Web Analytics Made Easy - Statcounter

 «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا روز جمعه به صراحت گفت که صعود چین باید مبتنی بر مجموعه قوانین غربی باشد.

وی در اینباره ادعا کرد: «امیدوارم حزب کمونیست چین تشخیص دهد که اگر می‌خواهند پیشرفت کنند، اگر می‌خواهند کشور خود را بسازند، باید این کار را بر پایه مجموعه قوانین غرب انجام دهند، قوانینی که به حاکمیت قانون، آزادی و رعایت حق حاکمیت متعهد است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر خارجه آمریکا در ادامه ادعا‌های خود گفت که پکن تهدید کرده است کشور‌هایی را هم در قاره اروپا و هم خاورمیانه، آفریقا و جنوب شرق آسیا انتخاب کرده و به چین نزدیکتر می‌کند.

پمپئو در ادامه مدعی شد که در دوران تصدی خود بر وزارت خارجه آمریکا شاهد بوده که جهان در حال آگاهی یافتن نسبت به این تهدید است و افزود که کشور‌های مختلف در حال صحبت درخصوص این تهدید [از جانب چین]هستند.

اظهارات وزیر خارجه آمریکا در مورد چین پس از آن مطرح شد که «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که گزینه احتمالی ترامپ برای قطع کامل روابط با چین در شرایط جهانی شدن یک تصمیم غیرواقع گرایانه است و مشکلات فراروی ایالات متحده را حل نخواهد کرد.

گفتنی است که روز چهارشنبه هجدهم ژوئن، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا گفته بود که واشنگتن گزینه قطع کامل روابط با چین را همچنین مدنظر دارد.


منبع: پارسینه

کلیدواژه: پمپئو چین ایالات متحده آمریکا پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۳۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاظمی قمی: داعش خراسان، تهدید مشترک برون پایه برای منطقه است

به گزارش خبرآنلاین حسن کاظمی قمی نماینده رئیس جمهور در امور افغانستان در شبکه ایکس نوشت:

تروریسم و مشخصا داعش خراسان یک تهدید مشترک برون پایه برای ایران، افغانستان و کشورهای منطقه است؛ ما افغانستان را شریک خود در مبارزه با این تهدید مشترک می‌دانیم و همکاری در این حوزه از اولویت‌ها خواهد بود.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901306

دیگر خبرها

  • «بلینکن» وارد اراضی اشغالی شد
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود
  • کاظمی قمی: داعش خراسان، تهدید مشترک برون پایه برای منطقه است
  • استدلال‌های مضحک نهادهای اطلاعاتی آمریکا از اوضاع جهان
  • دانشجوی آمریکایی: بزرگترین تهدید جهان اسرائیل و آمریکاست
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • سفر احتمالی وزیر خارجه آمریکا به شهرک‌های اطراف غزه
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • ببینید | حرکت جنجالی وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهور چین
  • امیرعبداللهیان روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی را تبریک گفت