Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، منصور شیشه‌فروش اظهار کرد: سال ۹۹ ردیابی ملخ‌ها در ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی، باغات و مراتع توسط حفظ نباتات انجام شده است.

وی افزود: عملیات مبارزه با ملخ‌ها در حدود ۵ هزار هکتار از اراضی و باغات در شهرستان‌های لنجان، شهرضا، تیران و کرون، سمیرم، نائین، فریدون شهر، دهاقان و میمه در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: شناسایی، طعمه‌گذاری و سم‌پاشی برای مقابله با ملخ اجرا شده است و سال ۹۸ در ۱۱ هزار هکتار از اراضی استان و امسال هم در ۵ هزار هکتار از اراضی، مراتع و باغ‌ها مبارزه با ملخ‌ها انجام شده است.

وی تصریح کرد: اگر این مقابله در زمان مناسب و به موقع صورت نمی‌گرفت، ملخ‌ها به سن پرواز می‌رسیدند و مزارع و باغات را با آسیب جدی مواجه می‌کردند.

شیشه‌فروش ادامه داد: در حدود ۷۰ هزار هکتار زمین استان با سن گندم مقابله شد و این کار بزرگ از اسفند ماه در مراحل دیده بانی، کنترل و پیش آگهی در تمامی شهرستان‌ها انجام شد.

وی اظهار کرد: در بیش از ۱۰ هزار هکتار از مزارع، مبارزه با بیماری سفیدک برگی و همچنین مبارزه با زنگ قارچی در بیش از ۳ هزار هکتار از مزارع اجرا شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: برای مبارزه با موش نیز ۵۵ هزار هکتار ردیابی و ۷۰۰ هکتار مبارزه به صورت ردیابی، سم‌پاشی و طعمه‌گذاری انجام شده است.

وی افزود: در حال حاضر در ۴ هزار هکتار از باغات گردو، مبارزه با پروانه کرم خراط یا پروانه فری و در ۶۰۰ هکتار عملیات هرس، ردیابی و نصب تله در پایین و روی شاخه درختان برای این آفت در حال انجام است.

شیشه‌فروش گفت: هم اکنون در خوانسار، دهاقان، گلپایگان، چادگان، زفره اصفهان و سمیرم باغات مورد اصلاح و احیا هستند.

وی ادامه داد: برای ۳ هزار هکتار، ردیابی مگس میوه مدیترانه‌ای در کاشان، مبارکه، آران و بیدگل، نطنز، برخوار  اقدامات پایش و طعمه گذاری برای جلوگیری از ورود مگس در پاییز در این مناطق در حال انجام است.

کد خبر 523340 برچسب‌ها استان اصفهان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان اصفهان هزار هکتار از اراضی ملخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۴۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۵۰ هکتار از اراضی ساوجبلاغ به بیت‌المال

رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: با حکم صادره در محاکم استان البرز، ۵۰ هکتار از اراضی ملی ساوجبلاغ به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان به بیت‌المال برگشت داده شد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074534 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد
  • مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار رسید
  • مبارزه با  بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • اجرای طرح کشت چوب در ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان
  • بازگشت ۵۰ هکتار از اراضی ساوجبلاغ به بیت‌المال