده و اگر ادعایی دارد آن را برابر اصل به سفارت ایران تحویل دهد. او یک ماه بعد از دستگیری طبری از ایران خارج شد و تلفن خود را در ایران گذاشت."   در همین حال برخی منابع از نقش پروفسور سمیعی در صدور ویزای آلمان برای منصوری خبر دادند که البته صحت و سقم آن روشن نیست.    انتشار خبر حضور منصوری در آلمان باعث شد عده‌ای مانع از بازگشت او به ایران و فراهم کردن زمینه محاکمه‌اش در آلمان شوند. دو روز پیش سازمان گزارشگران بدون مرز گفته بود علیه غلامرضا منصوری به دلیل زندانی کردن روزنامه‌نگاران در بهمن و اسفند ۱۳۹۱ شکایتی را تسلیم دادستانی فدرال آلمان کرده است. پس از آن شایعاتی مبنی بر «فرار» منصوری به اسپانیا یا ایتالیا منتشر شد، اما پس از آن گفته شد که که این قاضی پیشین در رومانی است.
دو روز پیش فردی به نام سعید منصوری که خود را برادرزاده قاضی منصوری معرفی کرد، مدعی شد غلامرضا منصوری روز ۲۱ خرداد به سفارت ایران در بخارست برای بازگشت به ایران و حضور در دادگاه مراجعه کرده بود.
به روایت سعید منصوری، شامگاه ۲۲ خرداد حال قاضی منصوری بد می‌شود و به همراه ماموران سفارت به بیمارستان می‌رود، ولی در بیمارستان توسط پلیس بخارست بازداشت شده است.
منصوری سابقه صدور احکام سنگین برای برخی فعالان رسانه‌ای و سیاسی در اواخر دهه هشتاد و اوایل دهه نود در کارنامه خود داشت. همین مسئله باعث شد که در روز‌های گذشته فعالان رسانه‌ای خاطرات خود را از رویارویی با او در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند.   با توجه به آزادی مشروط منصوری در رومانی این احتمال مطرح شده بود که اگر او از دولت رومانی تقاضای پناهندگی کند امکان استردادش دیگر وجود ندارد و او نیز سرنوشتی شبیه به خاوری رییس فراری بانک ملی پیدا می‌کند. و حالا با مرگ غلامرضا منصوری پرونده‌اش برای همیشه بسته شد. 

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۲۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) ماجرای سرقت لول‌های تریاک در سریال آینه عبرت | مواد مخدر آتقی واقعی بود!

خاطره جالب محمود دینی بازیگر سریال آینه عبرت از کم شدن لول‌های تریاک در پشت صحنه این سریال را در برنامه برمودا مشاهده می‌کنید.

به گزارش همشهری آنلاین، محمود دینی بازیگر و تهیه کننده سینما و تلویزیون که به تازگی مهمان برنامه برمودا با اجرای کامران نجف زاده بود خاطره جالبی از کم شدن لول‌های تریاک در پشت صحنه سریال خاطره انگیز آینه عبرت که در سال‌های پایانی دهه شصت پخش می‌شد را بازگو کرد.

موضوع اصلی این سریال مواد مخدر بود که در سال‌های ۶۷ تا ۷۰ به صورت هفتگی پخش می‌شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی tags # تلویزیون ، تریاک سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • فرار نافرجام قاتلان فراری در خراسان جنوبی
  • قاتلان فراری در دام پلیس آگاهی خراسان جنوبی
  • تصاویری از مرحوم اسکویی و صدای ماندگارش | ویدئو
  • زیر گرفتن وحشتناک مردم توسط یک راننده فراری (فیلم)
  • مرگ موبایل‌ قاپ فراری با شلیک پلیس
  • (ویدئو) ماجرای سرقت لول‌های تریاک در سریال آینه عبرت | مواد مخدر آتقی واقعی بود!
  • (ویدئو) گورخرهای فراری در جاده سرگردان شدند
  • (ویدئو) از دست دادن «مهاجرانی» یک اشتباه بزرگ در تاریخ تلویزیون بود
  • گزارشی از ۳ سریال جدید تلویزیون + زمان پخش
  • نگاهی به ۳ سریال جدید تلویزیون