Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@17:36:30 GMT

برداشت محصول جو در شهرستان مشهد آغاز شد

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۴۴۶۵۸

برداشت محصول جو در شهرستان مشهد آغاز شد

امید طهماسبی‌زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال در شهرستان مشهد  ۲۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی زیرکشت جو قرار گرفته است که پیش‌بینی می‌شود بیش از  ۵۸هزار تن برداشت جو از این سطح محقق شود.

وی با بیان این که متوسط عملکرد جو آبی ۴.۵ تن در هکتار و جو دیم ۸۵۰ کیلوگرم در هکتار است ادامه داد: ارقام کشت شده در سطح شهرستان مشهد بیشتر شامل ارقامی مانند یوسف، بهمن، نوت، ریحان و بهرخ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: شروع کاشت محصول جو شهرستان از نیمه مهرماه پارسال آغاز شده و زمان برداشت نسبت به پارسال به دلیل شرایط جوی و رطوبت نسبی دما امسال با یک هفته تاخیر شروع شده است .

طهماسبی‌زاده افزود: بیش از ۱۰۰ دستگاه کمباین‌ کار برداشت جو را در این شهرستان بر عهده دارند و در این رابطه تیمهای برداشت متشکل از کارشناسان مجرب مستقر در مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌های تابعه این شهرستان بر کار برداشت و تنظیم کمباین‌ها نظارت دارند.

وی ادامه داد: هر ساله با آغاز فصل برداشت غلات، طی نشستی که با کمباین‌داران منطقه انجام می‌گیرد نرخ برداشت انواع کمباین در هر هکتار مشخص می‌ شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: این شهرستان با داشتن بیش از ۱۰۰ کمباین یکی از شهرستان‌های برتر استان از نظر تعداد کمباین است و در حال حاضر بیش از ۹۵ درصدبرداشت غلات این شهرستان به صورت کاملا مکانیزه انجام می‌شود.

طهماسبی‌زاده در خصوص تامین سوخت کمباین‌های برداشت غلات افزود: سهمیه سوخت این کمباین‌های بومی به صورت ماهیانه و کمباین‌های مهاجر ۱۵ روزه تامین می‌شود.

وی اقدامات انجام شده برای حمایت از کشاورزان شهرستان را توزیع بذر اصلاح شده، توزیع به موقع نهاده‌ها، اطلاع‌رسانی و پیگیری بیمه محصول، اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات فنی و کارشناسی بیان کرد.

هم اکنون ۹۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و باغی شهرستان مشهد تحت حفاظت جهاد کشاورزی این شهرستان قرار دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی نان و غلات مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی نان و غلات مشهد وزارت جهاد کشاورزی نان و غلات مشهد جهاد کشاورزی شهرستان مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۴۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ محمد برزعلی افزود: پیش بینی می‌شود امسال در بیش از یک میلیون تُن گندم و ۱۱۰ هزار تُن کلزا و یکصد هزار تُن جو در استان برداشت شود.

علی اکبر مهقانی، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان نیز از کشاورزان خواست: محصولات خود را فقط به مراکز مجاز تحویل دهند.

مریم برزنونی رئیس اداره فناوری و مکانیزه جهادکشاورزی گلستان هم با بیان اینکه سه هزار کمباین آماده برداشت محصولات کشاورزی در استان است، خاطرنشان کرد: پیش بینی سوخت کمباین‌ها از هم اکنون انجام شود.

وی تاکید کرد: حمل محصولات در ماشین‌های بدون کاور ممنوع است.

دیگر خبرها

  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان
  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران