Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلال الفتی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور تحقق شعار سال (جهش تولید) لازم است ضمن تهیه و تدوین یک برنامه علمی و عملیاتی توسط نخبگان و خبرگان منطقه در بخش های مختلف به منظور توسعه شهرستان تمامی قابلیت های منطقه را مدنظر قرار دهند.

وی اظهار داشت: از منابع زیرزمینی شهرستان از جمله قیر طبیعی(زغال سنگ) می توان استفاده بهینه کرد و از خام فروشی آن جلوگیری شود که هم ارزش افزوده ناشی از آن در رونق اقتصادی شهرستان مؤثر است و هم در کاهش نرخ بیکاری و اشتغالزایی منطقه مفید واقع می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلانغرب گفت: به منظور حفظ و تثبیت اشتغال موجود در کارگاه های فعال شهرستان، نیاز است از بنگاه های اقتصادی و کارفرمایان واحدها حمایت های لازم از جمله تزریق اعتبارات مناسب بانکی و اِعمال سیاست های تشویقی مانند تخفیف های مالیاتی، بیمه ای، عوارض و غیره به عمل آید.

 الفتی  ادامه داد: دستگاه های نظارتی ضمن تقویت تیم های میدانی در بازرسی های ادواری با اتخاذ تدابیر مناسب، تمام تلاش خود را در راستای پیشگیری و کاهش حوادث ناشی از کار در کارگاه ها، جلوگیری از سوء استفاده بعضی از افراد فرصت طلب در شرایط فعلی بازار در قیمت تمام شده کالاها و محصولات و کوتاه کردن دست واسطه ها و غیره اقدام جدی تر و مؤثرتری به عمل آورند.

او گفت: حمایت دولت از اقشار آسیب پذیر و دهک های پایین درآمدی از جمله جامعه هدف کمیته امداد و بهزیستی در راستای جلوگیری از آسیب های اجتماعی و مخاطرات آن می تواند مثمرثمر باشد.

وی اضافه کرد: تلاش در راستای جذب اعتبارات سرمایه ای و اشتغالزایی باتوجه به نرخ  بالای بیکاری شهرستان و همچنین عدم توسعه بخش صنعت در شهرستان و عدم توازن آن نسبت به ۲ بخش دیگر(کشاورزی و خدمات) و تلاش در راستای استفاده لازم و کافی از ظرفیت بازارچه مرزی سومار به عنوان یک پتانسیل مناسب اقتصادی در زمینه صادرات و موقعیت جغرافیایی و راهبردی شهرستان در همجواری با اقلیم مرکزی و اقلیم کردستان عراق به عنوان یک ظرفیت برای جهش تولید در گیلانغرب است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلانغرب گفت: توسعه جاذبه های توریستی و گردشگری با توجه به وجود مناطق مستعد و بکر تفریحی و آثار تاریخی و فرهنگی شهرستان به منظور جذب توریست در راستای اشتغالزایی و گردش منابع مالی، تلاش در جهت فراهم کردن زمینه ورود هر چه بیشتر راهیان نور باتوجه به وجود یادمان شهدای گمنام و یادمان مطلع الفجر شهرستان به منظور آشنایی نسل جوان با مناطق عملیاتی و ارتفاعات کم نظیر منطقه و آشنایی با فرهنگ ایثار و مقاومت نیز می تواند منجر به جهش تولید در منطقه شود.

الفتی ادامه داد: تقویت و توسعه آموزش های فنی و حرفه ای در زمینه مشاغل جدید و نو (استارتاپ ها) متناسب با نیاز بازار به منظور ارایه آموزش های تخصصی  و مهارتی به جوانان بیکار منطقه، تشکیل اتاق فکر در شهرستان با حضور نخبگان و فعالان اقتصادی و اجتماعی به منظور برنامه ریزی برای طرح های سرمایه گذاری و ترغیب و جذب سرمایه گذران غیربومی با استفاده از ظرفیت های موجود شهرستان نیز به منظور توسعه شهرستان و تحقق شعار جهش تولید باید مدنظر قرار گیرد.

وی گفت: تقویت و حمایت لازم از تشکل های بخش خصوصی از جمله شرکت های تعاونی و سازمان های مردم نهاد ( NGU) در راستای جذب اعتبارات منطقه ای و ملی در حوزه اشتغال و سرمایه گذاری و حفاظت و صیانت از جنگل ها و تفرجگاه ها  و اکوسیستم های موجود شهرستان نیز از راه های پیشرفت منطقه است.

او ادامه داد: تلاش در راستای تأمین و تخصیص به موقع اعتبارات پروژهای عمرانی و زیربنایی شهرستان به منظور تشویق پیمانکاران برای اتمام به موقع پروژه ها در حداقل زمان ممکن و جلب رضایت نیروهای کاری و استفاده حداکثری از نیروهای بومی منطقه و تقویت حس وفاق و همدلی و همکاری مضاعف در بین دستگاه های متولی(اجرایی و نظارتی) به عنوان سرمایه اجتماعی در راستای پیشبرد سریع تر امور جاری و تحقق برنامه های عملیاتی در قالب منشور کاری مدون و علمی نیز باید در دستور کار باشد.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از۷۲ هزار تن جمعیت دارد. 

برچسب‌ها گیلانغرب رونق اقتصادی جهش تولید پروندهٔ خبری سال ۹۹؛ سال جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گیلانغرب رونق اقتصادی جهش تولید گیلانغرب رونق اقتصادی جهش تولید جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۴۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چینی ها ۱۰ هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری می کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عباس حسینی در نشست مشترک با سرمایه گذار چینی در ساری، افزود: این میزان سرمایه گذاری برای تهیه ماشین آلات کشاورزی، مونتاژ و راه اندازی خط تولید این تجهیزات در مازندران سرمایه گذاری خواهد شد.

وی اظهار داشت: بر اساس زمانبندی های تعیین شده در گام نخست برخی از قطعات و تجهیزات کشاورزی از چین وارد خواهد شد و در گام های بعدی مونتاژ و راه اندازی خط تولید تجهیزات کشاورزی در مازندران تولید می شود.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری مازندران با بیان اینکه بر اساس همکاری مشترک و تفاهم نامه ۲۵ ساله ایران و چین این سرمایه گذاری در مازندران انجام می شود، خاطرنشان کرد: مازندران در سال گذشته ۵۲۰ تن کالا به ارزش ۱۶۷ هزار دلار به چین صادر کرده است.

حسینی ادامه داد: در سال گذشته؛ مازندران به صورت مستقیم بیش از هفت هزار تن کالا به ارزش ۲۲.۵ میلیون دلار از کشور چین وارد کرد.

وی با اشاره به اینکه برای جهش تولید و ایجاد اشتغال پایدار در این خطه از شمال از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد، ادامه داد: همکاری مشترک مازندران و چین چند بعدی است که با برگزاری نمایشگاه مشترک و معرفی توانمندی های دو طرف تبادلات تجاری افزایش خواهد یافت و از طرف دیگر رونق و تبادل گردشگر بین مازندران و برخی از استانهای چین در دستور کار قرار گرفت.

این مقام مسوول تصریح کرد: برخی از استانهای چین به مواد غذایی و محصولات کشاورزی مازندران نیاز داردند که صادرات مازندران برای آنها افزایش خواهد یافت.

کد خبر 6093270

دیگر خبرها

  • اجرای سایت الگویی عدس دیم در منطقه مرگور و سیلوانا شهرستان ارومیه 
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال
  • برق‌گرفتگی عامل از دست دادن جان کارگر مرغداری در گیلانغرب شد
  • چینی ها ۱۰ هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری می کنند
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • خاموشی چاه‌های کشاورزی در رفسنجان
  • تجهیز ۱۰۰ درصدی چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند