Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل اتکا در پیامی به مناسبت سالروز شهادت شهید مصطفی چمران تاکید کرد: مصطفی چمران، طلایه دار اندیشه های آزادیخواهی و ضدمارکسیستی نماد بارز بی علاقه گی به دنیا و عشق به خالق خویش است.

به گزارش خبرگزاری فارس، مرتضی اعلمی مدیرعامل شرکت فروشگاههای زنجیره ای اتکا در پیامی به مناسبت بزرگداشت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران، تاکید کرد: افکار  و منشِ  بزرگان هر نسلی، چونان بارانِ زندگی بخش، فرهنگ زمانه خویش را شکل می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اندیشه تابناک ایرانِ کنونی، وامدار  ازخودگذشتگی های این نخبگان تاریخ است و صحیح ترین مسیرِ تبلور این اندیشه ، بررسی اندیشه های این بزرگان است.

متن کامل این پیام به شرح زیر است: به خاطر عشق است که فداکاری می کنم. به خاطر عشق است که به دنیا با بی اعتنائی می نگرم و ابعاد دیگری را می یابم. به خاطر عشق است که دنیا را زیبا می بینم و زیبائی را می پرستم. به خاطر  عشق است که خدا را حس می کنم، او را می پرستم و حیات و هستی خود را تقدیمش می کنم.

«بخشی از وصیت نامه شهید دکتر مصطفی چمران»

افکار  و منشِ  بزرگان هر نسلی، چونان بارانِ زندگی بخش، فرهنگ زمانه خویش را شکل می دهد. اندیشه تابناک ایرانِ کنونی، وامدار  ازخودگذشتگی های نخبگان تاریخ است و صحیح ترین مسیرِ تبلور این اندیشه ، بررسی اندیشه های بزرگان است.

مصطفی چمران، طلایه دار اندیشه های آزادیخواهی و ضدمارکسیستی نماد بارز بی علاقه گی به دنیا و عشق به خالق خویش است؛ مادامیکه ظلم در عمیق ترین نقطه سیاهچال خود بیداد می کند، در حالی که در والاترین سطح علمی دورانِ خویش تحصیل می کرد، با برخورداری از بینش عمیق مذهبی از قلب استکبار کوچ کرده و از  قلب مصر ستم دیده تا بیروت سوخته و خراب، تا قله های بلند کوه های جبل عامل و در مرزهای فلسطین اشغال شده از خود قهرمانی های بسیاری  به یادگار گذاشته وهمیشه  در قلب محرومین و مستضعفین شیعه جای گرفت.

هم او بود که تمام تجربیات انقلاب، علمی و دانش مذهبی خویش را در راه انقلاب گذاشت، بی ادعا و هیاهو ولی قاطع به سازندگی پرداخت؛ چنان درخشید که آن پیر فرزانه سکان دفاع از کیان وطن را به وی سپرد.

چمران را در چند سطر و چند صفحه و ... نمی توان شناخت، چمران رهروی شایسته در مسیری درخشان از آزادیخواهی، جوانمردی و مسلمانی است، او را در مکتب پیشوایش حسین(ع) باید شناخت، چه بسا که دهلاویه کربلای او بود... راهش  پر رهرو باد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید عشق شهادت فرهنگ شهید عشق شهادت فرهنگ مصطفی چمران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۴۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ عنوان برنامه هفته عقیدتی سیاسی در ساری اجرا می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمد یوسف نژاد هفته عقیدتی سیاسی را فرصت مناسب برای بازنگری در آثار و اندیشه‌های اسوه تعلیم و تربیت استاد شهید مرتضی مطهری عنوان کرد و گفت: شهید مطهری بحق در خلق آثار نو و ارائه دیدگاه جدید از اسلام و اندیشه‌های اسلامی سرآمد بود به گونه‌ای که امام راحل پس از شهادت این استاد برجسته، وی را حاصل عمر و پاره تن خود نامید.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان ساری افزود: شهید مطهری تربیت یافته مکتب قرآن وجهاد علمی بود و در طول عمر خود باکجروی ها و انحرافات جامعه آن روز مبارزه سرسختانه داشت همچنین در اسلام شناسی و فنون مختلف اسلام و قرآن کریم کم نظیر بود.

سرهنگ مقصودی مدیر عقیدتی سیاسی سپاه ساری نیز از برگزاری بیش از ۱۵ برنامه در هفته عقیدتی سیاسی در سطح شهرستان خبر داد و گفت: مراسم گرامیداشت معلم شهید استاد مرتضی مطهری در قالب اندیشه مطهر، پیاده روی پایوران و سربازان، برگزاری مسابقه کتابخوانی از آثار شهید مطهری، نشست‌های روشنگری وجهاد تبیین با موضوع اندیشه و آثار شهید مطهری و شعار سال، عطر افشانی گلزار شهدا، تجلیل از مربیان، معلمان نمونه و مدیران برتر بسیج، نواخت زنگ سپاس معلم و زنگ انشای مطهر در مدارس، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی ونشست های تربیتی بصیرتی، دیدار با خانواده معظم شهدای معلم، برگزاری نمایشگاه کتاب با محوریت آثار شهید مطهری اهم این برنامه‌ها در این هفته است.

مقصودی در پایان شهید مطهری را الگوی همه مربیان و مدیران بسیجی در موضوع جهاد علمی نام برد که بیش از ۷۰ عنوان آثار علمی متنوع و مختلفی از این استاد برجسته به یادگار مانده است.

کد خبر 6087552

دیگر خبرها

  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ 
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه شغلی دارد؟
  • نوه دختر امام خمینی در خارج از کشور مشغول چه کاری است؟
  • نقش بارز کارگران و کارفرمایان در جهاد اقتصادی
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ /خاطرات عروس بزرگ امام از فوت دو فرزندش و علت آن
  • شرکت بیش از ۷۱ هزار داوطلب خوزستانی در کنکور ۱۴۰۳
  • رقابت بیش از ۷۱ هزار داوطلب خوزستانی در کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی سپاه در کردستان تشریح شد
  • ۱۵ عنوان برنامه هفته عقیدتی سیاسی در ساری اجرا می شود
  • گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی با ۱۵ برنامه در سپاه ساری