Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@14:52:32 GMT

مسئولان به سخنان رهبری عمل کنند

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۴۳۷۴۲

مسئولان به سخنان رهبری عمل کنند

ایسنا/لرستان یک کارشناس مذهبی با اشاره به این‌که عمل به قرآن عمل به بیانیه «گام دوم انقلاب» است، گفت: مسئولان فکر می‌کنند اگر سخنان رهبری را گوش دادند کار تمام است در صورتی‌که باید به آن عمل شود.

حجت‌الاسلام محمدحسین وحیدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که برای ترویج فرهنگ قرآنی باید کار تشکیلاتی انجام داد، اظهار کرد: با یک اداره ارشاد اسلامی، اوقاف و تبلیغات نمی‌شود نظام قرآنی را در نظام اسلامی برپا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که بزرگ‌ترین حلقه مفقوده ما اتصال به ولی است،   ادامه داد: ما باید به بیانیه «گام دوم انقلاب» عمل کنیم و عمل به قرآن عمل به بیانیه «گام دوم انقلاب» است، مسئولان فکر می‌کنند اگر سخنان رهبری را گوش دادند کار تمام است در صورتی‌که باید به آن عمل شود.

وحیدی مشکلات مؤسسات قرآنی را نوع عملکرد مدیران برشمرد و اظهار کرد: مشکلات حوزه قرآن مسائل کلان و اساسی است تا مشکلات اساسی حل نشود نمی‌توان در جامعه گفتمان قرآنی را ترویج داد.

این کارشناس مذهبی با اشاره به این‌که باید حداکثر جهت‌دهی توسط متخصصان قرآن ایجاد شود، افزود: جامعه متمدن اسلامی یعنی جامعه‌ای که در عرصه تربیت، عمران، علم، فناوری، تجارت و در تمام عرصه‌ها به قرآن عمل شود.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که نسل جدید در حال فاصله گرفتن از قرآن هستند، لذا می‌طلبد فعالان و نخبگان قرآنی ما به‌ویژه مربیان و مدرسان قرآن‌کریم برای جذب نسل جدید برنامه داشته باشند.

وحیدی با اشاره به این‌که امروز ما شاهدیم که ابزار سرگرمی و تفریحی نسل جدید را مجذوب خود کرده است لذا ضرورت ایجاب می‌کند در حوزه آموزش قرآن‌کریم شیوه‌های آموزشی نوین را ابداع و به‌کارگیری کنیم، تصریح کرد: وقتی توانستیم با استفاده از شیوه‌های نو و خلاقانه کودک و نوجوان و حتی جوان را به کلاس‌های قرآنی جذب کنیم راحت‌تر می‌توانیم در زمینه ترویج اخلاق و فرهنگ قرآنی کار کنیم.

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: یکی‌از راه‌های جذب قرآن‌آموز، بکارگیری مربیان جوان و آموزش دیده در حوزه کودک و نوجوان است؛ بنابراین پیشنهاد من این است که مؤسسات قرآنی زمینه‌ای برای آموزش تخصصی ویژه مدرسان قرآن‌کریم فراهم آورند و برنامه‌های تحولی را در اولویت کار خود قرار دهند، همچنین برگزاری اردوهای تفریحی باعث می‌شود که اشتیاق بیشتری به فضای قرآنی پیدا کنند و این امر زمینه یادگیری را در کودکان و نوجوانان فراهم می‌کند.

وی با اشاره به این‌که اخلاق مربی از دیگر مواردی است که باید مورد توجه باشد، عنوان کرد: نسل کودک و نوجوان مجذوب مربی‌ خواهند شد که فضای شاد و صمیمی را در کلاس فراهم کند؛ لذا باید قرآنیان در وهله اول خود را به اخلاق قرآنی مزین کرده و پس‌از آن به آموزش بپردازد.

وحیدی با بیان این‌که بیان قصص قرآنی در قالب اجرای تئاتر، بازی، نقاشی و... رده سنی کودک و نوجوان را مجذوب خود خواهد کرد، افزود: در کنار روش سنتی استفاده از روش‌های نوین باید مورد استفاده قرار گیرد. امروز روش سنتی که قرآن‌آموز صرفاً قرآن را قرائت می‌کرد و متربی به‌دنبال غلط‌گیری بود، دیگر پاسخگو نیست.

این کارشناس مذهبی تأکید کرد: آن‌چه که در آموزش برای قشر کودک و نوجوان تأثیرگذار است، آموزش همراه با تفریح و سرگرمی است؛ لذا مربی باید در خلال آموزش با ایجاد فضای شاد کلاس قرآن را برای قرآن‌آموز محبوب کند.

وی تصریح کرد: امروز بسیاری از خانواده‌ها از فضاهای قرآنی دور شده‌اند و بسیاری از مدارس نیز رسالت خود را در حیطه آموزش قرآن به‌صورت تخصصی انجام نمی‌دهد و درس قرآن در حاشیه است و در کمتر مدارسی هست که معلم قرآن در این رشته تخصص دارد.

وحیدی با اشاره به این‌که آموزش قرآن در مدارس ما مطلوب نیست، افزود:  مدارس برای هر درسی متخصص آن رشته را به کار می‌گیرند، اما نوبت به درس قرآن که می‌رسد هر معلمی را برای تدریس می‌فرستند این در حالی‌است که آموزش قرآن همراه با تربیت آن مؤثر است؛ لذا یک معلم قرآن باید آن میزان از تخصص در این زمینه را داشته باشد تا علاوه‌بر آموزش صحیح مهارت انتقال پیام قرآنی را در قالب داستان، نقاشی و... برای کودک و نوجوان داشته باشد.

وی تأکید کرد: در حال حاضر اساسی‌ترین راهکار برای ترویج فرهنگ قرآن و عترت و نهادینه کردن آن در جامعه عمل به قرآن است زیرا اگر قرآن بخوانیم یا حفظ کنیم باید گامی برای رسیدن به عمل به آیات آن باشد، در غیر این‌صورت ما در قبال قرآن مسئول خواهیم بود و دیگر شاهد کارایی و تاثیرگذاری مثبت آن در زندگی خود و جامعه نخواهیم بود و علاوه‌بر این از آنجایی که قرآن برای تمام زمان‌ها قابل استفاده است، با تدبر و عمل به آن تمام مشکلات و مسائل روز قابل حل می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بیانیه گام دوم انقلاب کارشناس مذهبی کودک و نوجوان آموزش قرآن آن عمل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۳۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از معلمان مردمی‌سازی شود

نمانیده ولی فقیه در کاشان ضمن گرامیداشت روز معلم گفت: تقدیر از معلمان کاشانی مردمی‌سازی شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدسعید حسینی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان کاشان اظهار داشت: شخصی نزد پیامبر اکرم آمده و از باسخاوت‌ترین افراد سوال شد و حضرت پاسخ داد باسخاوت‌ترین افراد خداوند متعال است.

وی افزود: در بیان انسان‌ها باسخاوت‌ترین افراد پیامبر اکرم(ص) است و پس از آن دو دسته می‌شوند که دسته نخست شهدا هستند و دسته دیگر معلمان هستند و از این رو معلم در روز قیامت به عنوان یک امت مبعوث می‌شود و این عنایت خداوند به معلمان است.

نماینده ولی فقیه در کاشان ابراز داشت: بچه‌های ما در ابتدایی یک الی دو معلم دارند اما وقتی به دبیرستان می‌آید هر دانش‌آموز چندین معلم دارد و حقیقتا تقدیر از همه معلمان در مقطع متوسطه اول و دوم برای دانش‌آموزان امکان‌پذیر نیست.

وی ضمن تاکید بر تقدیر از معلمان به صورت مردمی و بر اساس برنامه‌ریزی از سوی انجمن اولیاء و مربیان هر مدرسه گفت: مسئولان از معلمان نیز یاد کرده و از آنان تقدیر کنند به نحوی که مسئولان با حضور در منازل معلمان خودشان از آنان بازدید کنند.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه عیادت از معلمان مسئولان تاثیر. بسزایی در روحیه آنان دارد، تصریح کرد: معلمان در تربیت فرزندان ما به ویژه نسل کودک، نوجوان و جوان ما تاثیر بسزایی دارد چراکه این نسل در آینده مسئولان این کشور خواهند شد.

وی ضمن تاکید بر توجه ویژه به سیاست‌های کلی در حوزه آموزش و پرورش تاکید کرد: عبودیت خداوند، نماز از مهمترین ارکان دین اسلام و حیات طیبه است و مسئولان در این زمینه نیزز توجه ویژه‌ای داشته باشند چراکه در رشد و تعالی روح آدمی موثر است.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کاشان نیز در این نشست اظهار داشت: عدم توجه به نهاد آموزش و پرورش زمینه بروز ناهنجاری در جامعه را فراهم می‌کند، در سند تحول بنیادین، بیانیه گام دوم انقلاب و سند دولت مردمی، توجه ویژه به نهاد آموزش و پرورش تاکید شده است.

تأکید امام‌جمعه سمنان بر آموزش معلمان جدید‌الورود

حمیدرضامحمدی فشارکی افزود: اصحاب فرهنگ و نخبگان جامعه باید به حوزه آموزش و پرورش توجه ویژه داشته باشند و به مسوولان این حوزه کمک کنند؛ نهاد آموزش و پرورش پنج هزار معلم و 36 هزار دانش‌آموز شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده است، هر هزینه‌ای برای آموزش و پرورش شود، نوعی سرمایه گذاری است.

انتهای پیام/801

دیگر خبرها

  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • رقابت قرآنی ۱۲۰۰ دانش‌آموز و معلم در کهگیلویه و بویراحمد
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • تقدیر از معلمان مردمی‌سازی شود