Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان روز جمعه در بیانیه‌ای خواستار باقی ماندن تحریم تسلیحاتی اروپا علیه ایران تا پایان سال ۲۰۲۳ شدند. تروئیکای اروپایی در این بیانیه آورده‌اند: ما معتقدیم که رفع تحریم تسلیحاتی ایران براساس قطعنامه ۲۲۳۱ در ماه اکتبر، تاثیرات بزرگی بر امنیت و ثبات منطقه‌ای داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما خواستار آن هستیم که تحریم‌های اتحادیه اروپا در حوزه صادرات تسلیحات متعارف و تکنولوژی موشکی به ایران، تا سال ۲۰۲۳، سر جای خود باقی بماند.
به گزارش خرداد، تروئیکای اروپایی طی بیانیه ای خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی اتحادیه اروپا علیه ایران شدند.
وزیران خارجه سه کشور اروپایی پس از مذاکرات خود در برلین در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: ما سه کشور اروپایی به انجام کامل قطعنامه ۲۲۳۱ و برجام متعهد هستیم.
در این بیانیه تاکید شده است: ما معتقدیم که رفع تحریم تسلیحاتی ایران براساس قطعنامه ۲۲۳۱ در ماه اکتبر، تاثیرات بزرگی بر امنیت و ثبات منطقه‌ای داشته باشد. ما خواستار آن هستیم که تحریم‌های اتحادیه اروپا در حوزه صادرات تسلیحات متعارف و تکنولوژی موشکی به ایران، تا سال ۲۰۲۳، سر جای خود باقی بماند.
تروئیکای اروپایی در بیانیه خود نوشتند: ما می‌خواهیم این موضوع را با هماهنگی نزدیک با روسیه و چین به عنوان اعضای موجود برجام و سایر اعضای شورای امنیت و سایر عناصر کلیدی بحث کنیم. برچسب ها: تروئیکا ، اروپا ، تحریم تسلیحاتی ایران

منبع: خرداد

کلیدواژه: تروئیکا اروپا تحریم تسلیحاتی ایران تحریم تسلیحاتی اتحادیه اروپا قطعنامه ۲۲۳۱ سال ۲۰۲۳

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۴۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد

دولت فرانسه با متهم کردن روسیه به انتشار اخبار جعلی و نادرست، از اتحادیه اروپا خواست تا تحریم‌های بیشتری علیه مسکو اعمال کند.

به گزارش اسپوتنیک، فرانسه از اتحادیه اروپا درخواست کرد تحریم‌های جدیدی را برای هدف قرار دادن اطلاعات نادرست روسیه و مداخله در انتخابات در سراسر جهان اعمال کند.

بلومبرگ روز چهارشنبه با استناد به یک پیش نویس پیشنهادی، گزارش داد که فرانسه از اتحادیه اروپا خواسته تحریم های جدیدی علیه روسیه به دلیل ادعاهای دخالت در انتخابات اعمال کند.

در پیش نویس نقل شده توسط بلومبرگ آمده است که این محدودیت‌ها افراد و نهادهای مرتبط با روسیه را که گفته می شود در اقداماتی برای تضعیف دموکراسی، ثبات و حاکمیت قانون از طریق انواع ابزارهای ترکیبی دخیل هستند، هدف قرار می‌دهد.

در گزارش ارائه شده توسط فرانسه ادعا شده است که روسیه با انتشار اخبار جعلی با هدف افزایش اختلاف بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا فعالیت‌های بی‌ثبات کننده انجام می‌دهد.

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه افزود: مقامات اتحادیه اروپا نگران افزایش حجم اطلاعات جعلی در رسانه‌های اجتماعی در آستانه انتخابات ماه ژوئن هستند.

رسانه های خبری گفتند که پیشنهاد فرانسه از حمایت کشورهای استونی، لتونی، لیتوانی، هلند و لهستان برخوردار است.

ماه گذشته، مقامات جمهوری چک تعدادی از نمایندگان پارلمان اتحادیه اروپا را متهم کردند که از یک رسانه‌ طرفدار روسیه برای انتشار دیدگاه این کشور در مورد وضعیت بین‌المللی، رشوه دریافت کرده‌اند.

روسیه بارها اتهامات غرب در مورد دخالت روسیه در امور داخلی سایر کشورها را رد کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • انتقاد نماینده بلژیکی از رویکرد اتحادیه اروپا در قبل نسل کشی غزه
  • بورل: درباره ایران باید جایی را برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • بورل: تحریم‌ها ایران را نمی‌ترساند
  • امیرعبداللهیان: اروپا از توصیه واشنگتن پیروی نکند
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران
  • امیرعبداللهیان: اروپا نباید از توصیه واشنگتن پیروی کند