Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس جمعیت هلال‌احمر با تأکید بر لزوم آماده‌باش نیروهای امدادی استان‌های کشور برای برگزاری مانور لحظه‌ای گفت: خرید تجهیزات مورد نیاز هلال‌احمر در دستور کار قرار گرفته است. ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵ استانها سمنان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، کریم همتی ساعتی پیش در مراسم دومین مانور زلزله صفر لحظه‌ای در کشور که در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات امداد و نجات استان سمنان برگزار شد با اشاره به اینکه نخستین مانور زلزله در استان قزوین برگزارشده است اظهار داشت: با برگزاری مانورهای مختلف می‌توان آمادگی استان‌ها را در مواجه‌شدن با حوادث قهری مورد ارزیابی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زلزله 4.1 ریشتری نصرت‌آباد در استان سیستان و بلوچستان را لرزاندتاز‌ه‌ترین اخبار از خسارت زلزله فارس| 240 واحد مسکونی روستایی در گراش آسیب دید / توزیع چادر بین زلزله‌ز‌دگانزلزله بیرم خسارت نداشته است؛ نکات امدادی به مردم آموزش داده شدزلزله 5.1 ریشتری بیرم استان فارس را لرزاند

وی تأکید کرد: برای آمادگی هر چه بیشتر استان‌های مختلف کشور در مواجهه با حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی برگزاری چنین مانورهایی بسیار ضرورت دارد.

 رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: متأسفانه در حال حاضر آمادگی‌ها برای مواجه‌شدن با حوادث مختلف اعم از طبیعی و غیرطبیعی در حد ضعیفی است و به عبارتی باید گفت به‌هیچ‌وجه این میزان آمادگی کافی نیست.

همتی بر دستور کار قرار گرفتن ارائه آموزش‌های همگانی برای آمادگی برابر حوادثی نظیر سیل، زلزله، رانش زمین، طوفان و دیگر بلایا و حوادث تأکید کرد.

وی بیان کرد: نیروهای هلال‌احمر نیز می‌بایست در کمترین زمان ممکن در هنگام بروز حوادث مختلف بهترین کارایی و عملکرد را داشته باشند.

 رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور خاطرنشان کرد: هیچ‌گونه هماهنگی قبلی در استان‌های مختلف کشور برای برگزاری مانورهای صفر لحظه‌ای انجام نمی‌شود؛ بنابراین کسب آمادگی کامل استان‌ها لازم و ضروری است.

همتی با تأکید بر لزوم توسعه تجهیزاتی جمعیت هلال احمر کشور برای بهبود خدمت‌رسانی در شرایط بحران گفت: خرید تجهیزات مورد نیاز هلال‌احمر در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/363/ش

R41366/P/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس جمعیت هلال احمر دستور کار قرار استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۳۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتگی / امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر به بیش از ۱۳۰۰ نفر

به گزارش روابط عمومی سازمان امداد و نجات؛ صادق محمودی افزود: از تاریخ ۴ تا ۶ اردیبهشت ماه، ساعت ۰۵:۰۰صبح ۱۱ استان اصفهان، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در این بین نیرو‌های این جمعیت طی ۶۲ مورد عملیات امداد و نجات به هزار و ۲۸۴ نفر متأثر از سیل امدادرسانی کردند، ۸۹ نفر را به مناطق امن انتقال، و از ۸۸ منزل مسکونی تخلیه آب صورت گرفت.

محمودی تصریح کرد: ۱۴۶ کیلوگرم نایلون، ۲۹ تخته پتو، ۲۶ تخته موکت و ۱۵ بسته غذایی توسط نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر در بین متأثرین توزیع گردید.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد:۱۰۵تیم عملیاتی متشکل ۴۰۳ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • وقوع ۳۰ حادثه کوهستان در کرمانشاه/ استان دوم کشور در حوادث کوهستان هستیم
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی ۱۲ استان
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۲ استان
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان رسید
  • مصوبات کمیسیون‌ها درباره اسقاط خودرو و قیمت‌گذاری آرد و نان
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان رسید/ تخلیه آبگرفتگی صحن مزار
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل
  • ۱۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتگی / امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر به بیش از ۱۳۰۰ نفر