Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل زندان‌های استانکردستان از رهایی ۲ زندانی محکوم به مجازات قصاص نفس در استان از چوبه دار خبر داد. ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

مراد فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج از رهایی 2 زندانی محکوم به مجازات قصاص نفس در استان از چوبه دار خبر داد و اظهار داشت: دو نفر از مددجویان زندان‌های سقز و مریوان که یکی از آنها بیش از 4 سال و دیگری حدود 6 سال به‌دلیل ارتکاب قتل عمد در زندان تحمل حبس و منتظر اجرای حکم قصاص بودند، با پیگیری‌های مستمر مددکاران زندان و تلاش شبانه‌روزی گروه‌های صلح و سازش و ریش‌سفیدان، چهره‌های سرشناس و کسب رضایت از اولیای دم، از چوبه دار رهایی یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن قدردانی از این دو خانواده فداکار و باگذشت گفت: خانواده‌های مقتول با گذشت از اجرای حکم قصاص عزیزانشان، زندگی جدیدی را به این دو جوان پشمان کردستانی هدیه کردند.

مدیرکل زندان‌های استان کردستان خصیصه گذشت و انسان‌دوستی از ویژگی‌های بارز مردم کُردزبان کشور خواند و تصریح کرد: خوشبختانه همواره و به شکل‌های مختلف این روحیه فداکاری و مهربانانه را در استان کردستان مشاهده می‌کنیم.

توضیحات دادستان کردستان درباره کشته‌شدن یک زندانی در سقز/ تکذیب مرگ وی بر اثر ضرب و شتم ماموراناز گوشه و کنار هرمزگان| رهایی 2 زندانی محکوم به قصاص از چوبه‌دار در میناب

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون و با گذشت اولیاء دم 4 نفر از زندانیان که منتظر اجرای حکم قصاص خود بودند از مرگ حتمی نجات یافته‌اند، اظهار کرد: خوشبختانه گروه‌های صلح و سازش زندان‌های استان با حضور مستمر در پرونده های محکوم به قصاص، در کمک به نهادینه کردن فرهنگ گذشت بسیار موثر واقع شده و امیدواریم با ادامه فعالیت‌هایشان، شاهد بازگشت مجدد افرادی دیگر به جامعه و کانون گرم خانواده‌هایشان باشیم.

فتحی از فعالیت 8 گروه صلح وسازش در سطح استان خبر داد و افزود: اعضای گروه صلح سازش متشکل از مددکاران زندان‌ها و افراد ریش‌سفید و خوشنام در استان بوده که همواره با تلاش شبانه‌روزی و روحیه‌ای خستگی‌ناپذیر درصدد گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه هستند.

مدیرکل زندان‌های استان کردستان یادآور شد: در سال گذشته نیز اعضای گروه صلح و سازش در 29 پرونده، موفق به کسب رضایت از اولیاء دم بودند که به نوبه خود در کشور کم‌نظیر است.

انتهای پیام/481/ ت

R7848/P/S6,66/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: زندان های استان زندانی محکوم چوبه دار صلح و سازش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۴۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان

علی محبوب پور با حضور در زندان زرند، با تمامی زندانیان حوزه‌ی قضایی کوهبنان دیدار نمود و زندانیان، ضمن بیان مشکلاتشان، بصورت چهره به چهره با رییس حوزه قضایی کوهبنان، دیدار نمودند واز دستورات قانونی برای برخورداری از ارفاقات و مشاوره حقوقی مورد تقاضا برخوردار شدند.

علی محبوب پور، در این بازدید و رسیدگی قضایی که ۳ ساعت به طول انجامید، بازدید‌های هدفمند از زندان، و رسیدگی قضایی به امور زندانیان را از جمله برنامه‌های مهم ابلاغی رئیس کل دادگستری استان کرمان، در امور زندان و زندانیان برشمرد و مطرح نمود: حداقل در طی هر ماه یک مرتبه از زندان، بازدید داریم و ضمن بررسی عملکرد شعب حوزه قضایی، پیرامون پرونده‌های زندانی با زندانیان دیدار و پاسخگوی درخواست‌ها و سوالات آنان هستیم و به تقاضا‌های آنان رسیدگی خواهیم کرد.

رئیس دادگستری کوهبنان افزود: زندانی و بازداشت نمودن، به عنوان آخرین گزینه در طی رسیدگی به جرایم نمی‌باشد و بر ما قضات لازم است برای جرایم غیر مهم و خصوصا غیر عمد، زندان را در صورت ضرورت بعنوان آخرین گزینه مد نظر قرار دهیم.

رییس دادگستری کوهبنان گفت: پس از این که حکم زندان را صادر شد این پایان کار قضایی نیست بلکه موضوع مهم نظارت بر وضعیت زندانی در زندان می‌باشد، و بهتر است که پرونده‌های زندانی دار، روی میز ما قضات باشد و امور زندانی را مرتبا رصد شود چنانچه ندامت و پشیمانی از جرم انجام شده و انگیزه بازگشت به جامعه، را در فرد زندانی، مشاهده نمودیم، با استفاده از ظرفیت‌های قانونی نسبت به بازگشت این افراد به جامعه اقدام نماییم.

محبوب پور افزود: زندانیان جرایم خاص و خشن، سارقین سابقه دار و حرفه‌ای، نافیان امنیت و آسایش مردم و جرایمی از این قبیل، از امتیازات و ارفاقات قانونی برخوردار نمی‌شوند و این اقدام فقط وفقط برای حفظ آرامش و آسایش مردم می‌باشد.

 وی خاطر نشان کرد: برای زندانیان فاقد سابقه، جرایم غیر مهم و غیر عمد، هیچگونه اصراری بر نگهداشتن فرد در زندان نداریم.

رییس دادگستری کوهبنان، پدر پایان گفت: از تمامی خیران، گروه‌های جهادی ونهاد‌های خیریه و خدمات رسان، درخواست می‌نمایم، تا نسبت به کمک‌های موثر به خانواده‌های مستحق زندانیان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • فرار بیش از ۱۰۰ زندانی در نیجریه
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • آزادی ۱۸ زندانی جرایم مالی در نذر هشتم سبزوار
  • زندان را به سازش با کسانی که پاکستان را به بندکشیدند،ترجیح می‌دهم
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • سحرگاه متفاوت یک زن و ۴ مرد پای چوبه دار
  • سحرگاه متفاوت یک زن و ۴ مرد پای چوبه دار| دو نفر از پای چوبه دار به زندان برگشتند و سه نفر دیگر...
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۶۵۰ زندانی در فارس با کمک خیران
  • قصاص یک زن و ۲ مرد در زندان