Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-06@07:17:26 GMT

۱۰ داروی خانگی برای موهای خشک و آسیب‌دیده

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۴۲۸۹۱

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، ترفندهای ارزان قیمتی که باعث ترمیم موهای خشک شما می‌شوند و در نهایت موی شما را احیا می‌کنند. لازم نیست حتما محصولات گران قیمت را انتخاب کنید. راه‌های ساده و خانگی را امتحان کنید.

به یاد داشته باشید که در فرمول اغلب محصولاتی که برای موهای شما تهیه می‌شوند، از مواد طبیعی مصرف می‌شود که در لیست زیر به آن اشاره می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین حالا برخی از این محصولات را نگاه کنید و مواد تشکیل‌دهنده آن را ببینید. محصولات گران قیمت با مواد ارگانیک را شنیده‌اید؟ پس به اهمیت درمان خانگی توجه کنید و مواد طبیعی را برای احیای موهای خود به کار بگیرید:

۱. ماساژ با کره را امتحان کنید

این روش درمان خانگی را امتحان کنید. موهای خشک و شکننده را با مقدار کمی کره ماساژ دهید. سپس موهای خود را حدود نیم ساعت با کلاه حمام بپوشانید. طبق معمول شامپو بزنید و کره را به طور کامل از موهای خود بشویید.

۲. استفاده از روغن‌های طبیعی؛ حل‌کننده مشکلات

برای موهای خشک، روغن زیتون یکی از بهترین روش‌های درمانی است. به غیر از روغن زیتون، روغن‌های دیگری نیز وجود دارند که نتایج خوبی را به همراه دارند:

روغن نارگیل
روغن بادام
روغن کرچک
روغن جوجوبا
روغن ذرت

همه این روغن‌ها سرشار از ویتامین E و آنتی‌اکسیدان هستند که رطوبت موجود در لایه بیرونی مو را احیا می کنند.

نصف فنجان روغن را گرم کنید اما آن را به نقطه جوش نرسانید! روغن را به آرامی به موهای خود بزنید و با یک حوله بپوشانید. ۳۰ الی ۴۰ دقیقه یا یک شب آن را نگه دارید و بعد با شامپو بشویید.

این روش درمانی می‌تواند موها را تقویت کرده و باعث براق شدن آن شود. علاوه بر حوله می‌توانید اول یک کیسه روی موی خود بکشید تا جایی را چرب نکند. این داروی خانگی حتی در عرض ۴۵ دقیقه هم موهای شما را ملایم خواهد کرد.

۳. از ماءالشعیر به عنوان نرم‌کننده مو استفاده کنید

ماءالشعیر حاوی پروتئینی است که به ترمیم مو کمک می‌کند و مو را صاف و براق می‌کند. اگر کسی موهای خود را مثل همیشه شامپو کند و سپس چند قطره ماءالشعیر روی‌ آن اسپری کند و اجازه دهد به طور طبیعی موهایش خشک شو، ماءالشعیر ساده بدون اینکه رد پایی از بوی بد باقی بگذارد، به عنوان یک تهویه مناسب عمل می‌کند.

۴. استفاده از ماست و ماسک روغن را امتحان کنید

ترکیب ماست و روغن درمانی برای موهای خشک بسیار موثر است. در نیم فنجان ماست، دو قاشق غذاخوری روغن زیتون اضافه کنید و این مخلوط را روی موهای خود بزنید. موها را با پلاستیک به مدت ۱۵ دقیقه بپوشانید و سپس با آب ولرم بشویید.

۵. استفاده از یک فرآورده ژلاتین

ژلاتین ساده منبع خوب پروتئینی برای مو است. ژلاتین مو را مرطوب می‌کند و آن را صاف و براق می‌کند.

برای تهیه این روش درمان خانگی یک قاشق ژلاتین را با یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و آن را به مدت ۵ دقیقه کنار بگذارید تا ژلاتین تا حدی در محیط بماند. یک قاشق سرکه سیب و چند قطره روغن‌هایی مانند یاس، اسطوخدوس، مریم گلی یا رزماری را هم به آن اضافه کنید و روی موهای خود بمالید. در آخر این محلول را روی موهای خود بگذارید و با آب ولرم آن را بشویید.

۶. با آووکادو موی خود را ترمیم کنید

یک آووکادوی رسیده را انتخاب کنید و با یک تخم‌مرغ آن را مخلوط کنید تا به حالت کرمی درآید. آووکادو سرشار از ویتامین‌، اسیدهای چرب ضروری و مواد معدنی است که به درخشش موهای شما کمک می‌کند. این ماده را حداقل ۲۰ دقیقه روی موهای خود بگذارید و سپس چندین بار بشویید. هفته‌ای یک بار برای موهای آسیب‌دیده و ماهانه یک بار برای موهای سالم این کار را تکرار کنید.

۷. به شامپوی خود تخم‌مرغ اضافه کنید

یک تخم‌مرغ را در کاسه بشکنید و آن را با مقداری شامپو مخلوط کنید. این مخلوط را ۵ دقیقه روی موهای خشک بمالید و خوب بشویید. این کار باعث بهبود مواد مغذی پروتئینی موهای شما می‌شود.

۸. موهای خود را با چای بشویید

ممکن است چای به عنوان درمان گلو درد به نظرتان برسد اما می‌توانید از آن استفاده کنید تا به درخشش طبیعی موهای شما کمک کند. بعد از اینکه موهای خود را شامپو کردید از یک چای گرم بدون شیرینی استفاده کنید. موهایی که رنگ روشن دارند بهتر است از چای بابونه کمک بگیرند تا رنگ موهایشان تحت تأثیر چای سیاه قرار نگیرد.

۹. یک ماسک سرکه سیب را امتحان کنید

یک قاشق چایخوری سرکه سیب را با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون و ۳ سفیده تخم مرغ مخلوط کنید. سپس به موهای خود آغشته کنید. موهای خود را با کیسه بپوشانید و یا از کلاه حمام استفاده کنید. پس از نیم ساعت، موی خود را شامپو کنید.

۱۰. امگا ۳ بخورید

یک یا سه کپسول ۲۵۰ میلی‌گرم یا روغن گل پامچال و یا روغن بذر کتان را یک یا سه بار در روز استفاده کنید. این کار برای مرطوب نگاهداشتن مو و ناخن بسیار عالی است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: موهای خشک درمان خانگی ماساژ روغن زیتون ماءالشعیر ماسک ماست سرکه سیب امتحان کنید روی موهای خود استفاده کنید موهای خود مخلوط کنید روغن زیتون برای موهای موهای خشک موهای شما تخم مرغ برای مو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۲۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات و تجهیزات حمایتی به خانوارهای آسیب دیده شفتی

به گزارش خبرنگار مهر، موسی فکور عصر یک شنبه در نشست ستاد مدیریت بحران در روستای حادثه دیده امامزاده ابراهیم شفت اظهار کرد: همراهی و همدلی مردم و مسؤولان در حادثه اخیر در روستای امامزاده ابراهیم شفت قابل تقدیر است.

سرپرست معاونت عمرانی استاندار گیلان با تاکید بر پیش بینی سر پناه مناسب و اسکان اضطراری برای ساکنین دائم امامزاده ابراهیم شفت بیان کرد: با توجه به احتمال نامناسبت بودن شرایط جوی در روزهای آتی از هم اکنون اسکان اضطراری منطقه حادثه دیده فراهم شود.

فکور با بیان اینکه خسارت‌های حادثه دیدگان شفت جبران شود، گفت: ارزیابی‌های نهایی از سوی متولیان بیمه ار منطقه حادثه دیده امامزاده ابراهیم (ع) شفت انجام شده و به زودی روند پرداخت آغاز می‌شود.

وی از پرداخت تسهیلات و تجهیزات حمایتی به خانوار آسیب دیده شفتی خبر داد و افزود: مساله حمایت از آسیب دیدگان امامزاده ابراهیم شفت در جلسه هیأت دولت مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با تاکید بر لزوم همکاری بومیان منطقه با دستگاه‌های اجرای برای سرعت بخشی به خدمات اضافه کرد: همکاری و همراهی مردم با دستگاه‌های خدمات رسان به تسریع خروج از بحران کمک می‌کند.

فکور از صدور رایگان پروانه‌های ساختمانی برای آسیب دیده‌های آتش سوزی روستای شفت خبر داد و اضافه کرد: تعدادی از مهندسین برای انجام رایگان کار در امامزاده ابراهیم شفت داوطلب شدند.

وی با تاکید بر ضرورت ساماندهی سند و املاک دچار حریق شده امام زاده ابراهیم شفت افزود: در نقشه برداری و ثبت سند جهت ساخت ساز باید دقت و نظر بیشتری صورت گیرد.

فکور با اشاره به مشکلات و موانع استقرار ایستگاه آتش نشانی در امامزاده ابراهیم شفت بیان کرد: با توجه به مشکل جذب نیروی سازمانی برای آتش‌نشانی در روستای امامزاده ابراهیم شفت پیشنهاد می‌شود برای انجام خدمات این بخش، نیروی روزمزد به کارگیری شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با تاکید بر لزوم رعایت مؤلفه‌های ساخت و ساز چوبی اضافه کرد: کُند سوز کردن چوب‌ها برای کاهش اشتعالزایی در ساخت و ساز روستای امامزاده ابراهیم شفت در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه ایمن سازی خانه‌های روستایی و شهری از اهمیت ویژه ای برخوردار است، افزود: با توجه به حادثه خیز بودن گیلان توجه به دستورالعمل‌های فنی و ایمنی در ساخت و سازها بسیار اهمیت دارد.

به گفته وی، هیچ الزامی برای انتخاب سازه چوبی برای ساخت و ساز مجدد در امامزاده ابراهیم شفت نیست.

کد خبر 6097565

دیگر خبرها

  • خسارت سیل و تگرگ به مزارع کازرون
  • تعمیر و تعویض لوله‌های آب آشامیدنی روستای مرزانک
  • پرداخت تسهیلات و تجهیزات حمایتی به خانوارهای آسیب دیده شفتی
  • خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان
  • آغاز نقشه برداری واحدهای آسیب دیده از حریق امامزاده ابراهیم
  • عبور از رودخانه با مخاطرات فراوان
  • محورهای مواصلاتی شهرستان خوسف آسیب جدی دیده‌اند
  • فداکاری بانوی روستایی برای نجات جان راننده خودرو سانحه دیده
  • بسیج و سپاه با تمام قدرت در کنار مردم امامزاده ابراهیم(ع) است
  • سازمان ملل: ۸۵ درصد از مدارس غزه آسیب دیده‌اند