Web Analytics Made Easy - Statcounter

افتتاح نخستین خانه موزه رسمی در ۲ ماه آینده، کشت ۲۲هزار هکتار جو، ایجاد ۲۰ هکتار گلخانه، ساخت ۴۰ درصد مدرسه‌ها توسط نیکوکاران، تشکیل شورایی برای سازمان‌دهی فضای مجازی، بازگشایی قهوه‌خانه‌های بدون ارائه قلیان، پاداش به مشترکان کم‌مصرف برق، خوشه‌های صنعتی آماده جذب سرمایه‌گذاران، پرداخت چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید، افزایش واحدهای تولیدی مرتبط با صنایع تبدیلی کشاورزی، تامین آب شرب مهم‌ترین نیازهای عشایر، اتصال چهار روستا به شبکه ملی اطلاعات، ۲هزار هکتار سطح زیرکشت کلزا، کاهش ۱۱ درصدی سرقت، شناسایی ۱۷۰ خودرو سواری دپو شده، کاهش ۹۴ درصدی جابه‌جایی مسافر توسط راه‌آهن،  ممنوعیت فعالیت قلیان سراها، بیکاری ۱۲۰۰ نیروی گردشگری به دلیل کرونا، ارائه ۱۸ هزار خدمت به بیماران مشکوک کرونایی و نگرانی از شیوع دوباره ویروس کرونا؛ از دیگر خبرهای هفته گذشته قم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجرای طرح‌های سازگاری با کم‌آبی و توسعه اقتصادی

استاندار قم، با اشاره به ضرورت حرکت در مسیر شعار سال بر ضرورت اجرای همزمان طرح های سازگاری کم آبی و طرح های توسعه اقتصادی در سال جهش تولید تاکید کرد.

بهرام سرمست  هفته گذشته در جلسه ستاد سازگاری با کم آبی، در سخنانی وضعیت محیط زیست قم را مورد توجه قرار داد و گفت: حفظ و بهبود منابع طبیعی استان از اهمیت ویژه برخوردار است.

اصلاح روند خام‌فروشی معادن

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: در سال جهش تولید به‌منظور افزایش سطح درآمدزایی فعالیت‌ اقتصادی در حوزه معادن استان، روند خام فروشی مواد معدنی اصلاح می‌شود.

محمود سیجانی درگفت‌وگو با ایرنا افزود: قم ظرفیت‌های مهمی درحوزه معادن دارد و در این بخش توانایی تولید ثروت و ایجاد اشتغال گسترده به خصوص در حوزه‌ فرآوری مواد معدنی فراهم است.

ارائه خدمات به صنعتگران به‌صورت الکترونیکی

استاندار قم گفت: درخواست‌های صنعتگران توسط سامانه‌های الکترونیکی پیگیری و خدمات موردنظر نیز از این طریق و بدون نیاز به حضور فیزیکی ارائه شود.

بهرام سرمست در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم افزود: باید تمام اطلاعات واحدهای صنعتی استان و بهره‌برداران آن‌ها در سامانه‌های الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی ثبت باشد و درخواست‌ها به‌صورت غیرمستقیم و بدون نیاز به مراجعه حضوری موردبررسی قرار و خدمت‌رسانی لازم صورت بگیرد.

قم امن‌ترین استان برای سرمایه‌گذاری

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: در پایش امنیت سرمایه گذاری استان ها توسط مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، قم به عنوان استان برتر کشور معرفی شده است.

مهرداد غضنفری هفته گذشته در گفت‌وگویی افزود: بنابر اعلام نتیجه مطالعات مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی از وضعیت امنیت سرمایه گذاری استان ها در تابستان ۹۸، قم با قرار گرفتن در جایگاه نخست این پایش، عنوان مناسب ترین استان از نظر امنیت سرمایه گذاری را به خود اختصاص داده است.

پیگیری راهبرد کشاورزی تجاری

مدیرتوسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: براساس رویکرد وزارت جهادکشاورزی و به‌منظور کاهش ضایعات درهنگام تولید و توزیع محصولات،‌ راهبرد کشاورزی تجاری دراین استان دنبال می‌شود.

هادی مومنی نسب در گفت‌وگو با ایرنا افزود:‌ اکنون ازجمله رویکردهای مهم در حوزه کشاورزی،‌ حرکت از کشاورزی تولید محور به سمت کشاورزی تجاری است که باید این موضوع در قم نیز اجرایی شود.

بازگشایی قهوه‌خانه‌های بدون ارائه قلیان

مدیر گروه سلامت و محیط کار مرکز بهداشت قم گفت: قهوه خانه ها به شرط ارائه ندادن قلیان مجوز بازگشایی دارند و در صورت هرگونه تخلف با آنها برخورد می شود.

نرگس جعفری در گفت وگویی افزود: با توجه به این‌که قلیان می تواند یکی از راه های انتقال ویروس کرونا باشد، از این رو هیچ یک از صنوف اجازه عرضه و مصرف قلیان و سایر مواد دخانی را ندارند.

حفاظت از تالاب‌ها برای جلوگیری از گردوغبار

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم، با اشاره به سرخ شدن رنگ تالاب حوض سلطان، این پدیده را ناشی از رشد نوعی جلبک در آب های شور این تالاب دانست و گفت: بارندگی های مناسب سه ماه گذشته و تابش مستمر آفتاب، زمینه رشد این جلبک های تک سلولی را در تالاب فراهم آورده است.

سید رضا موسوی مشکینی  هفته گذشته در گفت‌وگو با ایرنا، با بیان این‌که طی دهه های گذشته، تالاب حوض سلطان برای نخستین بار این پدیده زیبا و چشم نواز را تجربه می کند، افزود: تلاش برای احیا و حفاظت از تالاب ها، علاوه بر آثار مثبت و موثر زیست محیطی و مقابله با پدیده شوم گردوغبار، جاذبه های فراوان گردشگری نیز به همراه دارد.

بازسازی ۳۵۰۰ واحد مسکونی در بافت فرسوده

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم گفت: سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در ۶۰ هکتار از بافت فرسوده منطقه خاکفرج قم احداث خواهد شد.

داریوش بلدی در جمع خبرنگاران افزود: در ادامه طرح اقدام ملی مسکن،‌ علاوه بر ساخت واحدهای جدید در شهرک پردیسان، در قالب همین طرح می‌توان در بافت فرسوده شهر هم واحدهای مسکونی ساخت.

تخصیص نیافتن اعتبار مانع اتصال منطقه سلفچگان به راه‌آهن شد

مدیرکل راه‌آهن قم گفت: عدم تخصیص اعتبار و نبود برآورد دقیق از میزان بار منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان که قابل‌حمل بر روی ریل است، مانع اتصال این منطقه به راه‌آهن سراسری شده است.

محسن اعتماد در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بر اساس قانون مجلس شورای اسلامی و مصوبه هیات مدیره راه‌آهن،‌ اتصال هر خط فرعی، چشمه بار و مراکز صنعتی نیازمند زیرسازی از سوی آن مراکز و روسازی از سوی راه‌آهن می‌باشد.

افتتاح نخستین خانه موزه رسمی در ۲ ماه آینده

مدیر عامل سازمان فرهنگی، ورزشی و هنری شهرداری قم گفت: خانه موزه شهیدان زین الدین به عنوان نخستین خانه موزه رسمی این استان در ۲ ماه آینده آماده بهره برداری شده و برای استفاده در اختیار عموم شهروندان قرار می‌گیرد.

ابوالقاسم مقیمی در گفت وگو با ایرنا افزود: کارهای مربوط به ابنیه این خانه موزه در محل منزل شهیدان زین الدین به پایان رسیده و فقط برخی اقدام ها در خصوص طراحی اِلمان ها باقی مانده است.

ایجاد ۲۰ هکتار گلخانه

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: در راستای عمل به شعار جهش تولید،‌ امسال ۲۰ هکتار گلخانه جدید در استان ایجاد می‌شود.

عباس پورمیدانی درگفت‌وگو با ایرنا افزود: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای ازجمله مهم‌ترین‌ برنامه‌های این سازمان است که مطابق با راهبرد تغییر الگوی کشت استان به‌منظور افزایش کمی و کیفی سطح تولیدهای بخش کشاورزی دنبال می‌شود.

ساخت ۴۰ درصد مدرسه‌ها توسط نیکوکاران  

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز قم گفت: ۴۰ درصد فضاهای آموزشی، ورزشی و تربیتی این استان توسط اعضای مجمع خیرین مدرسه‌ساز احداث شده‌است.

سید ناصر علایی طباطبایی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: تاکنون ۲۷۰ مدرسه خیرساز با سه هزار و ۱۰۰ کلاس درس توسط خیرین در این استان ساخته شده‌است.

پاداش به مشترکان کم‌مصرف برق

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: مشترکان خانگی و تجاری این استان که در مصرف برق خود صرفه‌جویی کنند،‌ از تخفیف و پاداش شرکت برق بهره‌مند خواهند شد.

داوود سلیمانیان هفته گذشته در گفت‌وگو با ایرنا افزود: مشترکانی که در مصرف برق ۱۰ درصد صرفه‌جویی نمایند،‌ مبلغ قبض برق آن‌ها ۲۰ درصد کاهش خواهد یافت.

خوشه‌های صنعتی آماده جذب سرمایه‌گذاران

رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: براساس راهبرد اقتصادی استان در سال جهش تولید و به‌منظور رونق هرچه بیشتر خوشه‌های صنعتی و توسعه آن‌ در قم،‌ بستر خوبی برای حضور سرمایه‌گذاران و فعالیت بخش خصوصی در این حوزه فراهم‌شده است.

محمود سیجانی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: هم‌اکنون خوشه‌های فرش، کفش ماشینی،‌ سنگ،‌ پسته،‌ انگشترسازی،‌ پوشاک، سیمان، سوهان، فناوری اطلاعات و محصولات پلاستیکی برای فعالیت در قم شناسایی‌شده است.

سهم اعتبار طرح آبرسانی به عشایر بر مبنای خانوار محاسبه شود

رئیس سازمان امور عشایر کشور، با اشاره به اجرای طرح آبرسانی به عشایر مستقر در محور قم - تهران با ارائه پیشنهادی گفت: اعتبار لازم برای این طرح بر اساس خانوار بهره بردار و همچنین سرانه آبی که تعریف شده است، محاسبه شود.

کرمعلی قندالی در جلسه بررسی مشکل های عشایر و روستاهای قم افزود: عمده اعتبار ما برای طرح فوق از محل بند ه تبصره ۴ و بخش کوچکی از آن نیز از محل بند ب تبصره ۶ قانون بودجه و همچنین از محل مالیات بر ارزش افزوده است.

پرداخت چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از زمان ابلاغ دستورالعمل پرداخت تسهیلات رونق تولید در سال ۹۸ تاکنون،‌ بیش از سه هزار و ۹۴۶ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در قم پرداخت‌شده است.

محمود سیجانی هفته گذشته در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در این مدت ۱۰۵ واحد صنعتی فعال در استان برای دریافت تسهیلات رونق تولید به مبلغ پنج هزار و ۶۳۴ میلیارد به بانک‌های عامل معرفی شدند. 

افزایش واحدهای تولیدی مرتبط با صنایع تبدیلی کشاورزی

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: در سال جهش تولید به‌منظور افزایش بهره‌وری فعالیت‌های بخش کشاورزی استان،‌ تعداد واحدهای تولیدی مرتبط با صنایع تبدیلی کشاورزی در قم افزایش خواهد یافت.

حسین طاهری فرد در گفت‌وگو با ایرنا افزود: راهبرد این سازمان در بخش صنایع تبدیلی و غذایی، تسهیل در راه‌اندازی واحدهای نیمه‌کاره و تکمیل ظرفیت‌ واحدهای موجود، تسهیل در صدور مجوزهای موردنیاز برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های خالی واحدهای تولیدی با صدور مجوز تولید قراردادی و ارائه خدمات فنی و مشاوره‌ای به متقاضیان به‌منظور توسعه هرچه بیشتر این حوزه است.

تامین آب شرب مهم‌ترین نیازهای عشایر

استاندار قم، با تاکید بر ضرورت تامین زیر ساخت ها در مناطق عشایری این استان گفت: راه دسترسی و تامین آب شرب از مهم‌ترین نیازمندی های عشایر قم به شمار می آید.

بهرام سرمست در جلسه بررسی مشکل های عشایر و روستاهای قم افزود: در سال جهش تولید در کنار بخش های اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی موضوع عشایر مغفول مانده است و باید مورد توجه باشد.

۶۷۰ هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی مناطق قشلاقی عشایر است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: ۶۷۰ هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی قم مناطق قشلاق عشایر هستند که وسعت زیادی از استان را شامل می شود و عشایر به صورت پراکنده در آن مستقر می باشند.

عباس پور میدانی در جلسه بررسی مشکل های عشایر و روستاهای قم افزود: ۶۴ درصد از عشایر قم از طایفه مستقل کلکویی و بقیه نیز از طایفه شاهسوند هستند.

نهایی کردن طرح آبرسانی به ۱۲ روستای محروم قم ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

محمد احمدی جبلی مدیر عامل شرکت آبفای روستایی قم در جلسه بررسی مشکل های عشایر و روستاهای قم، با ارائه گزارشی از اجرای طرح آبرسانی به ۱۲ روستای محروم مسیر جاده قم - تهران گفت: برآورد اولیه اعتبار این طرح ۴۷۰ میلیارد بوده، ولی اکنون به دلیل تاخیر در اجرای آن به ۶۲۰ میلیارد ریال افزایش پیدا کرده که از این مبلغ ۱۱۰ میلیارد ریال هزینه شده و ۲۰ میلیارد نیز مربوط به پایگاه هوایی قیام است و در مجموع برای نهایی کردن این طرح و تامین آب شرب سالم بهداشتی برای عشایر به ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار احتیاج است.

قیمت هر متر از واحدهای طرح اقدام ملی مسکن قم ۳۰ میلیون ریال است

مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: هر مترمربع از واحدهای طرح اقدام ملی مسکن در این استان،‌ با نازل‌ترین قیمت و بر اساس برآورد اولیه هر مترمربع تا حدود ۳۰ میلیون ریال پیش‌بینی‌شده است.

حسن صبوری در جمع خبرنگاران، با بیان این‌که اولین واریزکنندگان وجه در اولویت واگذاری واحدهای اقدام ملی مسکن قم هستند، افزود: ۸۵۰ تا یک میلیارد ریال تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد، با بازپرداخت ۱۲ساله در نظر گرفته ‌شده‌است.

۶۵۰۰ هکتار از مزارع زیر کشت گندم

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: ۶هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان زیر کشت گندم آبی و دیم است.

محمدعلی سلامی در گفت‌وگو با ایرنا افزود:‌ امسال پنج هزار و ۲۰۰ هکتار گندم آبی و یک هزار و ۳۰۰هکتار گندم دیم در قم کشت‌شده که اکنون مراحل برداشت و خرید تضمینی آن از کشاورزان در جریان است.

کاهش ۱۱ درصدی سرقت

معاون دادستان و سرپرست دادسرای انقلاب مرکز استان قم گفت: با تلاش شبانه روزی و پیگیری و نظارت دادسرای انقلاب قم در رابطه با برخورد و ساماندهی معتادان، آمار سرقت در سطح شهرستان ۱۱ درصد کاهش داشته است.

سید محمد ملیحی در حاشیه طرح جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر و توزیع کنندگان و حاملان مواد مخدر در گفت وگو با خبرنگاران افزود: معتادان متجاهر ۶ماه در کمپ های ترک اعتیاد نگهداری می‌شوند.

شناسایی ۱۷۰ خودرو سواری دِپو شده

رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: طی ماه‌های فروردین و اردیبهشت‌ماه امسال،‌ ۱۷۰ خودروی نو از نمایندگی‌های فروش و پارکینگ‌های دپو شده خودرو در قم شناسایی شد.

محمود سیجانی در گفت وگو با ایرنا افزود: ارزش تقریبی این خودروها،‌ ۲۲۰ میلیارد ریال برآورد شد که گزارش آن تنظیم و برای رسیدگی در اختیار اداره کل تعزیرات حکومتی استان قرار گرفت.

۲ هزار هکتار سطح زیرکشت کلزا

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: سطح زیر کشت کلزا که نقش موثری در خودکفایی روغن خوراکی دارد در قم به ۲هزار هکتار رسید.

محمدعلی سلامی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در همین رابطه پیش‌بینی ‌می‌کنیم، بیش از چهار هزار تن کلزا در قم تولید و به‌صورت تضمینی باقیمت مصوب از کشاورزان خریداری شود.

سه هزار تبعه خارجی بیمه سلامت می‌شوند

مدیرکل بیمه سلامت قم گفت: با توجه به ابلاغ تفاهم نامه سازمانی مبنی بر انعقاد قرارداد جدید بین سازمان بیمه سلامت و کمیساریای عالی پناهندگان وزارت کشور مبنی بر تمدید قراداد بیمه سلامت، سه هزار و ۵۰ تَن از اتباع خارجی ساکن قم زیر پوشش خدمات بیمه سلامت قرار می گیرند.

محمد رضا فخاریان در گفت‌وگویی افزود: با انعقاد تفاهم نامه بین سازمان بیمه سلامت و کمیساریای عالی پناهندگان اتباع خارجی وزارت کشور، بیمه نامه اتباع تمدید شد و دارندگان دفترچه بیمه سلامت می توانند تا پایان امسال از خدمات بیمه سلامت بهره مند شوند.

اتصال چهار روستا به شبکه ملی اطلاعات

آیین رورنمایی از دسترسی یک هزار و ۳۴ روستای کشور به شبکه ملی اطلاعات هفته گذشته به صورت ویدئوکنفرانس با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار و در پی آن چهار روستای قم نیز به شبکه ملی اطلاعات متصل شد.

آمادگی برای میزبانی رقابت‌های بسکتبال نوجوانان غرب آسیا

مدیرکل ورزش و جوانان قم گفت: قم از سوی فدراسیون بسکتبال به‌عنوان میزبان رقابت‌های بسکتبال نوجوانان غرب آسیا معرفی‌شده است و برای برگزاری این رقابت‌ها آمادگی‌های لازم را دارد.

رسول مُنعِم در مجمع انتخاباتی هیات بسکتبال قم افزود: شیوع ویروس کرونا زمان برگزاری این رقابت‌ها را به تاخیر انداخته است، اما هر زمان که شرایط مهیا شود، قم می‌تواند این رقابت‌ها را به‌خوبی میزبانی کند.

قم با وجود عبور از شرایط پیک کرونا در وضعیت عادی قرار ندارد

استاندار قم گفت: درحال حاضر قم از مرحله پیک بیماری کرونا عبور کرده، ولی هنوز مشخص نیست که شرایط در این استان چه زمانی عادی می‌شود.

بهرام سرمست هفته گذشته در پایان جلسه ستاد ملی کرونا که به صورت ویدیوکنفرانس درآن شرکت کرده بود، در گفت وگو با خبرنگاران افزود: در این جلسه گزارش‌هایی از آخرین وضعیت کرونا در سطح جهان و کشور داده شد.

کاهش ۹۴ درصدی جابه‌جایی مسافر توسط راه‌آهن

مدیرکل راه‌آهن قم گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا، مسافر جابه‌جا شده توسط راه‌آهن قم، از اوایل اسفندماه پارسال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه پارسال،‌ ۹۴ درصد کاهش‌ یافته‌است.

محسن اعتماد درگفت‌وگو با ایرنا افزود: با توجه به این‌که حمل‌ونقل عمومی یکی از نقاط حساسی بود که احتمال شیوع ویروس کرونا را افزایش می‌داد، از اوایل اسفندماه سال پیش فعالیت قطارهای مسافربری متوقف شد.

فعالیت واحدهای تولیدکننده اقلام بهداشتی بدون تعطیلی

رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت:‌ فعالیت واحدهای تولیدکننده کالاهای اساسی و اقلام بهداشتی در استان به‌منظور تامین نیاز مردم بدون هیچ تعطیلی ادامه خواهد یافت.

محمود سیجانی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم افزود:‌ فعالیت حداکثری واحدهای صنعتی تولیدکننده کالاهای اساسی و اقلام بهداشتی در فصل تابستان و پیک مصرف برق که منجر به کاهش فعالیت موقت برخی از واحدهای صنعتی می‌شود،‌ نیازمند تسهیل در جریان تامین انرژی موردنیاز این واحدها در بخش برق و سوخت است.

ممنوعیت فعالیت قلیان سراها

فرماندار قم گفت: شرایط به وجود آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا، بهترین فرصت برای ممنوعیت فعالیت قلیان سراهاست.  

مرتضی حیدری در جلسه بسیج ملی کرونا افزود: اتاق اصناف قم نباید دیگر مجوزی در خصوص فعالیت این مرکزها صادر کند.

بیکاری ۱۲۰۰ نیروی گردشگری به دلیل کرونا

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا یکهزار و ۲۳۳ تَن از کارکنان بخش گردشگری قم به علت فعالیت نداشتن واحدهای گردشگری این استان شغل خود را از دست داده‌اند و بیکار شدند.

سید مهدی حیدرآبادی هفته گذشته در جلسه بسیج ملی کرونا افزود: این تعداد بیکاری از ۴۶ واحد گردشگری قم است.

ارائه ۱۸ هزار خدمت به بیماران مشکوک کرونایی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: مراکز خدمات جامع سلامت به منظور کاهش بار بیمارستان ها و مرکزهای درمانی در شیوع ویروس کرونا، بیش از ۱۸ هزار خدمت به شهروندان ارائه کردند.

سیامک محبی هفته قبل در گفت وگویی افزود: مرکز بهداشت قم به منظور خدمات رسانی به همشهریان و جلوگیری از حضور مردم در مرکزهای درمانی و کاهش بار فعالیت های بیمارستان ها، ۹مرکز خدمات جامع سلامت را برای همشهریان در نظر گرفته که ماه هاست که در حال فعالیت هستند.

نگرانی از شیوع دوباره ویروس کرونا

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: نگران مسافرت ها به قم هستیم و این مسافرت ها موجب می شود تا افرادی که ناقل بیماری کرونا هستند، بار دیگر این ویروس را در سطح شهر گسترش دهند.

محمدرضا قدیر در جلسه ستاد پیشگیری، کنترل و مبارزه با کرونا ویروس این دانشگاه افزود: موضوع کرونا هنوز جدی است و شاهد رشد موارد ابتلا و بستری در سطح شهر قم هستیم.

جدی گرفتن توصیه‌های کرونایی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: شهروندان قم توصیه‌های مرکز بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا را جدی تلقی و از تمام پروتکل‌های ابلاغی پیروی کنند.

سیامک محبی افزود: افرادی که آزمایش بیماری آن‌ها مثبت اعلام می‌شود، باید به مدت ۱۴ روز در قرنطینه کامل قرار بگیرند و تمام ارتباطات کاری و دوستانه خود را به حداقل ممکن برسانند.

«کرونا» ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

برچسب‌ها بسته خبری کم آبی خام فروشی قم توسعه اقتصادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بسته خبری کم آبی خام فروشی قم توسعه اقتصادی بسته خبری کم آبی خام فروشی قم توسعه اقتصادی گفت وگو با ایرنا میلیارد ریال تسهیلات هفته گذشته در گفت وگو شبکه ملی اطلاعات تسهیلات رونق تولید گفت وگویی شیوع ویروس کرونا رییس سازمان صنعت سال جهش تولید واحدهای تولیدی طرح آبرسانی اقدام ملی مسکن صنایع تبدیلی سرمایه گذاری جلسه ستاد تامین آب شرب بهرام سرمست استاندار قم هزار هکتار بیمه سلامت خانه موزه اجرای طرح خام فروشی سه هزار رقابت ها مهم ترین مصرف برق راه آهن کم آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۳۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت

حمید صاحب مدیرکل سلامت شهرداری تهران در مراسم تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت گفت: در جوامع چالش‌هایی پیش می‌آید که با ایثار و از جان گذشتگی می‌توان آن را پشت سر گذاشت. 

حمید صاحب افزود: ارائه خدمت بدون ایثار و گذشت میسر نبود و جان بر کفان سلامت خدماتی را ارائه کردند که بی بدیل بود و مردم و خاطره جمعی آنان هرگز این ایثار را فراموش نمی‌کنند. 

وی ادامه داد: به این ایثار افتخار می‌کنیم. هویت ما همین ایثار و از خود گذشتگی‌ها است. ما همه هویت و شخصیت خود را از این ایثار می‌گیریم. در این راستا در شهرداری و وزارت بهداشت این پیمان را می‌بندیم که مسیر شهدای سلامت را دنبال کنیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در این مراسم گفت: در دوران کرونا که بسیاری به دنبال حفظ خود از این بیماری منحوس بودند، کادر درمان با ایثار خود به دیگران امید به زندگی دادند. 

علیرضا اولیایی‌منش با اشاره به اینکه مقصد همه‌ما باید عاقبت به خیری باشد، شهدای مدافع سلامت را نمونه بارز این عاقبت به خیری دانست و افزود: حضور ایثارگرانه کادر درمان با منش پهلوانانه سبب شد این بار پهلوانانی را بشناسیم که در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) در کنار هم آرمیده‌اند تا یادمان بماند که چه ایام و روزگاری را پشت سر گذاشته‌ایم. 

وی با اشاره به اینکه کادر درمان بر اساس قولی که برای دفاع و حراست از سلامتی مردم داده بودند تا آخرین لحظه در جبهه سلامت خدمت کردند و گوهر جان خود را در این راه هدیه کردند، افزود: شهدای مدافع سلامت با صداقت در جبهه سلامت خدمت کردند. این نعمت بزرگی است که شهدای ما عاقبت به خیر شدند. در زمانه سخت مانند دوره کرونا  تشخیص‌ها سخت می‌شود و امتحان‌های الهی عیار مردانگی و پهلوانی را نشان می‌دهد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه ایثار کادر درمان در دوره کرونا بی نظیر بود، ادامه داد: در دوره‌ای که روزانه ۷۰۰ فوتی داشتیم برخی شهدای مدافع سلامت حاضر نبودند از بیمارستان خارج شوند و حتی به دیدار خانواده خود نرفتند. اما بدون اینکه خانواده و عزیزان خود را ببینند به شهادت رسیدند که چنین ایثاری بی نظیر است.

اولیایی‌منش با قدردانی از شهرداری تهران در حوزه سلامت در برپایی مراسم بزرگداشت مدافعان سلامت اظهار داشت: آنطور که باید و شاید از شهدای مدافع سلامت تجلیل نشده است. امیدواریم افتخار خادمی خانواده شهدای سلامت را داشته باشیم.

اخگرپور شهردار منطقه ۱۹ نیز گفت: شهدای مدافع سلامت بودند که نزدیکتر از هر برادر و خواهری در دوران کرونا در کنار بیمار بودند و در راستای سلامت جامعه تلاش کردند. ما باید این شهدا را تکریم و یاد آنان را پاس بداریم.

در این مراسم با اهدای لوح از خانواده شهدای مدافع سلامت تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • اتمام عملیات باند شرقی کیلومتر ۷۴ تا ۷۷ رینگ حفاظتی شهر اصفهان
  • اعلام همکاری قزاقستان در بخش معادن با افغانستان
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای درقم برگزارمی شود
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲