Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد ناظمی اردکانی دبیرکل جامعه اسلامی مدیران در گفتگو با خبرنگار مهر،  درباره عدم توفیق احزاب در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: برای نهادینه سازی مردم سالاری دینی رویکرد تحزب گرایی در فضای سیاسی کشور اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: فراز و نشیب هایی که در فضای سیاسی ظرف چهار دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی وجود داشته و باعث شده است که در رقابت های نامتعارف سیاسی در انتخابات های مختلف ظرفیت های سیاسی به کلی تخریب و از بین برود، به جهت عدم وجود ساختار حزبی مناسب در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه وجود ساختار حزبی عاملی برای کادرسازی و اداره کارآمد کشور می شود، اظهار داشت: حزبی که در انتخابات پیروز می شود و تصمیم گیری اداره کشور را برعهده می گیرد پاسخگوی عملکرد خود است و نمی تواند فرافکنی کند.

ناظمی اردکانی گفت: در کشورهایی با ساختار حزبی وقتی یک حزب پیروز میدان می شود تشکیل کابینه بر عهده اوست، زیرا اقتدار نظام اجرایی و هم افزایی آن با نظام تقنینی بسیار حائز اهمیت است. شکل گیری این ساختار در ایران نیاز به اصلاح قوانین دارد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر علیرغم تصویب و ابلاغ قانون احزاب ظرف سه سال گذشته عملاً اتفاق مبارکی نیفتاده است، افزود: این اصلاحات نتوانسته فضای سیاسی کشور و رقابت های انتخاباتی را به سمت دو یا سه حزب قدرتمند سوق بدهد، هر چند که در ماه های منتهی به انتخابات، احزاب با گرایش اصولگرایی و اصلاح‌طلبی با یکدیگر ائتلاف می کنند و دو جریان سیاسی می سازند و این دو جریان با هم رقابت می کنند.

دبیرکل جامعه اسلامی مدیران اضافه کرد: با این حال ائتلاف جریان های سیاسی در ایران پس از انتخابات از هم گسیخته می شوند و اثرگذاری آنها از بین می رود، زیرا هر حزبی به دنبال کار خود می رود و پاسخگوی عملکرد نمایندگان خود نیست، در نتیجه انسجام سیاسی به وجود نمی آید.

ناظمی اردکانی با اشاره به اینکه زمینه و ظرفیت تحزب گرایی در کشور وجود دارد اما اراده و جسارت لازم در میان فعالان سیاسی نیست، تصریح کرد: ظرفیت قانون اساسی اجازه این‌کار را می دهد و در صورتی‌که شورای نگهبان تایید صلاحیت کاندیداها را به نهایی شدن آنها در رقابت های درون حزبی دو جریان سیاسی قدرتمند کشور مشروط کند زمینه برای تشکیل یک نظام منسجم حزبی فراهم می شود.

وی تاکید کرد: علاوه بر این وزارت کشور باید کمیسیون ماده احزاب را به سمت ائتلاف های سیاسی با کمک خانه احزاب سوق دهد.

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: در صورتی که با اصلاحاتی در قانون اساسی حزب پیروز در انتخابات مجلس به صورت مطلق یا نسبی برای تشکیل دولت وزن پیدا کند، گام‌های پیشرفت به سوی یک نظام حزبی مستحکم تر برداشته می شود و اداره کشور با کارآمدی بیشتر و هزینه کمتر انجام می گیرد.

کد خبر 4951292

منبع: مهر

کلیدواژه: جبهه پیروان خط امام و رهبری مردم سالاری دینی قانون اساسی خانه احزاب مجلس شورای اسلامی محمد باقر قالیباف ایالات متحده آمریکا حجت الاسلام حسن روحانی ایران سید عباس موسوی محمدجواد ظریف مجلس یازدهم حسن روحانی محمود واعظی هیئت دولت ویروس کرونا خبرگزاری مهر مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۴۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت مصرف با روش‌های هوشمند امکان‌پذیر است

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی صبح چهارشنبه در آئین آغاز به کار بیست و هشتمین کنفرانس بین‌المللی شبکه‌های توزیع نیروی برق که در دانشگاه زنجان برگزار شد، تحقق مدیریت مصرف انرژی را در گرو حرکت به سمت هوشمندسازی این عرصه عنوان کرد و گفت: متأسفانه همه ساختارها و فرآیندها در کشور به صورت غیربهره‌ور در کشور شکل گرفته است.

وی یکی از دلایل اصلی در غیر بهره‌ور بودن ساختارها و فرآیندها را که به قبل از انقلاب برمی‌گردد، ناشی از متکی بودن به اقتصاد نفت عنوان کرد و افزود: یکی از عرصه‌هایی که باید به سمت هوشمندسازی حرکت کند، بحث توزیع برق است؛ چرا که این رویکرد منجر به مدیریت مصرف در حوزه انرژی خواهد شد.

دبیر علمی این کنفرانس نیز با بیان اینکه بیش از ۱۰۰۰ نفر در این کنفرانس بین‌المللی شرکت کردند، یادآور شد: ۲۷۹ مقاله در این کنفرانس پذیرش شد که داوری این تعداد مقاله را ۵۷۰ داور از سراسر کشور بر عهده داشتند.

علی ابدالی با اشاره به اینکه ۱۰ مقاله برتر فارسی در دو ژورنال و ۱۰ مقاله برتر انگلیسی نیز با داوری مجدد به چاپ خواهد رسید، خاطرنشان کرد: در کل ۸۲۱ مقاله به این کنفرانس ارسال شد که افزایش ۹ درصدی داشت.

گفتنی است، بیست و هشتمین کنفرانس بین‌المللی شبکه‌های توزیع برق به میزبانی شرکت توزیع برق زنجان در دانشگاه زنجان در حال برگزاری است و بیش از ۱۰۰۰ نفر از سراسر کشور از بخش دولتی صنعت برق، بخش خصوصی و دانشگاهی طی سه روز برگزاری این کنفرانس حضور خواهند داشت.

کد خبر 6094163

دیگر خبرها

  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • مدیریت مصرف با روش‌های هوشمند امکان‌پذیر است
  • چالش‌ها و راهکار‌های مشارکت سیاسی آگاهانه
  • جنبش دانشجویی آمریکا اراده لازم برای تغییر را دارد
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • در جنگ‌ روایت‌ها به رسانه‌ها جدی‌تر توجه کنیم
  • موگویی: وزارت خارجه هنوز اسناد پهلوی اول و دوم را آزاد نکرده است/ باقری‌کنی: ورود به پژوهش درباره امنیت ملی جسارت می‌خواهد
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است