Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@15:04:59 GMT

۶ نیروگاه در لرستان ایجاد شده است

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۴۳۷۱۹

۶ نیروگاه در لرستان ایجاد شده است

ایسنا/لرستان مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: تاکنون شش نیروگاه در استان ایجاد شده است.

فریدون خودنیا در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص ایجاد نیروگاه‌های تولید پراکنده برق اظهار کرد: نیروگاه بروجرد به تازگی با ظرفیت هفت مگاوات و سرمایه‌گذاری ۴۶ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی افتتاح شده است.

وی اضافه کرد: با احتساب نیروگاه پراکنده برق بروجرد، ۶ نیروگاه در استان ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان با بیان اینکه نیروگاه جدید دیگری با ظرفیت ۶ مگاوات در دورود داریم که ظرف یکی دو ماه آینده با انجام اتصال به شبکه افتتاح می‌شود، گفت: هر نیروگاهی که افتتاح شده بین ۱۵ تا ۲۰ نفر اشتغالزایی داشته است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان عنوان کرد: همه نیروگاه‌های تولید پراکنده برق توسط بخش خصوصی در استان ایجاد شده است.

خودنیا با تاکید بر اینکه این نیروگاه‌ها در محل مصرف برق احداث می‌شوند، افزود: بیشتر در شهرک‌های صنعتی نیروگاه‌ها ایجاد شدند و این مهم سبب شده با کمترین هزینه تولید برق داشته باشیم.

وی با تاکید براینکه لرستان در خصوص  ایجاد نیروگاه‌ها در غرب کشور حائز رتبه یک است، اظهار کرد: هیچ استانی به اندازه لرستان خوب عمل نکرده و هر نیروگاه تولید پراکنده برق در استان بین ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان هزینه احداث در برداشته است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: ۲۵۰ میلیارد تومان در صنعت تولید برق استان برای تولید برق سرمایه‌گذاری شده است.

این مسئول با بیان اینکه نیروگاه خرم‌آباد نیز افتتاح شد و زیر نظر معاونت تخصصی وزارت نیرو است، افزود: در بخش تولید خوب عمل کردیم و جزو استان‌های مطرح کشور هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی پيك مصرف برق مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان ایجاد شده پراکنده برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۳۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارفرمایان به کارگران معدن توجه ویژه‌ای داشته باشند

ایسنا/لرستان لرستان یکی از استان‌های مطرح کشور در تولید سنگ به ویژه سنگ‌های تزئینی است و تقریباً ۲۵ درصد ذخایر سنگ تزئینی کشور را داراست اما نتوانسته از این ظرفیت در راستای اشتغال پایدار و رونق اقتصادی این استان بهره ببرد.

یکی از مهمترین منابع طبیعی لرستان معادن سنگ هستند که از منظر اقتصاد کلان بخش معدن در استان دارای مزیت رقابتی است و می‌توان از این فرصت برای ایجاد اشتغال پایدار و ارزآوری به استان بهره بر، متاسفانه خام فروشی باعث شده این صنعت در استان رونق آنچنانی نداشته باشد.

در هیمن راستا امروز یازدهم اردیبهشت ماه به مناسبت گرامیداشت روز کارگر خبرنگاران لرستان به همراه استاندار لرستان از «معدن سنگ گوهره دربچاه نرگسه چگنی» بازدید کردند.

در این بازدید ابوطالب شفقت، استاندار لرستان با تبریک روز کارگر گفت: لرستان غنی از ذخایر بسیار با ارزش است و یکی از معادن مهم آن که در شهرستان چگنی به وفور می‌شود مشاهده کرد، سنگ گوهره است.

وی بیان کرد: نیاز است این سنگ به کیفی برداشت شود و بتونیم فرآوری آن را از صفر تا صد در استان انجام دهیم و از خام‌فروشی آن اجتناب کنیم.

استاندار لرستان گفت: نیاز است کارفرمایان به کارگران معدن توجه ویژه‌ای داشته و قدردان تلاش آنان باشند.

شفقت خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم دولت کار و خدمت است و تلاشش تولید بیشتر، جهش تولید و تولید کیفی محصولات است.

در این خصوص مسعود حیدری یکی از بهره‌برداران حوزه سنگ در استان به ایسنا گفت:  معادن سنگ تزئینی عمدتاً در جنوب غرب استان و در شهرستان دوره چگنی قرار دارد.

وی بیان کرد: بیشترین تعداد معادن و شاغلین معدن، مربوط به استخراج سنگ‌های تزیینی، سنگ آهک، شن و ماسه است اما متأسفانه در شرایط فعلی به دلیل فرسودگی و استهلاک بالای تجهیزات مورد استفاده شاهد فروش سنگ استان به صورت خام و با قیمت نازل هستیم.

این بهره‌بردار حوزه سنگ بیان کرد: بهره‌برداری از این معادن به شکل نامطلوب و غیراقتصادی انجام می‌پذیرد که نتیجه آن خروج قریب به ۶۰ درصد منابع سنگ استان به صورت خام است.

رضا بهرامی هم در خصوص وضعیت فروش سنگ گوهره گفت: سنگ‌های تزئینی مزیت منطقه چگنی محسوب می‌شود که می‌توان با فراوری آن لرستان را به لحاظ اقتصادی متحول کرد.

بهره‌بردار حوزه سنگ عدم وجود شهرک‌های مجهز و مدرن سنگ و مساعد نبودن زیرساخت‌های لازم از جمله مشکلات این صنعت برشمرد و تصریح کرد: می‌توان با فرآوری کامل مواد معدنی استان ظرفیت ایجاد اشتغال در این حوزه را تا ۱۲ هزار نفر افزایش داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کارفرمایان به کارگران معدن توجه ویژه‌ای داشته باشند
  • ساختمان اورژانس، پد آشیانه بالگرد و سوله بحران ساخته می‌شود
  • هشدار زرد هواشناسی در لرستان/ رگبار باران در راه است
  • دیدار فرمانده سپاه لرستان با جامعه کارگری
  • لرستان بارانی می‌شود
  • واحد‌های بخار نیروگاه طرشت وارد مدار تولید شد
  • تلاش ها برای تحقق تابستان بدون خاموشی در قم
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • ایجاد ۵۷ شهرک در کشور مصوب شده است
  • شرایط ناپایدار برای مناطق غربی و جنوبی لرستان